Skip to main content
Beantwoord

van Delta AON naar Odido XGS-PON bij een 100Mb abonnement?

Misschien een vraag naar de bekende weg, maar ik ga overstappen van Caiway/Delta naar Odido. Mijn huidige verbinding is een AON aansluiting via een Fritzbox met een AON SFP-module (logisch). Ik heb bij Odido een 100Mb abonnement afgesloten en vandaag mijn installatiepakket ontvangen met daarin de Nokia XS-010X-R ONT, als ik het goed begrijp is dit een XGS-PON aansluiting! Wat dus zou inhouden dat ik ga overstappen van AON naar een XGS-PON aansluiting (bij een 100mb abonnement). Omdat mij dit zo vreemd lijkt, zou iemand dit kunnen bevestiggen. Dan moet bij een wisseling van SFP-module mijn Fritzbox 5590 gewoon (blijven) werken.

Groet Cornelis

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@DecrauwvanAalsburg 

De ONT die je hebt gekregen is een XGSPON variant dus je wordt overgezet op XGSPON.

Je moet wel het modem ID van je Fritzbox laten registreren door een moderator op XGSPON.

Bekijk origineel

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20588 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Hallo ​@DecrauwvanAalsburg 

De ONT die je hebt gekregen is een XGSPON variant dus je wordt overgezet op XGSPON.

Je moet wel het modem ID van je Fritzbox laten registreren door een moderator op XGSPON.

Goedemorgen Waqqas.

Bedankt voor je snelle reactie en bevestiging. Zodra de lijn actief wordt zal ik het laatste doen.

Groet Cornelis

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen