Skip to main content
10000 Topics
waardeloze klantenservice
Gisteren heb telefonisch ik contact opgenomen met Odido dat mijn modem niet meer naar behoren werkt niet alle lampjes knipperen meer ook niet na een resetten. Ik heb gevraagd of ik een nieuwe toegestuurd kan krijgen en de oude terug kan sturen. Dit was onmogelijk er kan alleen een monteur worden ingeschakeld. Hoe lang dat gaat duren weet de medewerker niet maar ze maakt er een spoedmelding van. Ondertussen zit ik thuis zonder internet. Vervolgens vergeet ze me de beloofde voucher voor onbeperkt internet mobiel toe te sturen zodat ik via hotspot toch nog internet heb. Ik bel opnieuw en doe opnieuw mijn verhaal, vervolgens zegt de tweede medewerker dat er niet zoiets bestaat als ‘spoedmelding’ bij Odido er is geen vinkje of iid die ze aan kan zetten, nee ik moet gewoon wachten op de afspraak link die ik krijg om de afspraak te maken. Deze medewerker beweert ook dat ze me geen nieuwe modem kan toesturen en de oude innemen. Ze stuurt de beloofde twee voucher via de mail de vervolgens beide niet werken. Odido hoezo laat je anno 2024 je klanten zonder internet zitten?? En hebben geen betere oplossing hiervoor?? Jullie weten wel goed hoe je je klanten kan irriteren. Ik zit al jaren bij Odido en had verwacht dat je als trouwe klant gehoord wordt en geholpen wordt en bovendien dat er een grote verbetering zit in de klantenservice na de overstap van T-mobile naar Odido maar het is denk ik tijd om over te stappen naar een andere provider. Wat een waardeloze klantenservice!!!!
Weer geen internet
Sinds mijn verhuizing is het minstens 1x per maand raak, Geen internet. Soms een stroomstoring, soms niet. Je raakt eraan gewend. Maar nooit is er een melding op de storingspagina. Meegemaakt dat de DHCP was aangepast, werd gezegd van niet, maar door mijn DHCP cliënt config aan te passen ging het opeens weer werken. Nu vanavond, rond 5 voor 1 in de ochtend, tv valt uit. Probleem, krijg geen DHCP lease. Het odido modem ook niet, en mijn DHCP client config staat waar het moet staan. Wat ik raar vind, in mijn vorige woonplaats had ik ook glas, maar was de naam t-mobile. 1 storing per jaar was al veel en ik was een tevreden gebruiker. Nu een andere woonplaats, en heet het odido, gemiddeld 1x maand ligt internet er voor uren uit. Ik weet niet, maar dit lijkt geen vooruitgang. Meestal volgt ontkenning, als je iemand te pakken krijgt. Toch betaal ik meer, maar krijg minder. Ik ga toch maar eens kijken naar alternatieven, wat dit begint ergelijk te worden. Heb nu meer domotica en die uitval ontregelt die toch niet zo robuuste software. Ik zou het al een hele vooruitgang vinden als al die storingen beter worden gedetecteerd. Ik merk het meteen. Maar met eigen apparatuur is het 10x lastiger om mensen tot actief te krijgen, toch is dit jaar elke storing eentje van buitenaf. 3x de Electra in de naburige postcode ( dus energie zegt, geen storing bij jou, odido zegt geen storing bij jou, maar de overburen zitten zonder stroom en ik krijg geen link??), 1x de odido DHCP server die anders werkt en de overige keren kom er niet eens achter. Niet 1x mijn apparatuur, maar in alle gevallen als ik bel is dat het eerste waar ze over beginnen. Dus sinds januari staat het odido modem op cold standby, zodat ik eerst check of die het wel doet. Vanavond doet die het niet, dus vind ik het raar dat ze zeggen, alles OK. Dit moet echt een stuk strakker.
Traag internet Delta ONT op KPN Netwerk
Op aanraden van @Waqqas dan maar een eigen thread. [link] In het kort, niet anders dan waar de meeste mensen al over klagen. Een verschrikkelijk traag netwerk in de avonduren en onbetrouwbare laadsnelheden van pagina’s. Ik werk geregeld van thuis; ik moet soms ‘s ochtends vroeg beschikbaar zijn, andere keren ‘s avonds laat. Het is dus noodzakelijk dat mijn internet altijd stabiel en betrouwbaar is. Dat is het nu niet. Dit was het zojuist. In de link thread meer informatie. Het glasvezelnetwerk op mijn lokatie is van KPN. De ONT in mijn meterkast een Delta. Ergens gaat het fout. De enkele meting die Guideon gedaan heeft van 900+Mbit download/upload weer, maar daarna nooit meer. Ik mag in mijn handjes klappen als ik meer dan 300Mbit haal, zelfs als ik op de kabel zit. Ik heb niet de vrijheid om een paar weken slecht internet te hebben dus ik moet korte metten maken met iets dat niet werkt. Ik kan zo niet werken en dus niet mijn geld verdienen. Ik zie maar twee wegen. Ofwel, en dat wil ik graag, z.s.m. een afspraak met een monteur van Guideon die langs komt met een zinvolle oplossing e.g een andere ONT, of niet doorlussen, en die loopt door mijn hele huis de internet snelheid te peilen. Ofwel, wanneer dat niet mogelijk is, dan wil ik kostenloze annulering van mijn afgesloten abonnement en druip ik terug af naar KPN. Daar had ik nooit deze problemen. Voor dat tientje extra in de maand koop ik deze onzin graag af. Een foto van de ONT na NT situatie in mijn meterkast (het downloaden van het 1386kb plaatje van jullie eigen site duurde een halve minuut) :

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen