Skip to main content

Goedemiddag, ik woon in een jaren 30 woning en de COAX en glasvezel komen binnen in de woonkamer. Ik heb sinds ik er woon (7 jaar) Ziggo gehad en ben zojuist overgestapt naar Odido glasvezel.

 

Nu zie ik bij mijn aansluiting dat er alleen een groene kabel de muur uit komt (afgeknipt) en dat hier geen FTU op zit, kan de monteur deze plaatsen bij het installeren van mijn aansluiting?

 

Hallo ​@Boy83 

De Guidion monteur kan dat niet maar die zal dan een ticket aanmaken voor de technische dienst zodat ze de netwerkbeheerder kunnen aansturen.


Oke, hoef ik me niet druk om te maken dus? Gebeurt dit op dezelfde dag en zitten hier extra kosten aan verbonden?


Dat gebeurt meestal niet op dezelfde dag (de monteur maakt een melding, en daarna gaat de netwerkbeheerder dat inplannen). Maar er zitten meestal ook niet kosten aan.

D.w.z. ik zeg “meestal” omdat dat mijn ervaring is met meerdere providers en locaties, en ook de enige logische uitleg is, maar ik natuurlijk niet glazen bol kan kijken en met zekerheid zeggenhoe Odido dat overal doet.


Ik kan zelf niet voor de tijd iets laten initiëren met de beheerder (KPN?) zodat ik het voor ben of moet dit vanuit Odido worden aangestuurd?


@Boy83 

De technische dienst van Odido dient de netwerkbeheerder aan te sturen.


Reageer