Skip to main content
Beantwoord

Geen FTU

• November 28, 2024
  • 11 reacties
  • 104 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemiddag, ik woon in een jaren 30 woning en de COAX en glasvezel komen binnen in de woonkamer. Ik heb sinds ik er woon (7 jaar) Ziggo gehad en ben zojuist overgestapt naar Odido glasvezel.

Nu zie ik bij mijn aansluiting dat er alleen een groene kabel de muur uit komt (afgeknipt) en dat hier geen FTU op zit, kan de monteur deze plaatsen bij het installeren van mijn aansluiting?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Boy83 

De Guidion monteur kan dat niet maar die zal dan een ticket aanmaken voor de technische dienst zodat ze de netwerkbeheerder kunnen aansturen.

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23265 reacties
  • Antwoord
  • November 28, 2024

Hallo ​@Boy83 

De Guidion monteur kan dat niet maar die zal dan een ticket aanmaken voor de technische dienst zodat ze de netwerkbeheerder kunnen aansturen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • November 28, 2024

Oke, hoef ik me niet druk om te maken dus? Gebeurt dit op dezelfde dag en zitten hier extra kosten aan verbonden?

GebruikersnaamRandomTekst

Dat gebeurt meestal niet op dezelfde dag (de monteur maakt een melding, en daarna gaat de netwerkbeheerder dat inplannen). Maar er zitten meestal ook niet kosten aan.

D.w.z. ik zeg “meestal” omdat dat mijn ervaring is met meerdere providers en locaties, en ook de enige logische uitleg is, maar ik natuurlijk niet glazen bol kan kijken en met zekerheid zeggenhoe Odido dat overal doet.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • November 29, 2024

Ik kan zelf niet voor de tijd iets laten initiëren met de beheerder (KPN?) zodat ik het voor ben of moet dit vanuit Odido worden aangestuurd?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23265 reacties
  • November 29, 2024

@Boy83 

De technische dienst van Odido dient de netwerkbeheerder aan te sturen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • January 3, 2025

Thanks allen.

Vanmiddag is de netbeheerder geweest en zijn we online!

Mag dicht dus deze!

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • August 30, 2025

Maandag 25-8, De Guidion monteur (Robert)  gehad en die zei dat ik geen ftu (?) heb en dat binnen 2 dagen iemand langs komt/contact opneemt. Daarna een mail dat ik binnen 5 werkdagen contact zou hebben. Nu zaterdag NIETS van niemand iets gehoord.

Wie of wat moet ik doen?

Bij voorbaat dank

Leo

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23265 reacties
  • August 30, 2025

Hallo ​@Lasso 

FTU is het glasvezelaansluitpunt waarin de glasvezel kabel die van buiten komt is aangesloten. Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • August 30, 2025

Hallo ​@Lasso 

FTU is het glasvezelaansluitpunt waarin de glasvezel kabel die van buiten komt is aangesloten. Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

Dank. Profiel geupdate:-)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • September 1, 2025

Hoi ​@Lasso, welkom op onze community!

Goed dat je dit aangeeft, dat is wel een vreemde situatie. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik meteen alles erbij kunnen pakken en zie ik dat Guidion een ticket had aangemaakt voor onze technische dienst. Zij hebben dit meteen doorgezet naar de onderaannemer en ik zie dat er ook al een afspraak gemaakt is voor morgen! Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Ik ga er vanuit dat de onderaannemer dit voor je op kan lossen zodat je snel kunt genieten van je glasvezel.

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • September 1, 2025

Klopt allemaal. Had weer een mail met 5 dagen contact. Maar vond dit wel vreemd en heb gebeld met Heidy, vriendelijke dame;-) Maar er bleek iets met een link te zijn wat niet goed was gegaan. 

Nu heb ik afspraak voor morgen met KPN om de glasvezel aan te sluiten. 

Bedankt Tommie.

Grt,Leo