Skip to main content
Beantwoord

Kan abonnement niet koppelen

• August 31, 2025
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs een Internet + TV abonnement afgesloten voor mijn woning. Wanneer ik dit probeer toe te voegen aan mijn account, verschijnt er steeds een foutmelding (zie foto hieronder).

Uit eerdere gesprekken met de klantenservice heb ik begrepen dat dit probleem ontstaat omdat mijn account nog steeds gekoppeld staat aan het ID van mijn moeder. Zij beheerde vroeger mijn telefoonabonnement, maar dat is inmiddels losgekoppeld. Toch blijft mijn account verbonden met haar gegevens.

Op advies van de klantenservice ben ik naar een Oddido-winkel gegaan. Daar heb ik mijn paspoort en bankpas laten scannen en werd mij geadviseerd een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit zou ervoor zorgen dat mijn account gekoppeld werd aan mijn nieuwe simkaart en dat ik vervolgens mijn Internet + TV abonnement kon toevoegen. Ik heb dit in goed vertrouwen gedaan, met de belofte dat mijn nieuwe simkaart na één uur actief zou zijn en mijn problemen daarmee opgelost. Helaas bleek dit niet zo: zelfs na 24 uur werkte mijn nieuwe simkaart niet en kon ik mijn Internet + TV abonnement nog steeds niet koppelen.

Enkele dagen later ben ik naar een tweede Oddido-winkel gegaan. Daar werd mij verteld dat mijn account het beste verwijderd kon worden, wat de medewerker zou regelen. Hij vertelde dat dit ongeveer een dag zou duren, misschien langer omdat het een zondag was. Ook keek hij naar mijn nieuwe simkaart en gaf aan dat deze pas volgende maand actief zou worden (wat weer andere informatie was dan ik in de eerste winkel kreeg) vanwege een opzegtermijn van mijn oude abonnement.

Twee dagen daarna probeerde ik een nieuw account aan te maken, maar dit lukte niet omdat mijn e-mailadres nog steeds in gebruik was. Met mijn oude gegevens kon ik gewoon inloggen, dus mijn account is nooit verwijderd.

Ik zit nu in de situatie dat:

• mijn account nog steeds gekoppeld is aan het ID van mijn moeder;

• mijn Internet + TV abonnement niet kan worden toegevoegd;

• mijn nieuwe simkaart, die ik speciaal moest aanschaffen om mijn problemen te verhelpen, pas volgende maand bruikbaar zou zijn en mijn problemen waarschijnlijk nog steeds niet oplost.

Ik heb inmiddels meerdere keren gebeld en twee winkels bezocht, maar zonder resultaat. Ik weet niet hoe ik verder moet.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Maatjero, welkom op onze community!

Bedankt voor het uitgebreide verhaal, ik snap dat je graag je abonnementen aan elkaar wilt koppelen. Goed dat je je gegevens in je profiel hebt gezet, hierdoor heb ik gelijk alles erbij kunnen pakken. Ik zag dat het abonnement al op jouw naam gezet was, echter kloppen de initialen niet. Dit heb ik nu voor je aangepast en het account verwijderd. Als je nu een account aanmaakt dan zou je beide abonnementen moeten kunnen koppelen. Zou je dit voor mij willen testen? Het liefst in de browserversie voor de zekerheid. Laat je mij weten of het gelukt is? Alvast bedankt! 

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Hey ​@Maatjero, welkom op onze community!

Bedankt voor het uitgebreide verhaal, ik snap dat je graag je abonnementen aan elkaar wilt koppelen. Goed dat je je gegevens in je profiel hebt gezet, hierdoor heb ik gelijk alles erbij kunnen pakken. Ik zag dat het abonnement al op jouw naam gezet was, echter kloppen de initialen niet. Dit heb ik nu voor je aangepast en het account verwijderd. Als je nu een account aanmaakt dan zou je beide abonnementen moeten kunnen koppelen. Zou je dit voor mij willen testen? Het liefst in de browserversie voor de zekerheid. Laat je mij weten of het gelukt is? Alvast bedankt!