Skip to main content
10000 Topics
No internet for several weeks! PON light blinks / T-54 red internet light
The finer internet connection has been disconnected for several weeks (PON light flashes on the Huawei ONT).Initially was a intermittent disconnection of one or two hours a day and now is permanent with the internet light on the modem (T-54) red The first technician visit two weeks ago and couldn’t resolve the problem Replaced the fiber patch cable between the OTN and the modem and left but after one hour or so the internet connection was again down. After new contact with Odido (that claim didn’t had any report of the first visit) a new technician come for a second visit yesterday with a work order to change the OTN and the modem. Checked the fiber connection which was okay, replaced the OTN and got a red light on the OTN and after a while decided to put the old OTN back and while the service was not working decided to leave and let us again without internet connection or solution. Apparently he was going to report the issue to Open Dutch Fiber for a new appointment to have a mechanic to check the connection to the house. As a temporary solution, we can use codes for 7 days of unlimited mobile internet to stay online via a hotspot. However, since not all the family has Odido subscription this is off little use to keep us enjoying the multiple internet stream services. Not sure for how long the ping-pong between the different service providers will continue and for how long I will continue to support this situation, but it would be nice to know the status of the malfunction and whether there is already a solution.. Can Odido indicate anything about the current status of the outage and what the expected timeline is for solving the issue?Is there also an alternative way to make an appointment with a mechanic, since we cannot reach Open Dutch Fiber? Based on this community forums this seems to be a common issue and maybe is better to start looking for another provider that can provide a reliable service.
Info m.b.t. externe toegang lokaal netwerk
Ik zit nog te wachten op mijn Odido aansluiting. Na het lezen van berichten in deze community zie ik veel vragen en problemen langskomen m.b.t. externe toegang en betrouwbaarheid van de verbinding. Mensen die hun NAS, camera, enz, enz. niet kunnen bereiken. Voor mij is het cruciaal dat ik van ‘buiten’ mijn netwerk kan bereiken. Zo maakt mijn externe webserver dagelijks een back-up naar mijn Synology NAS, Spreekt een externe partij via een API één van mijn lokale servers aan. Verder werk ik, dagelijks, remote via ‘Tailscale’ waardoor mijn gehele interne net, extern, beschikbaar is. Daar buiten heb ik een Alarmsysteem dat vanuit de centrale op IP basis wordt gemonitord, Ring apparatuur en Reolink Camera's. Nu verloopt al mijn verkeer via mijn Fritzbox waarin een aantal poorten zijn doorgezet om alles goed en veilig te laten verlopen. Ik heb nu geen vast extern IP adres, maar dit is in de laatste 2 jaar niet gewijzigd. En mijn DDNS pakt dit indien nodig op en past mijn externe DNS keurig aan. Ook wordt CGNAT regelmatig genoemd, wat voor mij een onoverkomelijk probleem zou zijn. In mijn straat ligt KPN glas en mijn aansluiting wordt Odido glas 1 Gb. Hier mijn vraag. Krijg ik een dynamisch IP adres (IP4 of IP6) dat ik in mijn setup kan gebruiken en mijn netwerk zoals nu extern bereikbaar blijft of kan ik op dit gebied een uitdaging verwachten :-) Mijn huidige Ziggo aansluiting laat ik nog minimaal 6 maanden parallel draaien om zo min mogelijk verstoring te hebben. Voor uitgaand verkeer maak ik mijn niet zo veel zorgen. Ik lever data aan Flightradar, Sky-aware, KNMI, Weeronline, Het Weer Actueel, Weather Channel etc.
Problemen met Asus Zenwifi XT8 ixm Glasvezel
Ik heb mijn 3x Asus XT8 al een tijdje ingebruik. Eerst icm Ziggo waarbij ik de ziggomodem op bridge had gezet en sinds ruim een jaar geleden ben ik overgestapt naar odido glas. De Zyxel modem van odido heb Ik uitgehaald en middels vlan 300 heb Ik de XT8 naar tevredenheid een hele tijd gebruikt, tot een paar weken geleden heb ik regelmatig korte disconnects. Dit zowel bedraad als via wifi. De XT8 zijn allemaal middels ethernetkabels verbonden. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat dit een bekend probleem is. Ik heb de nieuwste fw erop, loste het probleem niet op. Oude fw teruggezet, softreset, hardreset, factorysetting middels interface en reset(wps)knop methode aan uit. Alles opnieuw instellen, zowel handmatig als settingsbackup niets helpt. Nu heb ik de Zyxel teruggeplaats en de XT8 als ap ingesteld en alles loopt zoals voorheen. Ik heb nu dus 4 apparaten aan ipv 3, wat ik eigenlijk niet wil. Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?Ik heb niets speciaal ingesteld in de settings, alles is gelijk gebleven toch in router modus krijg ik de disconnects en in ap modus niet. Alles liep goed totdat ik op wat ging downloaden komt de disconnects weer, alles wordt eruitgegooid door de Asus of door de Zyxel? Opstelling is Zyxel wifi uitgezet, via Lan naar 1e XT8 lan. Vanuit XT8 Lan naar switch die gaat naar overige 2 XT8 naar WAN. Kan de switch stuk zijn? Of ligt het echt aan de Asus? Ik heb de neiging een een andere set te halen en deze in de verkoop zetten, maar wil wel weten wat er aan de hand is. Ter info, de downloads gaat naar de Externe hd behuizing die op de hoofd AP middels usb3 aangesloten is, dit was in het verleden ook zo en nooit problemen meegehad als ik fullspeed ging downloaden.
Zyxel modem herstart meerdere keren per uur
Sinds dinsdag 22-10 heb ik het probleem dat mijn router zichzelf om de haverklap herstart. Ik open mijn eigen topic maar er zijn zeker 2 anderen die op min of meer hetzelfde tijdstip probleem ervaren met dezelfde apparatuur en dezelfde firmware-versie. Even in het kort wat de situatie is vanaf dinsdag: Tijdens tv-kijken of surfen op internet valt regelmatig de verbinding weg. Telkens blijkt dan de T54 opnieuw op te starten. Het modem is een DX5401-B1 (T54), firmware versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28. In het begin gebeurde dit ± 1 a 2 keer per uur, maar vandaag zo’n beetje elke 5 minuten. Omdat ik in de security log Ping of Death attacks zag, heb ik de WAN-kabel eruit getrokken om te zien of er een verschil zou zijn. Dit bleek niet het geval. Uiteindelijk heb ik vanochtend de (witte) Media Converter gereset en op de T54 een factory reset uitgevoerd. Ik kreeg een nieuw IP-adres, en zag geen Ping of Death attacks meer en het eerste uur leek alles goed te werken. Maar helaas, na dat uur ging het toch weer mis en is de router vandaag al zeker 3x opnieuw opgestart na de factory reset. (Ik werk overigens via een bekabelde internetverbinding en ook mijn TV is via een kabel verbonden, dus ik heb heen WiFi-issues; ik heb steeds vastgesteld met mijn eigen ogen dat de router opnieuw opstartte, en ook is op het tabblad Connection status te zien hoe lang het modem voor het laatst is opgestart). In de logs zie ik nu verder geen bijzonderheden. Maar op deze manier is er met deze verbinding nauwelijks te werken (en ook niet te spelen). Ik zie graag een oplossing tegemoet.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen