Skip to main content
Beantwoord

overzettennaar eigen modem

• August 29, 2025
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Beste,

Zou mijn zaram sfp module (zie profiel) geactiveerd kunnen worden.

Alvast super bedankt

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@JBoshoven, dat kan ik zeker voor je regelen!

Om ervoor te zorgen dat je niet zonder internet komt te zitten kunnen we het beste wat inplannen. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin een datum/tijdstip wanneer je tijd hebt om hem om te zetten? Ik ben zelf deze week aanwezig van maandag tot vrijdag tussen 09:00/17:00. Ik stuur je dan voor de tijd een berichtje om te vragen of je klaar zit en zal de registratie volgen. Als ik hem op elk moment voor je mag registreren dat kan natuurlijk ook, laat dat dan in dit topic weten. Dan registreer ik wanneer ik je bericht heb ontvangen en dan kan jij hem op elk gewenst moment omzetten!

8 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 30, 2025

Is het mogelijk om dit om te zetten op korte termijn? Had gelezen dat een MOD dit via deze community kon doen?

Alvast heel erg bedankt

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Hey ​@JBoshoven, dat kan ik zeker voor je regelen!

Om ervoor te zorgen dat je niet zonder internet komt te zitten kunnen we het beste wat inplannen. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin een datum/tijdstip wanneer je tijd hebt om hem om te zetten? Ik ben zelf deze week aanwezig van maandag tot vrijdag tussen 09:00/17:00. Ik stuur je dan voor de tijd een berichtje om te vragen of je klaar zit en zal de registratie volgen. Als ik hem op elk moment voor je mag registreren dat kan natuurlijk ook, laat dat dan in dit topic weten. Dan registreer ik wanneer ik je bericht heb ontvangen en dan kan jij hem op elk gewenst moment omzetten!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • September 1, 2025

Beste,

Hij mag per direct worden overgezet.

Als ik dan vanavond thuis ben prik ik hem in de dream machine pro. 

Mocht het niet werken dan is dat niet direct een probleem.

Met vriendelijke groet

1. Boshoven

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 1, 2025

Bedankt voor je snelle terugkoppeling ​@JBoshoven, ik heb hem voor je geregistreerd. Kan je als je thuis bent het modem omzetten met de juiste instellingen en controleren of je online komt met de juiste snelheid?

Ik zie dat je op Delta zit, het kan zijn dat je op VLAN 300 niet online komt, gebruik dan VLAN 801. Deze moet dan werken, dit is namelijk een P-bit translation fout bij Delta. Dit kan ik direct laten oplossen via een engineer van Delta. Als dit het geval is laat het dan weten, dan zorg ik dat dit opgelost wordt! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • September 1, 2025

Beste,

Zaram sfp aangesloten en is alleen werkend via Vlan801, graag laten oplossen door een Delta engineer.

In ieder geval toppie dat de Zaram eindelijk werkt.

Met vriendelijke groet

J.Boshoven

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 2, 2025

Hey ​@JBoshoven, ik heb het doorgezet naar de engineer, zodra hij dit aanpast valt de verbinding weg en dien je over te schakelen naar VLAN 300. Dan moet alles weer in orde zijn! Laat je mij weten of het gelukt is? Wanneer het omzetten gelukt is durf ik niet te zeggen, meestal is hij erg snel maar kan ook zijn dat het wat langer duurt. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 2, 2025

Hij is zojuist opgelost ​@JBoshoven, je kan hem omzetten naar VLAN 300! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • September 2, 2025

Overgezet naar Vlan 300, en werken. 

Bedankt