Skip to main content
10000 Topics
Vraag t.b.v. snelheid & backup sim
Ik heb een vraag t.b.v. de snelheid veranderen van mijn thuis internet & backup sim, maar ik zal eerst mijn huidige situatie schetsen. Op dit moment heb ik een ONT die 10gbe ondersteund en daarachter via SFP+ naar RJ45 op 10gbe aangesloten via cat8 kabels. Mijn gehele huis is 10gbe ready voor de apparatuur dat momenteel 10gbe aan kan. Ik heb ook de mogelijkheid in mijn Unifi Dream Machine om een failover te plaatsen, echter moet ik daar nog een eigen Unifi LTE router ertussen drukken, dan zou ik dat werkend kunnen maken. Hierbij mijn vragen: 1. Als ik op de website van Odido kijk voor 8gb netwerk, dan staat er dat ik nieuwe hardware moet ontvangen. Na mijn idee is dit niet nodig, aangezien de Zyxel T56 niet gebruikt word en de ONT al 10gbe ondersteund. Ik heb het idee dat momenteel de speed limit hetgene is dat 1gbe zorgt, want als ik een speedtest doe, dan geeft die een spike naar 1.8gbe en zakt binnen 1 seconde terug naar 1gbe. Hoe zit dat precies als ik dat voor de toekomst zou willen aanvragen en kan dat ook zonder hardware dat het dan alleen in het systeem de speed limit verzet word? 2. Bij zakelijk internet bestaat er een backup sim. Zou dat ook mogelijk zijn voor cosumenten om daaraan te kunnen komen. Redenen waarom ik dat zou willen is i.v.m. dat mijn vriendin thuiswerkt, home assistant blijft functioneren na behoren, maar toekomst gewijs zal ik ook een NAS willen draaien thuis en daarom realiseer ik mij ook dat ik dan via een andere IP adres moet verbinden van buitenshuis als de glasvezel eruit ligt. Wat zijn de mogelijkheden vanuit Odido, zodat die wens in vervulling gebracht zou kunnen worden?
Zeer traag laden van websites e.d. (inbelverbinding experience)
Ik ben deze maand overgestapt van DSL naar Glasvezel 400/400. Maar ik begin mij enorm te ergeren aan het feit dat het laden van websites, maar ook gewoon apps die internet nodig hebben, EXTREEM traag zijn. In de browser (Brave) zie ik onderin “Establishing secure connection” voor minstens 8 tot 15 seconden voordat bijvoorbeeld deze site laadt. En als de site laadt, dan gaat dat zo traag als vroeger bij een inbelverbinding. Plaatje voor plaatje. Maar, soms, gaat het ineens wel weer snel. Echter, het begin gaat nooit snel. Ik mag echt eerst erg lang wachten voordat er werkelijk wat geladen wordt. Nu dacht ik, zou dit aan mijn pc (overigens met CAT6 kabel verbonden met de Zyxel T50 modem) liggen? Maar nee. Ook als ik mijn telefoon verbind met het WIFI netwerk krijg ik exact dezelfde ervaring. Ook als ik een andere browser gebruik. Ook als ik in Windows veilige modus opstart, of Linux. Het maakt allemaal niet uit. Ik heb de media-converter al van het stroom gehaald, modem gereset, dns geflushed, diverse DNS servers geprobeerd (die van T-Mobile, OpenDNS en van Google), maar allemaal hetzelfde resultaat. Het lijkt echt héél sterk hier op Voor de geïnteresseerden: C:\>ping 1.1.1.1 Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59 Ping statistics for 1.1.1.1: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 7ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms C:\>ping google.com Pinging google.com [142.250.179.174] with 32 bytes of data:Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=6ms TTL=60Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=8ms TTL=60Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=7ms TTL=60Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=9ms TTL=60 Ping statistics for 142.250.179.174: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 9ms, Average = 7ms Ik haal bij speedtest.net wél ongeveer 370/300 mbit (maar zit maar ongeveer 35 meter bij de wijkkast vandaan). Maar ook de speedtest site, wanneer de connectie moet worden gemaakt, gaat dat zo traag als stront door een trechter. Heel ergerlijk. Een test naar een locatie notabene in mijn woonplaats: DigID app op telefoon via wifi op dit thuisnetwerk idem. Het duurt allemaal ontzettend lang. Eerlijk gezegd vind ik het glasvezel behoorlijk tegenvallen. Het zou stabieler en sneller zijn. Ik denk echt dat dit aan de modem/router ligt. Iemand idee?
Al enkele maanden problemen met internetverbinding (bij bekabeld ethernet-netwerk)
Langdurige problemen met internetverbinding en bekabeld ethernet-netwerk ik heb problemen met mijn internetverbinding.In februari 2024 ben ik overgestapt (van Ziggo) naar (glasvezel) Odido internet.Vanaf het begin ervaar ik regelmatig verstoringen van de verbinding. Heb ook al vaak contact gehad met de Klantenservice. Tot nu toe zonder dat dit heeft geleid tot het einde van mijn klachten. Mijn situatie:Ik gebruik drie computers op verschillende plekken in het huis. Deze computers zijn met ethernetkabels en switches (TP-Link) verbonden met de Zyxel T-56 van Odidio.De wifi van Odido gebruiken we alleen voor twee iPhones, en de wifi-thermostaat. Maar ook die apparaten hebben zeer regelmatig te maken met een afwezige internetverbinding. En dat geldt ook voor het TV-kijken via de TV-box.Bijzonder: Alle drie de computers laten op verschillende momenten verstoringen zien. Ik monitor dit op de drie computers met het gratis (Windows)programma 'PingPotter Free'. Een (regelmatige reset van het gehele systeem (computers, NAS, switches, modem/router) lijkt soms te helpen, maar na korte tijd treden de verstoringen weer op.Het lijkt erop dat er wel een stabiele glasvezelverbinding is, maar dat de Zyxel modem/router (of de Huawei HN8010Ts XGS-PON ONT terminal??) iets niet goed doet.De verstoringen lijken ook samen te hangen met het gebruik van de computers. Bij geen gebruik, maar wel regelmatig 'pingen' van PingPlotter op de computers lijkt de verbinding langdurig stabiel, maar na de eerste hervatting van normaal computergebruik, met bijv. Google Chrome (websites als Buienradar, Teletekst, Youtube), beginnen al heel snel de verstoringen weer. Om gek van te worden.Wat doe ik verkeerd, en wat kan ik doen om de service te verbeteren?Hoop op een reactie en een werkbare oplossing.Rob

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen