Skip to main content
Beantwoord

Nest deurbel, klantenservice

• September 16, 2025
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

In mijn huis heb ik steeds meer Google (Nest) apparaten. Ik ben nu al heel lang bezig geweest met het installeren van een Nest deurbel maar krijg het niet voor elkaar. Het modem schijnt de boosdoener te zijn. Alle tips op dit forum, Tweakers en Reddit meerdere malen geprobeerd maar geen succes. Vandaag de klantenservice gebeld en kreeg een aardige dame aan de lijn die alle opties met mij heeft doorgenomen en geprobeerd maar ook nu bleek het niet te lukken. Aangezien ik de deurbel wil installeren heb ik gevraagd of ik een ander modem kan krijgen. Bij navraag bleek dit niet mogelijk en gaf ik aan dat ik mijn abonnement wil opzeggen. Ik werd doorverbonden naar de betreffende afdeling. Ik kreeg een aardige dame aan de lijn en ze gaf aan dat ze het al had besproken met haar leidinggevende en dat ik een ander modem zou krijgen, ze moest het alleen nog even bespreken omdat ze niet wist hoe dit in het systeem verwerkt moest worden. Toen ging het dus mis, abrupt kreeg ik een geïrriteerde man aan de lijn die heel kortaf was en aangaf dat ik geen nieuwe modem zou krijgen en dat ik anders maar een andere modem zou moeten aanschaffen. Andere optie was dat ik maar gewoon naar een andere aanbieder zou gaan. Mijn contract loopt nog tot december dit jaar en ik mocht niet kosteloos vervroegd vertrekken. Het probleem met de Nest deurbel is al minimaal een jaar bekend bij Odido maar er wordt niks mee gedaan. Er staan allemaal mogelijke oplossingen in de verschillende forums die je veel tijd en energie kosten maar het werkt allemaal niet. Vervolgens krijg je een klantenservice die je geïrriteerd te woord staat en aangeeft dat je zelf een modem moet aanschaffen of naar de concurrent moet gaan. Het hele gezin zit al lang bij Odido met TV, internet en mobiele telefoons maar vanaf december gaan we dus over naar een andere partij. Erg jammer dat zo'n klein probleem niet adequaat wordt opgepakt bij Odido.

Beste antwoord door rvk01

Erg jammer dat zo'n klein probleem niet adequaat wordt opgepakt bij Odido.

Helaas is het inferieur zijn van de Zyxel niet een "klein probleem" voor Odido. De firmware heeft gewoon grote problemen om compatible wifi te leveren (voor bepaalde apparaten echt een probleem) en dit is niet zomaar op te lossen (anders dan over te stappen naar bv Fritzbox maar geloof me, dat is geen simpele stap).

1 reactie

rvk01
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Erg jammer dat zo'n klein probleem niet adequaat wordt opgepakt bij Odido.

Helaas is het inferieur zijn van de Zyxel niet een "klein probleem" voor Odido. De firmware heeft gewoon grote problemen om compatible wifi te leveren (voor bepaalde apparaten echt een probleem) en dit is niet zomaar op te lossen (anders dan over te stappen naar bv Fritzbox maar geloof me, dat is geen simpele stap).