Skip to main content

LgWebOs App: Knop "omhoog" navigeert soms niet naar de Tabs "Thuis Gids Radio Films&Series"

• July 10, 2025
  • 6 reacties
  • 27 Bekeken

Wij hebben een irritant persistent terugkerend probleem op de Odido TV App van LG WebOs. We zijn erg benieuwd of iemand het herkent en een oplossing weet.

Normaal gedrag:

1. Kijk TV zonder menu of overlay.
  2. Klik “omhoog” op de afstandsbediening.
  3. “Gids” in de tabbladen balk bovenaan is geselecteerd (blauwe streep onder “Gids”) en eenmaal selecteren op de afstandsbediening leidt naar de gids.

Bug, abnormaal gedrag:

1. Kijk TV zonder menu of overlay.
  2. Klik “omhoog” op de afstandsbediening.
  3. Niks wordt geselecteerd, daarna omlaag duwen highlight de balk waarmee je terug kan spoelen. Vanuit daar omhoog duwen leidt niet tot de Gids.
  4. Effectief kun je nu niet meer naar de Gids navigeren.

De enige oplossing die wij kennen om hieruit te raken is de App helemaal sluiten, naar een andere app navigeren is niet voldoende. Hij moet helemaal dicht.

Dit is extreem irritant!

Het lijkt vaker voor te komen wanneer we Odido hebben gekeken, naar een andere App zijn geswitched zoals Netflix, om vervolgens terug te gaan naar Odido. Maar dit gedrag is ook geobserveerd als er niet gemultitasked wordt.

Iemand de gouden tip? Dit is echt onze enige klacht over Odido op het moment. We overwegen serieus naar KPN te switchen hierom.

July 11, 2025

Hey ​@Brian3, ik wil natuurlijk dat alles goed werkt als je tv kijkt.

Zou je mij iets meer informatie willen geven? Ik ben namelijk benieuwd naar de volgende dingen:

• Wat is het typenummer van je tv?:
  • Welke firmware versie draait er op je tv?:
  • Wat is de firmware versie van de Tv app?:

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de app verwijderd en opnieuw installeerd. Is dit probleem dan ook nog aanwezig of is het daarna opgelost? Laat je mij dit weten? Dan ga ik voor je aan de slag en hopelijk kunnen we dit oplossen!

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • July 11, 2025

Zou je mij iets meer informatie willen geven? Ik ben namelijk benieuwd naar de volgende dingen:

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de app verwijderd en opnieuw installeerd. Is dit probleem dan ook nog aanwezig of is het daarna opgelost? Laat je mij dit weten? Dan ga ik voor je aan de slag en hopelijk kunnen we dit oplossen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 13, 2025

Hoi Tommie

• LG OLED48C25LB    
  • Welke firmware versie draait er op je tv?
    • 23.20.74  (“No updates found”)
    • 2.0.5364 (Platform LG WebOS 9.2.1)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Brian3! Dankjewel. Ik mis nog wel wat informatie. Kan je antwoord geven op de laatste vraag van Tommie? Dit is zeer belangrijk, grote kans dat dit de oplossing zal bieden. Ook wil ik je vragen om jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toe te voegen aan je Community profiel. Bedankt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 17, 2025

Heb opnieuw geïnstalleerd en het probleem was gisteravond weer aanwezig helaas.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Internet + TV
  • July 19, 2025

Hi ​@Brian3, ontzettend bedankt voor het uitproberen. Ik wil dit graag voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat hier een onderzoek voor opgestart kan worden. Echter zijn de gevraagde gegevens nog niet toegevoegd in jouw community profiel. Laat een reactie achter in dit topic zodra je dit hebt gedaan, dan zet ik het graag voor je door! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 16, 2025

Het probleem is nog steeds aanwezig.