Skip to main content
Beantwoord

Wifipunten

• September 11, 2025
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

Ik heb 1,5 maand Odido en ben sindsdien bezig om wifipunten werkend te krijgen. De 1e 2 waren niet geactiveerd. De 2e 2 sets deden helemaal niets. De 4e set werkt ook niet. Er branden 2 groene lampjes maar volgens de gebruiksaanwijzing is er dan geen sprake van verbinding. De medewerkerster kon ook zien dat de punten niet verbonden zijn. Ik heb ze samen met de medewerkerster gereset en proberen te verbinden maar niets lukt. Zij zou de vraag uitzetten om het opgelost te krijgen maar ik hoor maar niets. Ik begin zo langzaamaan een beetje moedeloos te worden. Zoveel gedoe binnen 1,5 maand om internet goed te laten werken. Wie kan mij helpen? Ik heb al wel 20 keer gebeld omdat dingen niet werken. Best frustrerend omdat ik ben overgestapt naar Odido om eindelijk goed internet te hebben zonder gedoe.

Ik heb alle 4 de wifipunten teruggestuurd maar krijg ook steeds een mail dat ik nog apparatuur moet terugsturen? Kan iemand uitzoeken hoe dit zit? Ik heb de verzendbewijzen.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hoi ​@Mariëlle2610, welkom op onze community!

Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Dat klinkt als een hele zoektocht en ik snap dat je nu graag duidelijkheid wilt. Ik help je hier graag bij zodat je snel weet waar je aan toe bent. Om dit goed te kunnen nakijken heb ik wat gegevens nodig. Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je die invult, kijk ik met je mee naar zowel de wifipunten als de retourmeldingen. Met de verzendbewijzen die je hebt, kunnen we altijd controleren of alles netjes is teruggestuurd. Zodra je gegevens in je profiel staan, geef je mij dan hier een seintje? Dan pak ik dit voor je op zodat we dit stap voor stap afronden.

7 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • September 12, 2025

Hoi ​@Mariëlle2610, welkom op onze community!

Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Dat klinkt als een hele zoektocht en ik snap dat je nu graag duidelijkheid wilt. Ik help je hier graag bij zodat je snel weet waar je aan toe bent. Om dit goed te kunnen nakijken heb ik wat gegevens nodig. Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je die invult, kijk ik met je mee naar zowel de wifipunten als de retourmeldingen. Met de verzendbewijzen die je hebt, kunnen we altijd controleren of alles netjes is teruggestuurd. Zodra je gegevens in je profiel staan, geef je mij dan hier een seintje? Dan pak ik dit voor je op zodat we dit stap voor stap afronden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 12, 2025

Dag Tommie,

Ik heb alles ingevuld. Fijn dat je je erin wilt verdiepen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 15, 2025

Hey ​@Mariëlle2610, bedankt voor het aanvullen.

Hierdoor heb ik direct je abonnement erbij kunnen pakken en zie ook meteen wat het probleem is. Je hebt namelijk Mesh uitgeschakeld op het modem, dan zullen de wifipunten niet werken. De wifipunten werken op Easy Mesh, als je dit hebt uitgeschakeld kunnen ze geen verbinding krijgen. Lukt het zelf om dit weer in te schakelen en de wifipunten opnieuw te verbinden? Zorg dat je het modem na de aanpassing tijdelijk stroomloos maakt zodat de instelling goed doorkomt op het modem. Als dit niet lukt dan kan ik het altijd op een afstandje voor je inschakelen. Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 15, 2025

Wat is mesh en hoe schakel ik dit in?

Is dit een knopje waar ik op moet drukken? Begrijp ik het goed dat ik het moet inschakelen, daarna de modem even van het stroom moet halen?

Moet ik daarna de wifipunten weer verbinden met het modem zoals op de bijsluiter staat aangegeven?

Heeft het mesh inschakelen gevolgen voor andere apparatuur die verbonden zijn met wifi zoals Google nest of de deurbel?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 16, 2025

Hey ​@Mariëlle2610, Mesh zorgt ervoor dat de banden (2.4 Ghz en 5 Ghz) samen zijn, deze zijn nu opgesplitst. Dit kun je aanpassen in de WebGUI van het modem, hiervoor dien je naat http://192.168.1.1/ te gaan en in te loggen met de gegevens achterop het modem. Bij de draadloze instellingen zul je Mesh zien staan, die moet je aanvinken. Als dit niet lukt dan kan ik het altijd voor je aanzetten op een afstandje, laat je mij weten of het lukt of niet?

Het kan gevolgen hebben voor huidig apparatuur, apparaten die alleen met de 2.4 GHz verbinding kunnen maken kunnen hier last van krijgen, maar dat is altijd te testen. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • September 16, 2025

Bedankt voor je heldere uitleg. 

Ik weet dat mijn deurbel op 2.4 ghz moet. Pakt de bel zelf het 2.4 uit het samengevoegde netwerk?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 17, 2025

Hey ​@Mariëlle2610, de meeste apparaten wel, ligt er een beetje aan wat voor deurbel je hebt en hoe oud hij is. Maar de meest recente (smart)apparaten werken allemaal gewoon goed met het Mesh systeem!