Skip to main content

Goedenavond,

Sinds iets meer dan een maand woon ik op mijn nieuwe adres en heb ik ODIDO. Ik woon in een appartement van 85 vierkante meter. De modem staat in de meterkast, in een van de slaapkamers een wifiversterker en naast de televisie een wifiversterker.

De televisie gebruik ik door middel van de ODIDO app en ik heb dus geen tv kastje meer. ‘s avonds begint meerdere keren per half uur de tv vast te lopen en krijg ik de melding dat verbinden met internet niet mogelijk is. De verbinding herstelt wel snel, maar het is erg irritant. Ook op mijn telefoons valt de wifi soms weg. 
 

Hopelijk heeft iemand een tip om mij te helpen, want dit is echt heel vervelend. 
 

Een fijne avond!

Quincy

Hallo @Quincy_v 

Overdag heb je nergens last van? Heb je toevallig glasvezel met een zwarte Genexis ONT?


Hi @Waqqas,

Bedankt voor je snelle reactie! 

Overdag lijkt hij minder haperingen te hebben. Met betrekking tot de ONT ben ik niet erg bekend. Daarom heb ik even 2 foto’s toegevoegd van wat de monteurs hebben geïnstalleerd. 


@Quincy_v 

Ik zie dat de WiFi punten draadloos verbinding maken met de router? Misschien kun je de WiFi punten wat dichter bij de router zetten zodat ze een sterker signaal krijgen.


@Waqqas bedoel je met de wifipunten de wifiversterkers? Want die staan in aangrenzende kamers van de meterkast. Een van de wifiversterkers staat naast de TV en deze hapert ook erg vaak. 


Hoi, kijk ook onder deze topic: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk).

Ik heb het net ontdekt. 


Hi @Izmirlifi

Bedankt voor het doorsturen. Ik heb de topic snel doorgelezen, maar helaas geen oplossing gezien. Mocht je er een tegenkomen, ben ik heel benieuwd. 
 

Fijne avond!


Hi @Quincy_v, om gelijk van start te gaan: jij hebt geen last van dit WBA issue. Toch bedankt @Izmirlifi. We leveren op jouw adres namelijk via ODF Fiber XGSPON, niet via WBA. Is het mogelijk voor jou de verbinding bekabeld te testen? Sluit dus een laptop bekabeld aan rechtstreeks op het modem, of connect je smart-tv met een kabel. Maakt dit verschil?


Hi @Cheyenne van Odido,

Bedankt voor je reactie! Het lijkt met de kabel een stuk beter te gaan, maar ik heb juist voor ODIDO gekozen, zodat ik geen kabels door mijn huis hoefde te leggen. Overdag gaat het ook een stuk beter dan ‘s avonds, dus het lijkt met de bezetting van de WIFI te maken te hebben. 
 

Bij het aansluiten van de apparatuur is iets misgegaan, waardoor een monteur een aantal dagen later de wifi op afstand heeft geactiveerd (via een kast). Hierdoor is de wifi ook niet gemeten bij activering. 
 

Nu ‘s avonds maakt eigenlijk alleen mijn telefoon en televisie gebruik van wifi en valt deze op allebei de apparaten continu weg. Terwijl ik een drie kamer appartement heb met een modem en 2 wifiversterkers. 
 

Kunnen jullie mij verder helpen?

 

Quincy


Hi @Quincy_v, de wifipunten lijken niet goed geïnstalleerd te zijn. Zou je die opnieuw kunnen verbinden met het modem? Is er een mogelijkheid dat je de wifipunten bekabeld aansluit? Je kunt het modem ook op een betere plek plaatsen met een langere kabel tussen het ONT en modem voor de beste dekking. Op dit moment is de dekking erg slecht en alle apparaten verbinden alleen met het modem. 


Hi @Tommie van Odido,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de wifiversterkers opnieuw aangesloten, maar merk nog geen verschil. Ik heb juist voor Odido gekozen, omdat ik dan zonder kabels kan werken. Om deze reden heb ik dan ook de 2 wifiversterkers genomen. Zou je kunnen kijken of deze nu wel goed verbonden zijn? 

Met vriendelijke groet,

Quincy


Hi @Quincy_v, ik heb meteen voor je gekeken of ik de wifipunten kon vinden, maar ik zie deze niet terug in de verbinding. Zou je voor de zekerheid eens het modem voor 30 seconden van de stroom willen halen en dan weer willen aansluiten? Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de lampjes op de wifipunten doen. Zou je hier eventueel een foto van kunnen delen? Dan kunnen we het gerichter onderzoeken. Bedankt!


Hi @Demi van Odido,

Bedankt voor het nakijken. Ik heb modem opnieuw opgestart en de wifi versterkers opnieuw aangesloten. Zie de foto voor de lampjes. 
 

Fijne avond!

Quincy


Hi @Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Demi van Odido,

Ik ben nu meer dan een maand bezig met (goed) wifi krijgen in mijn appartement. Vanavond is het extreem en krijg ik deze melding ongeveer 3 keer per minuut op mijn televisie (zie foto), omdat de Wifi elke keer uitvalt.

Indien er geen andere oplossing kan worden geboden dan bekabeld internet, dan wil ik graag afzien van mijn contract. 
 

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en kunnen we het proberen morgen op te lossen. Een maand vind ik erg lang.

Een fijne avond toegewenst. 
 

Quincy
 

 


Hey @Quincy_v, ik heb een monteur voor je aangestuurd om alles te controleren. Hopelijk kan hij de oplossing vinden! 


Reageer