Skip to main content
10000 Topics
If you have bad connection on the evening, you are doomed
TLDR: If your fiber box is "old", you will have no connection on the evening and will take multiple months till anyone till deal with it. My Story:I connected Odido in July with fiber and realised I have bad connection on the evenings, as i wasn’t home much at that week it took some time to establish a pattern. First time i called support, they obviously got rid of me with "i should send screenshots and proof", which i collected. (worth noting that email address has stopped existing since, so you can only make calls). It took a couple more days of establishing the pattern: around 6pm, i started having tremendously high latency, and very slow loading for sites: speedtest took 2 minutes to load, but then the speed it shown was okay. Sometimes i had no connection, sometimes 0 upload speed, different issues. Anytime i wanted to reach support i had to start explaining from scratch to EVERY support representative, who occasionally switched me to someone else, so the average call length was ~40 minutes. It took about two weeks to get someone who acknowledged finally that this is a known issue with my fiber box and it needs to be replaced, i have been added to a list.Then a week went by. I called them again, had to explain EVERYTHING FROM SCRATCH in a 40 minute call before support was willing to look into my open case, but no estimate.Then another week. A month.Support at this point gave me a voucher for mobile internet (which obviously is not a real alternative to cover a whole house) and 20 euros. Another month. A third month. Then finally Guidon reached out and I could select a date. They came and replaced the box: The man spent 10 minutes in the house. It was then fixed. It was more than three months since the service started. I could ask for compensation at this point, which they did calculated wrong first and missed promised payment two times. Fun part comes now... I have moved to a new address and you wont guess… I have the same issue. After the third support call they have put me on a waiting list to replace the fiber box without any time estimate. This was 10 days ago, no news since.I have ordered another provider the next day and cancelled Odido with a month advance, learning from my past mistake.
Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg
Continu wegvallende internetverbinding Goedemiddag, Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur. Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)- Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren)- Andere stopcontacten geprobeerd- Andere UTP kabels geprobeerd Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties:6485919364761216 Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer.Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn.Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken.Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :(Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid? Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood. Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen. Met vriendelijke groet,
Probleem: Gasten-WiFi werkt niet + geen firmware-updates T54 Zyxel DX5401-B1
Mijn gasten-WiFi werkt niet, dit is al het geval sinds ik het modem begin 2023 ontvangen heb. Ik heb enkele maanden geleden LANG aan de telefoon gehangen met de Odido-klantenservice, zij hebben vele tests gedaan, we hebben samen meerdere zaken geprobeerd (waaronder een full reset) en het is zelfs nog geëscaleerd, en hoewel het opgelost leek te zijn, werkte het vlak daarna wederom niet. Ik zit dus al ruim anderhalf jaar zonder gasten-WiFi. Setup: - Zyxel DX5401-B1 met firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28.- Modem zit rechtstreeks op het glasvezelpunt in mijn woning.- Aan het modem is rechtsreeks een Raspberry Pi 3b gekoppeld met Pi-Hole als DNS-adblocker. In de modeminstellingen wordt verwezen naar het DSN van de Pi-Hole, waarin black- en whitelists bepalen welk soort verkeer plaats mag vinden. Dit werkt zowel via WiFi als bekabeld prima. Echter doet de gasten-WiFi niets. Ik kan ermee verbinden, zie in het WiFi-icoon op welk apparaat ook (iPad, verschillende iPhones, Windows-laptop) maximaal signaal, maar er wordt geen bitje verstuurd of ontvangen. Als ik bv. een website wil openen in Safari, is het laadbalkje vanaf het begin voor +/- 10% gevuld en blijft helemaal stil staan. Een deel van de apparaten zit rechtstreeks bekabeld op het modem, een ander deel via een kleine switch die weinig anders doet dan het mogelijk maken om meerdere apparaten op één LAN-poort aan te sluiten. Bekabeld werkt alles prima. De normale WiFi werkt ook prima, op dezelfde apparaten. Eigenlijk nooit problemen mee. Ook niet i.c.m. de Pi-Hole. In mijn oude situatie (Ziggo-modem dat in bridge aan een ASUS RT-AC68U hing, die op zijn beurt naar dezelfde Pi-Hole ging, werkte dit ook prima, ook i.c.m. een gastennetwerk. Mijn vraag: hoe is dit op te lossen? Kan het aan het modem of de firmware liggen? Bellen met Odido heeft geen zin, zie s.v.p. het eerdere contact dat ongetwijfeld is gelogd waarin alle mogelijkheden al uitgebreid zijn doorgenomen. Aanvullende vraag: firmwareupdates Het lijkt erop dat dit modem al een jaar geen firmwareupdates heeft gehad. Kan dat kloppen? Het lijkt erop dat het niet meer wordt ondersteund en ik met een onveilig modem zit, dat lijkt mij natuurlijk niet de bedoeling. De agent adviseerde mij om een sterk wachtwoord te gebruiken. Naast dat ik al een belachelijk sterk wachtwoord gebruik, maakt dat natuurlijk niets uit als de firmware zelf kwetsbaar is. Aanvullende vraag: bridge-mode Tevens wil ik terug naar de bridge-mode, waarbij het Zyxel-modem van Odido slechts een doorgeefluik is, en mijn ASUS weer alles in huis regelt, inclusief connectie met de Pi-Hole. Ik heb hier toen ik het modem ontving meerdere avonden aan besteed maar dit niet voor elkaar gekregen, waar dat met het Ziggo-modem destijds peanuts was. Later nogmaals geprobeerd, maar het lukt niet, de verbinding komt gewoon niet tot stand. Helaas geen gedetailleerdere uitleg hier (heb momenteel niet de tijd om hier weer meerdere avonden aan te besteden), maar eigenlijk komt het neer op de laatste vraag: is het mogelijk een ander type modem te krijgen waarmee hopelijk al deze problemen worden opgelost? Ik ben erg tevreden met Odido, maar dit begint langzaam maar zeker te frustreren. Alvast bedankt voor de hulp!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen