Skip to main content

Het duurt drie weken voordat de glasvezelstoring is verholpen

  • 1 June 2024
  • 15 reacties
  • 225 Bekeken

TL;DR

De glasvezel internetdienst van Odido lijkt achter de schermen als volgt te zijn opgezet:

- Odido - internetprovider
- Glasvezel netwerk bedrijf
- Guidion - installatie en onderhoud van modem&router
- ZZP'ers doen het eigenlijke modem&router werk

Deze opstelling kan de reden zijn dat het 3 weken duurt om een ​​kapotte glasvezel modem te vervangen.

Week 1 (echt?): ZZP-er komt, hij vertelt je dat het iets is met het glasvezelnetwerk. Als je het sneller wilt dan over een week, moet je Guidion zelf bellen en het vriendelijk vragen, Odido zal dat niet doen.

Week 2 (oh jee): Iemand van het glasvezelnetwerk zal komen en erachter komen dat glasvezel niet de reden is.

Week 3 (oeps): Er wordt weer een ZZP-er bezoek ingepland. De aardige persoon kwam eigenlijk eerder, gewoon omdat hij in de buurt was. Hij zal de glasvezelmodem vervangen, en er zal ergens aan de Odido-kant een fout in het serienummer zitten. Het zal natuurlijk niet werken, tenzij de persoon dat heeft opgelost.

 

Odido geeft u onbeperkt mobiel internet vouchers - om de situatie te verzachten. De simkaart moet je zelf kopen. Dan moet je gebruik maken van een mobiele hotspot.

Het zou goed zijn, tenzij je internet nodig hebt op een ethernetkabel. Om dit op te lossen, moet je een 4G-router met een simkaart-slot kopen. Er één kiezen is geen triviale taak.

Als een van de vouchers daarna niet werkt, zal iemand van de Odido-ondersteuning weigeren u een nieuwe voucher te geven en u adviseren om naar een Odido-winkel te gaan om uw mobiele hotspot te configuriren.


Deze Odido service opstelling werkt gewoon niet.

Odido, stop alsjeblieft, het is niet je core business.

Groetjes,
Een WHF-persoon

PS Trouwens, die leuke muziek aan de telefoon en in advertenties wordt al snel behoorlijk vervelend.


English version ---

Fiber outage takes 3 weeks to fix
 

Odido's fiber internet service seems to be set up as follows, behind the scene:

- Odido - internet provider
- Fiber network company
- Guidion - modem/router installation and maintenance
- ZZP people do the actual modem/router work

This setup might be the reason why it takes 3 weeks to replace a broken fiber modem.

Week 1 (really?): ZZP-er will come, he will tell you it's something with the fiber network. If you want it faster than in a week - you'll have to call Guidion yourself and ask kindly, Odido won't do that.

Week 2 (oh dear): Somebody from fiber network will come, and figure out that fiber is not the reason.

Week 3 (oops): A ZZP-er visit will be scheduled again. The nice person came earlier actually, just because he was around. He will replace the fiber modem, and there will be a typo in the serial number, somewhere on Odido side. It won't work again of course, unless the person fixed that.

Odido will give you unlimited mobile internet vouchers - to mitigate the situation. The sim card you will have to buy yourself. Then you are supposed to use a mobile hotspot.

It would be Ok, unless you need internet on an ethernet cable. To solve this you'll need to buy a 4G router with a sim card slot. Choosing one is not a trivial task.

After that, when one of the vouchers did not work - somebody from Odido support refused to give you a new voucher, and advised to go to an Odido shop to configure your mobile hotspot.


This Odido service setup just does not work.

Odido please stop, it's not your core business.

Cheers,
A WHF person

PS Btw that nice music on the phone and in ads very quickly becomes rather annoying.


 

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@yolkhovyy Dank je wel dat je de tijd hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten middels dit bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor deze ervaring, ik had graag gelezen dat we dit sneller hadden kunnen oplossen. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de verbinding is hersteld! 

Het process verloopt in de meeste gevallen inderdaad als volgt: Wanneer wij constateren dat er geen verbinding is, wordt er een monteur van Guidion aangestuurd. De monteur zal de verbinding controleren, maar in sommige gevallen blijkt na onderzoek dat het probleem buitenshuis ligt. In dit geval geeft de monteur dit door aan onze technische dienst, die vervolgens gaat schakelen met de netwerkbeheerder om de verbinding te herstellen. Het kan dat de netwerkbeheerder ook een monteur stuurt en het kan dat dit een ZZP’er is, daar staan zijn vrij in. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aan lopen, laat het mij dan gelijk weten. Ik help je graag verder! 

Reputatie 2

Ben blij dat ik 60 piek betaal voor een 500Mbps bij een relatief kleine provider.🤔🤔

Mijn derde jaar nu, en 1x een soort van storing ervaren.🤔

@yolkhovyy Dank je wel dat je de tijd hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten middels dit bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor deze ervaring, ik had graag gelezen dat we dit sneller hadden kunnen oplossen. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de verbinding is hersteld! 

Het process verloopt in de meeste gevallen inderdaad als volgt: Wanneer wij constateren dat er geen verbinding is, wordt er een monteur van Guidion aangestuurd. De monteur zal de verbinding controleren, maar in sommige gevallen blijkt na onderzoek dat het probleem buitenshuis ligt. In dit geval geeft de monteur dit door aan onze technische dienst, die vervolgens gaat schakelen met de netwerkbeheerder om de verbinding te herstellen. Het kan dat de netwerkbeheerder ook een monteur stuurt en het kan dat dit een ZZP’er is, daar staan zijn vrij in. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aan lopen, laat het mij dan gelijk weten. Ik help je graag verder! 

Hoi Teresa, bedankt voor de uitleg - het bevestigt mijn vermoeden dat de service slecht is opgezet.  Alles wat langer dan een dag nodig heeft om te repareren – laten we het zo zeggen – heeft nogal wat ruimte voor verbetering.  Heeft Odido plannen om iets te veranderen?

Reputatie 7
Badge +3

@yolkhovyy Wij streven er natuurlijk altijd naar om de klant ervaring te verbeteren, hier zijn wij intern altijd mee bezig! 

Een mooie verbetering bijvoorbeeld: het probleem binnen 24 uur oplossen, en als het niet optreedt een boete van bijvoorbeeld een paar honderd euro per dag betalen?

Reputatie 4

ja, daaaaag! Wie gaat dat betalen? Vast en zeker alle andere abo’s + jijzelf, willen we/jij dat? Geef mij maar gratis mobiele MB’s als de sh*t hits the fan, ik heb m’n eigen backup geregeld voor de ene keer in 10 jaar dat er echt iets serieus gebeurt. 

ja, daaaaag! Wie gaat dat betalen? Vast en zeker alle andere abo’s + jijzelf, willen we/jij dat? Geef mij maar gratis mobiele MB’s als de sh*t hits the fan, ik heb m’n eigen backup geregeld voor de ene keer in 10 jaar dat er echt iets serieus gebeurt. 

niemand gaat dat betalen, alles wordt binnen 24 uur opgelost in plaats van 3 of 7 weken

Reputatie 4

Een hoger service niveau betekent per defenitie meer kosten, dat is 1 van de 20 IT wetten. Wil je garanties op oplostijd, dan zul je moeten betalen, er moeten immer meer monteurs klaarstaan direct inzetbaar zijn. Dat kun je niet wegwuiven 

 

Een hoger service niveau betekent per defenitie meer kosten, dat is 1 van de 20 IT wetten. Wil je garanties op oplostijd, dan zul je moeten betalen, er moeten immer meer monteurs klaarstaan direct inzetbaar zijn. Dat kun je niet wegwuiven 

 

Ik heb deze service sinds ongeveer 23 weken, deze 3 weken niet gewerkt en nog een week tijdens de migratie van de vorige provider.  Ja, iemand heeft een patchfout gemaakt in een wijkcentrale, en guess what: het duurde een week om het probleem op te lossen.

 

Dezelfde aardige man die het deze keer heeft gerepareerd, vertelde me toen: ik had het vandaag kunnen repareren, maar ik heb geen sleutel van het wijkcentrale kastje, en dat mag ik ook niet doen.

 

Er zijn geen extra kosten aan verbonden, alleen een beetje herschikking van verantwoordelijkheden.

 

BTW, het werkt best goed, als het werkt.

Reputatie 4

zo kun je elk individueel geval rechtpraten. 

Dus, Odido, hoe zit het met het geven van de sleutels van de wijkcentrale aan de Guidion ZZP-ers? Ik begrijp dat er wat overleg nodig is met het glasvezelnetwerkbedrijf, maar het is de moeite waard.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @yolkhovyy, logische gedachte en dat is ook een grote wens van ons! De afgelopen jaren hebben de monteurs van Guidion al toegang gekregen tot een stuk meer wijkcentrales van verschillende netwerkbeheerders. Lastig genoeg hebben we nog niet met de netwerkbeheerder in jouw regio zo’n afspraak kunnen bereiken. Ook wij zien in dat het veel sneller en effectiever is en daarom hoop ik dat we ook snel bij jouw netwerkbeheerder meer naar binnen mogen!

Hoi @yolkhovyy, logische gedachte en dat is ook een grote wens van ons! De afgelopen jaren hebben de monteurs van Guidion al toegang gekregen tot een stuk meer wijkcentrales van verschillende netwerkbeheerders. Lastig genoeg hebben we nog niet met de netwerkbeheerder in jouw regio zo’n afspraak kunnen bereiken. Ook wij zien in dat het veel sneller en effectiever is en daarom hoop ik dat we ook snel bij jouw netwerkbeheerder meer naar binnen mogen!

 

Kun je een idee geven over de timing – wanneer denk je dat de ZZP-ers van Guidion de sleutels krijgen?

Hoi @yolkhovyy, logische gedachte en dat is ook een grote wens van ons! De afgelopen jaren hebben de monteurs van Guidion al toegang gekregen tot een stuk meer wijkcentrales van verschillende netwerkbeheerders. Lastig genoeg hebben we nog niet met de netwerkbeheerder in jouw regio zo’n afspraak kunnen bereiken. Ook wij zien in dat het veel sneller en effectiever is en daarom hoop ik dat we ook snel bij jouw netwerkbeheerder meer naar binnen mogen!

 

Hoi Cal van Odido

Gewoon nieuwsgierig: hebben ze al sleutels?

Reputatie 7
Badge +3

@yolkhovyy Voor zover ik kan inzien is hier nog geen extra update over. Ik durf dus niet met zekerheid te zeggen of de monteurs in jouw regio al zelfstandig toegang hebben tot de wijkcentrale. 

Reageer