Skip to main content
  • 8,619 Topics
  • 70,024 Reacties
8619 Topics
Heb ook geen internet + TV en Nokia geeft rood alarm weer.
Sinds 28 April 2025 ging plots tussen 10:00 en 10:30 “het licht uit” (ik bedoel dat mijn glasvezel verbinding + TV is uitgevallen). Ik heb natuurlijk eerst de instructie gevolgd zoals te vinden op de site van Odido maar zelfs na een aantal keren bleef het alarm lampje rood kleuren (en het Delta lampje orange/geel btanden). Na een uur contact gehad met Odido en die hebben een afspraak voor vanmiddag (29 April tuseen 16:00 en 18:00) vastgelegd). Ik hoop dat dit zal gebeuren maar ik heb een heel sterk vermoeden dat ik helemaal geen signaal ontvangen vanuit de wijkcentrale die beheerd wordt door DELTA (hier in Uithoorn). Dus ik verwacht bijna voor 99% niet verlost te zijn van mijn probleem, want er zal een DELTA monteur moeten opdraven om te kijken of ze wel alles op de juiste “patch” hebben aangesloten. Mijn glasvezel internet (1 GB) liep sinds 02 April als een speer, dus het is wel heel vreemd dat het plots uitvalt. Nu heb ik een mobiel Unlimited Plus abonnement, dus ik had nog wel contact met de buitenwereld maar het spelen van games gaat niet meer zo soepel. Dus ik verwacht wel voldoende gecompenseerd te worden voor dit ongein. Ook al omdat ik een aantal slimme apparaten niet kan bereiken, mijn zonnepanelen hun waarden NIET kunnen doorsturen, mijn energieleverancier wellicht binnenkort zal klagen, ik niet via apps in de gaten kan houden wanneer ik mijn auto kan gaan laden (natuurlijk als de zon schijnt dan weet je dat je kan kaden), etc.
Odido Issues
I guess I have to do this publicly, like many others. I got Odido internet (1Gbit/s - Symmetrical glass fiber) & phone in September 2024. Almost immediately, I began having speed & stability issues with my internet. Called Odidio for help and they tried to update my router. This didn't help so they set up an appointment for a technician at the end of September. The technician replaced my router which didn’t help, and later replaced the ONT box (same model that is known to have issues), with no improvement. After a few months of dealing with the back and forth, I initiated attempts at fixing these issues at the start of January. I’ve made a few calls to Odido and every time there is something that is either being fixed, updated or I am on a list for a new ONT box (but not the high priority list), requiring me to wait for 2-4week intervals to see if anything has changed. The latest interval had me conveniently waiting a day or two after my monthly billing was charged. Called again (March 5th) and expectantly got told it would be another week and a half until our ONT box would be updated, not replaced. Instead of dealing with this longer, I decided to cancel my internet and got put on hold. After almost an hour on hold I had to go to work. I do not like all the stalling tactics, gaslighting customers and closing cases without resolution. Odido, internet speed is not everything. Using speed test to prove that off-peak I can obtain 1Gbit/s download (albeit 300Mbit/s upload, and non existent after 6pm for the entire connection) is not the win you think it is. Latency & stability matters significantly. It has become evident that Odido is the Comcast of the Netherlands. Since I can’t cancel over the phone, I am requesting a cancellation here. I would like to have my internet contract cancelled (without fees) and internet disconnected at the end of March. I will keep my phone plans with Odido because I have not had any issues (yet). Thank you
Geen IP na vervanging mediasplitter
Zaterdagmiddag viel mijn internet (glasvezel) ineens zomaar uit. Op de mediasplitter was het LOS lampje uit, en het PON lampje knipperde. Monteur gebeld, die kon nog dezelfde dag komen, superfijn. Hij is naar buiten geweest, heeft mijn aansluiting op een andere poort laten zetten, kwam uiteindelijk tot de conclusie dat wat het ook was, de mediasplitter ook kapot was, en die is vervangen. LOS lampje uit, PON lampje brandt, mooi. De monteur is naar huis gegaan in afwachting van het online komen van mijn verbinding, maar online komen gebeurde niet. Ik gebruik mijn eigen router en heb de kabel vanuit de mediasplitter rechtstreeks in mijn Edgerouter X zitten. VLAN 300, DHCP, werkt al jaren, maar nu lijkt er geen enkele reactie van het Odido netwerk te komen. En Odido zelf kun je niet bereiken op zaterdagavond of zondag, dus ik gebruik al 2 dagen mijn mobiele internet en ben bijna door m’n abonnement heen. Vanochtend gebeld vanaf m’n werk, zegt de supportmedewerker dat ik per se het Odido modem aan moet sluiten om de lijn door te kunnen meten, omdat aan zijn kant alles online staat, maar het modem staat uit. Logisch, want ik gebruik geen modem, maar de apparatuur aan mijn kant staat wel degelijk aan. Wat ik me afvroeg: de mediasplitter is vervangen door een ander model, een Huawei OptiXstar HN8010Ts-20. Wat groter met ronde hoeken, vergeleken bij mijn kleine vierkante Huawei mediasplitter hiervoor. Moet er niet iets worden geactiveerd of aangepast omdat deze is veranderd? Daar heeft niemand iets over gezegd.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen