Skip to main content
  • 8,619 Topics
  • 70,024 Reacties
8619 Topics
Lage downloadsnelheid bij 1Gbit/s glasvezel abonnement
Hi! Eindelijk kunnen we genieten van de glasvezel aansluiting. De monteur van Gideon was vandaag langsgeweest om de FTU in de meterkast aan te sluiten en de Gpon te installeren. De netwerkverbinding is getest en geslaagd met de T-50 modem. De monteur liet mij de speedtest zien waarbij er 600~700 Mbps is gerealiseerd met de wifi verbinding. Ik heb eerder begrepen dat er via de wi-fi niet de maximale internetsnelheid behaald kan worden met de huidige modem. Echter was er niet getest met een bekabelde internetverbinding en is de monteur ervandoor gegaan. Ik heb zojuist een paar keren met mijn werklaptop getest door de netwerkkabel (CAT 5e) in de LAN 1 netwerkpoort te verbinden. Hier kwam helaas een lage downloadsnelheid uit van rond de 400~500 Mbps maar gek genoeg wel een perfecte uploadsnelheid van tegen de 1000 Mbps. Ook met verschillende servers getest. Daarnaast ook getest met mijn smartphone (S23 Ultra) en de Speedtest app. Daar kwam via de 5G netwerk ook maar maximaal 400 Mbps uit (sta net geen meter afstand van de modem). Hiervoor een 100 Mbps internetsnelheid abonnement gehad en met de powerline (max 1300 mbps) verbinding ook de maximale snelheid kunnen bereiken. Echter haal ik met de powerline nu ook maar rond de 250 Mbps. Alhoewel de verbinding via de powerline uiteraard minder betrouwbaar is, vind ik het alsnog aan de lage kant. Ik heb de converter en modem uitgeschakeld. Ook de stekker eruit gehaald en allebei weer aangezet. Maar ik krijg helaas dezelfde snelheden te zien. Ik heb geen flauw benul of de netwerk daadwerkelijk direct goed werkt of dat er dagen overheen moet gaan om de juiste snelheden te krijgen. Wellicht plaats ik deze topic te haastig, maar ik hoop het niet. Ik las dat er wellicht iets kan zijn met de registratie van de ONT serienummer en het resetten ervan of het vervangen van de converter. Maar voordat ik al zover ga, wil ik indien mogelijk eerst weten of jullie iets vreemds aan de lijnverbinding zien. Mochten jullie meer info nodig hebben of andere stappen die ik moet uitvoeren, dan hoor ik dat graag.
Ontwikkelings-/Uitrolplan voor IPv6
Hallo, ik schrijf dit om te vragen of er een tijdlijn is voor ondersteuning van IPv6? Vanaf 1 februari 2024 verhoogt AWS de kosten voor openbare IPv4-adressen om de overstap naar IPv6 aan te moedigen. Dit betekent dat veel diensten op AWS binnenkort alleen IPv6 zullen zijn, wat een significant probleem zal zijn als Odido geen ondersteuning biedt voor IPv6. We zouden in wezen betalen voor een internetdienst die ons geen toegang geeft tot het volledige internet. Deze situatie lijkt ook juridische aspecten aan te raken met betrekking tot wat internettoegang zou moeten inhouden, volgens VERORDENING (EU) 2015/2120. Het definieert 'internettoegangsdienst' als het bieden van toegang tot het internet en connectiviteit met vrijwel alle eindpunten, zonder beperkingen op basis van netwerktechnologie: internet access service – a publicly available electronic communications service that provides access to the internet, and thereby connectivity to virtually all end points of the internet, irrespective of the network technology and terminal equipment used Ik ben me ervan bewust dat er discussies zijn geweest over IPv6-ondersteuning bij Odido, maar IPv6-ondersteuning behandelen als een optionele upgrade mist het doel. Het internet evolueert, en volledige toegang omvat nu inherent IPv6-connectiviteit. Kunnen we een officiële update krijgen over plannen om de IPv6-ondersteuning in onze diensten te verbeteren? Volledige internettoegang garanderen zoals technisch en juridisch gedefinieerd is cruciaal, en het zou geweldig zijn om te weten dat Odido actief werkt aan het oplossen van deze mogelijke lacune in de dienstverlening.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen