Skip to main content
  • 8,619 Topics
  • 70,024 Reacties
8619 Topics
aangeloten 3 weken terug, geen bruikbaar internet [Glazvezel 1Gbit]
Hallo allemaal, Helaas heb ik sinds ‘aangesloten’ te zijn sinds 27 December laat in de middag nog steeds geen bruikbaar internet. Ik heb erg veel contact gehad met Odido Telefonisch Er staat meer dan een week een ticket open.Alles met 0 resultaat, heb op 10-01-2024 een mail gestuurd dat ik graag mijn herroepingsrecht wil gebruiken (dienst is immers niet geleverd, dus 14 dagen nog niet ingegaan - werkbonnen en speedtest screenshots als getuige). Ook dit is onbeantwoord gebleven. Het contact Op 27-12 is de reguliere monteur gekomen, die heeft het niet werkend achtergelaten - hij kon er niet veel mee (staat op de werkbon). 28 december 2023, 09:36 uur: Telefonisch contact voor 13 minuten en 48 seconden. De monteur had een ONT moeten aanvragen en een nieuwe afspraak moeten maken, maar dit is niet gedaan door de Guidon-monteur van de 27e. Een nieuwe afspraak is ingepland voor 4 januari (eerstvolgende mogelijkheid). 4 januari 2024: Guidon-monteur komt, maar er is geen ONT geleverd door Odido. De monteur heeft nog gekeken naar de KPN ONT om deze online te brengen en de Odido ONT te resetten. Na reset is de verbinding op dat moment acceptabel, maar de hoge ping en latency blijven aanhouden, staat op de werkbon. Verbinding werd later op de dag weer onbruikbaar. 4 januari 2024, 15:12 uur: Na vertrek van de Guidion-monteur klantenservice gebeld (32 minuten en 53 seconden gesprek) en nieuwe ONT aangevraagd. Hier is een ticket voor gemaakt en ik zou binnen 2 à 3 werkdagen bericht moeten krijgen. 5 januari 2024, 18:11 uur: Gebeld met klantenservice voor 44 minuten en 11 seconden vanwege de onwerkbare situatie gedurende bijna 2 weken. Twee vouchers ontvangen die ook nauwelijks bruikbaar zijn. 8 januari 2024, 14:50 uur: Gebeld met klantenservice voor 3 minuten en 38 seconden. Klantenservice kan niets doen, want het ticket ligt bij de technische afdeling die zij ook niet kunnen bereiken. De ticket is wel 'assigned'. 10 januari 2024, 13:52 uur: Gebeld met klantenservice voor 19 minuten en 19 seconden. Klantenservice kan niet annuleren, want volgens de computer is het 15 dagen na aansluiting. Dat is correct, echter is het herroepingsrecht vanaf de levering van het product, wat nog niet heeft plaatsgevonden. Klantenservice meldt ook dat KPN een uur geleden aan de verbinding werkte. In het kort de verbinding: De verbinding is niet stabiel genoeg om te kunnen mailen, videobellen, streamen of gamen.De upload is erg slecht en vooral onstabiel, soms gaat het even goed, maar een simpele mail sturen of een pagina laden / een webformulier versturen kan minuten duren. Videobellen valt erg vaak weg. Dit is allemaal bekabeld, via S/FTP cat6a kabels, de PC zit direct op de modem, bij de TV zit er een Managed 1Gbit switch tussen ivm de diverse consoles. De andere werklaptop zit ook direct op het modem. De resultaten van speedtest zijn:Soms geen verbinding mogelijk, helemaal geen internet, dit is ook te zien op de WAN port op het modem, ook geconstateerd door Guidion monteur 2. Vaak een hoge latency, 500ms of 1000ms is geen uitzondering, hoog verschil in latency tijdens de test zelf. Upload blijf steken op maximaal 300Mbit (waar 1Gbit is afgeloten) - vaak zit deze nog lager, a 220 mbit. Soms, normale verbinding mbt snelheden, echter door latency voelt dit alsnog traag aan. Ja de verbinding gaat naar 940mbit down en up op zeldzame momenten, maar doet hier de halve speedtest over om daar te komen. Ik maak nu noodgedwongen gebruik van de Wifi van de buurman, die heeft een AP dicht bij onze woonkamer muur gezet aan zijn kant, hier haal ik via een (goedkope) USB wifi adapter 30mbit/30mbit over maar dit is stabiel en wel werkbaar Er zijn beloftes gemaakt op 4 Januari dat ik met 3 dagen antwoord zou hebben en een nieuwe ONT zou ontvangen en daarna een nieuwe monteur zou komen. Ben nu 3 weken aangesloten bij Odido en mijn geduld is op, ik heb ruim 2.5 uur gebeld, gemaild, resultaten besproken en 2 monteurs gehad. Op klachten wordt ook niet gereageerd noch op mijn Herroepingsrecht aanvraag. Kan iemand hier mij alsjeblieft helpen?
2+ weken geen internet door kabelbreuk/storing in wijkcentrale
Sinds 23 april heb ik (en mijn bovenburen) geen bekabeld internet meer. Ze zijn met graafwerkzaamheden bezig in de straat, en ik vermoed dat er een kabeltje is geraakt. Niet jullie schuld, wel jullie (en mijn 🤓) probleem, helaas. Gelukkig stond er dezelfde dag, 23 april, een Guideon monteur bij ons in huis, die inderdaad constateerde dat het een probleem buiten mijn appartement was. Heeft dit gemeld en het ticket doorgezet. Ondertussen heel lief van jullie diverse vouchers en zelfs Klik-en-klaar gekregen, thanks daarvoor, maar ik wil heel graag mijn bekabelde internet terug. Wat minder leuk is, is dat mij is geadviseerd om zelf met de monteurs te bellen (VolkerWessels). Vind ik een beetje gek, want ik bel ook niet met de logistieke dienst van de AH als de melk op is, maar ik help graag een handje als dat het proces versnelt. Maar helaas! Niets is minder waar. Ongeveer om de 2 á 3 dagen zélf contact opgenomen met VW. Elke keer kreeg ik te horen: “Tja, we kunnen niets zeggen. Nog even geduld meneer. We hebben een ticket en je telefoonnummer, je hoort vanzelf van ons.” Gisteren nogmaals gebeld, en toen iets meer aangedrongen, waarna ik de boodschap kreeg dat de boel geëscaleerd zou worden. Voortgang, denk je dan. Maar helaas vandaag ook niets gehoord. Wéér een weekend zonder glasvezel en TV, waar ik wel voor betaal. Gelukkig is het lekker weer en ga ik me een weekendje zonder glasvezel nog wel overleven, maar kunnen jullie aub aandringen bij VW dat het echt wat beter moet qua communicatie, en even checken wanneer ze me nou wél gaan helpen? Want dit is geen doen. Ik vind dat komende week een fix echt wel mogelijk moet zijn. Hoor graag een oplossing en jullie bevindingen samen met VW. Alvast een heel fijn zonnig weekend, hopelijk wél met glasvezel.
Glasvezel internet verbinding valt regelmatig weg en internet pagina's laden langzaam.
Beste lezer, Na heel veel ellende met de aansluitdatum van ons glasvezel internet 1 Gbit/s (ik had eigenlijk gelijk moeten zeggen laat maar zitten) Is er door Guidion een aansluiting gemaakt waarbij gelijk verteld werd dat het ont kastje wat geplaats is een verouderd type was en waarschijnlijk problemen zou geven maar dat ze er druk mee bezig waren deze te vervangen voor een nokia ont kast.Dus vanaf dat wij aangesloten zijn hebben wij al dat heel veel internet pagina's langzaam laden en online spellen vaak vast lopen.Ook is het zo dat Disney channel vooral avonds gaat bufferen wat erg irritant is.Al deze problemen heb ik ook op mijn Pc die gewoon via een utp kabel is aangesloten.Omdat wij totaal niets meer hoorden van Odido en Guidion heb ik 14 april maar eens gebeld met jullie en voor te leggen wat er aan de hand is en wanneer hier wat aan gedaan werd.De jonge man heeft het een en ander uitgezocht en geprobeerd de ont te zoeken wat gelijk bij hem een storing aangaf en vertelde mij dat ik de ONT NIET van het stoom mocht halen omdat deze dan zo goed als zeker niet meer op zou starten.Hij heeft mij in de wacht gezet om te overleggen met de technische dienst en vertelde mij hierna dat er binnen 14 dagen een monteur langs zou komen om een nieuwe Nokia Ont te plaatsen omdat dit zeker het probleem zou zijn.Helaas weer niets gehoord dus 30 april weer gebeld en uitgelecht wat er aan de hand is en er werd een spoed ticket aangemaakt om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.Ook hier helaas niet van gehoord vandaag weer gebeld en nu word het verhaal dat ik alles van het netwerk moet halen geen wifi mag gebruiken en maar kabels moet gaan aanleggen om te kijken of het dan beter word?Ik heb aan de medewerker verteld dat dit natuurlijk wel erg raar is jullie weten wat het probleem is ik mag de ONT niet van het stroom halen? en ik moet kabels gaan leggen om tv te kunnen kijken?De vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze me heel goed begreep maar dat jullie technische dienst dit zo aangaf. U snap natuurlijk wel dat ik met deze onzin niets kan en dat ik hier niet blij mee ben.Graag zie ik nu op korte termijn een oplossing. Met nu nog vriendelijke groet R Tromper
Wat is acceptabele doorlooptijd bij geen diensten?
Goedenavond! Helaas zijn wij volledig offline sinds 28 april. Vind ik al lang duren, maar ja wat is lang. Dit kan voor iedereen anders zijn. Wat is wat jullie betreft een acceptabele doorlooptijd voor een storing? Achtergrond: sinds 28 april offline, die dag gemeld. Odido dacht dat modem stuk was. Partner Guidion komt langs en vond dat een vreemde conclusie van Odido omdat probleem volgens monteur duidelijk vanuit de aansluiting buiten kwam en niet de modem. Melding wordt doorgestuurd, maar Fiber reageert niet. Odido geeft aan: dat komt vaker voor, bel over 3 dagen terug als ze dan nog geen contact hebben opgenomen. Bel je na 3 dagen terug, zegt Odido; ja vervelend, bel over 3 dagen maar terug als je nog niks hebt gehoord. Oh dat vindt u te lang? Daar kan ik niks aan doen. U kan wel zelf bellen met Fiber. Ok gaan we doen. Voordat ik morgen bij Fiber zelf aan de bel ga trekken, vroeg ik me af wat jullie een acceptabele doorlooptijd vinden voor een storing. Ik ben inmiddels €40,- verder aan kosten voor bijkopen MB's via mijn mobiele abonnement i.v.m. mijn werk dat moet doorgaan. Dat abonnement kan ik pas volgende maand voordelig ophogen (dat zal ik maar doen voor de zekerheid). Via Ziggo nooit problemen gehad, maar dat kan ook geluk zijn. Het contract is vrij sinds 2 maanden dus heb de neiging om over 3 dagen weer terug over te stappen. Ziggo zegt: we kunnen je binnen 3 dagen terug aansluiten. Ik ben echter wel benieuwd naar jullie mening hierover en of jullie als community / ervaringsdeskundigen meer geduld zouden hebben. Wat zou u doen, het nog een kans geven? Of is zo lang afwachten niet meer van deze tijd? Met hartelijke groet, CorVen

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen