Skip to main content
Beantwoord

openbank premium sms diensten werken niet

  • September 16, 2025
  • 17 reacties
  • 218 Bekeken

@odido. Ik heb alle workarounds geprobeerd maar zonder succes en aangezien dit probleem nog steeds speelt en odido geen echte oplossing biedt vraag ik jullie dringend om mijn telefoonnummer vrij te geven zodat ik van provider kan wisselen en met mijn bank kan communiceren. Ik kan door deze blokkade van odido momenteel niet bij mijn rekening bij Openbank en dat is natuurlijk belachelijk. 
 

 

Beste antwoord door michielmarga

Goedenavond,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen. Even getest met een verificatie SMS van Odido zelf, die komt wel binnen en van mijn hypotheekverstrekker, die komt ook binnen. Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?

Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement. 

Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS.

 

Stappen tot nu toe ondernomen:

  • Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
  • Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2 werkt)
  • Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen. 
  • kruis test heeft ook niks opgeleverd.
  • Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten. 
  • Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen. 
  • Profiel op deze community = ingevuld

 

Bij mij hetzelfde, zojuist Odido (technische ondersteuning) gebeld, Odido wijst alles af, ook aangeven dat dit forum volstaat met klachten, maar deze zijn bij de technische dienst niet bekend?? 

 

Echt bizar… ik heb het vermoeden, zoals ook in mijn laatste bericht aangegeven, dat Odido elke casus afzonderlijk afhandelt. Als ze naar de gemene deler zouden kijken moeten ze toch concluderen dat er iets aan de hand is aan Odido kant. Zoveel mensen met verschillende telefoons, instellingen, oude T-mobile sim of nieuwe Odido sim met hetzelfde probleem. Ook de testen die ik van een aantal andere zie dat als het via een andere provider loopt het ineens wel werkt. OpenBank bevestigde naar mij dat vooral klanten van Odido netwerk last hebben dat de verificatie SMS niet binnen komt.

De bank geeft aan dat de oplossing is dat Odido “Premium SMS" aan moet zetten. Odido geeft aan dat er niks aan te zetten valt. En dan ben je klaar als particulier.

Wellicht moet Odido technische dienst even contact zoeken met OpenBank technische dienst om tot een oplossing te komen. Dit kunnen wij als particulier niet oplossen. 

Zojuist contact gehad met Openbank, met de klantenservice enkele instellingen doorgenomen op mijn telefoon (Samsung Galaxy FE24) en aangepast. Vervolgens toestel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld.

Ik krijg nu weer smsjes van Openbank binnen.

Deze aanpassingen zouden volgens de Openbank klantenservice in elk Android toestel moeten werken. 

17 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10178 reacties
  • September 16, 2025

Het annuleren/ opzeggen van een abonnement kan niet meer door moderators worden gedaan.  Bel daarvoor de klantenservice op 0800-0092. 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8463 reacties
  • September 16, 2025

@joycelopez Goedemorgen. Heb je een betaal achterstand of regeling? 

vul je community profiel helemaal in zie mijn onderschrift) Als je aan de beurt bent kan een moderator je sneller helpen.


  • 0 reacties
  • September 16, 2025

Nee ik heb geen betaalachterstand.

Joyce Lopez, XXXX XXXX XXXX

Graag mijn abonnement opzeggen zonder boete en per direct mijn nummer vrijgeven want ik kan door Odido momenteel niet bij mijn geld.

 

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • September 16, 2025

Hier hetzelfde probleem, heb meerdere mobiele abonnementen en een vast abonnement, dus veel gedoe om over te stappen maar het moment komt toch wel heel snel dichterbij.

Het is toch van de zotte dat dit probleem na alle klachten op het forum nog steeds niet opgelost is?


  • Debutant
  • 5 reacties
  • September 16, 2025

Hier hetzelfde probleem, van Openbank kreeg ik te horen, dat Odido de sms jes van openbank blokkeert of zie als spam. Ik kan inmiddels al ruim een week niet meer inloggen op de app van openbank.

 

#Odido, doe hier iets aan! Ik ben zeker niet de enige. Van alle overige banken/ instanties waar een sms controle nodig is, ontvang ik altijd de sms, alleen van openbank niet. 

 


  • 0 reacties
  • September 17, 2025

Kunnen jullie mijn vorige bericht verwijderen ajb ?

er staat gevoelige informatie in en dit is een publiek forum. ​@Cristien 


  • 0 reacties
  • September 17, 2025

@Cristien ​@eric graag daarna direct mijn hele account verwijderen zodat de berichten anoniem zichtbaar blijven


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8463 reacties
  • September 17, 2025

Kunnen jullie mijn vorige bericht verwijderen ajb ?

er staat gevoelige informatie in en dit is een publiek forum. ​@Cristien 

De moderator zal je gegevens verwijderen. Zet ze de volgende keer in je account. (Zie mijn onderschrift 

En abonnement stopzetten gaat per telefoon. MVG


  • 0 reacties
  • September 17, 2025

@Cristien ja dat had ik indd verkeerd gedaan.

wanneer wordt het bericht verwijderd door de moderator? Graag zsm!

en kunnen jullie daarna ook gelijk mijn account verwijderen?


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8463 reacties
  • September 17, 2025

@joycelopez Ik heb het doorgegeven, meer kan ik niet doen! De moderators zijn erg druk. Hopelijk ben je snel aan de beurt.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 17, 2025

Goedenavond,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen. Even getest met een verificatie SMS van Odido zelf, die komt wel binnen en van mijn hypotheekverstrekker, die komt ook binnen. Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?

Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement. 

Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS.

 

Stappen tot nu toe ondernomen:

  • Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
  • Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2 werkt)
  • Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen. 
  • kruis test heeft ook niks opgeleverd.
  • Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten. 
  • Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen. 
  • Profiel op deze community = ingevuld

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 18, 2025

Aanvulling: Vandaag weer contact met de bank opgenomen en na de vele berichten hier op het forum en geen enkele oplossing te vinden, alleen work-arounds, maar gevraagd of ze de sms-verificatie niet op mijn 2e nr kunnen doen. Deze is van Vodafone. Daarmee konden we gelijk testen of dat wel binnen komt.

 

En het lijkt er toch op dat de bank gelijk krijgt in deze… De SMS kwam binnen een paar tellen binnen, nadat ze het telefoonnummer hebben omgezet. Echt super service van de bank.

 

Wellicht voor Odido wel een punt van aandacht gezien de hoeveelheid meldingen van niet kunnen ontvangen van verificatie SMS. Wellicht dat er verder gekeken moet worden dan losse casussen..

 

Ik ben nu aan het overwegen wat ik met mijn Odido abbo ga doen. Het abbo is afgelopen en ik zou kunnen verlengen maar ook overstappen. Nu ik weet dat het bij een andere provider wel werkt en het dus niet aan mijn telefoon oid ligt. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • September 18, 2025

@odido. Ik kan door deze blokkade van odido momenteel niet bij mijn rekening bij Openbank en dat is natuurlijk belachelijk. 
 

 

Ik heb hetzelfde probleem. Uit contact met de klantenservice blijkt dat dit probleem tussen Openbank en Odido nu al ongeveer twee maanden duurt. Als dat met ING of Rabobank gebeurd was, dan was het probleem al lang verholpen gok ik. 


  • Debutant
  • 5 reacties
  • September 19, 2025

Goedenavond,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen. Even getest met een verificatie SMS van Odido zelf, die komt wel binnen en van mijn hypotheekverstrekker, die komt ook binnen. Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?

Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement. 

Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS.

 

Stappen tot nu toe ondernomen:

  • Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
  • Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2 werkt)
  • Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen. 
  • kruis test heeft ook niks opgeleverd.
  • Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten. 
  • Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen. 
  • Profiel op deze community = ingevuld

 

Bij mij hetzelfde, zojuist Odido (technische ondersteuning) gebeld, Odido wijst alles af, ook aangeven dat dit forum volstaat met klachten, maar deze zijn bij de technische dienst niet bekend?? 

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 19, 2025

Goedenavond,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen. Even getest met een verificatie SMS van Odido zelf, die komt wel binnen en van mijn hypotheekverstrekker, die komt ook binnen. Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?

Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement. 

Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS.

 

Stappen tot nu toe ondernomen:

  • Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
  • Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2 werkt)
  • Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen. 
  • kruis test heeft ook niks opgeleverd.
  • Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten. 
  • Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen. 
  • Profiel op deze community = ingevuld

 

Bij mij hetzelfde, zojuist Odido (technische ondersteuning) gebeld, Odido wijst alles af, ook aangeven dat dit forum volstaat met klachten, maar deze zijn bij de technische dienst niet bekend?? 

 

Echt bizar… ik heb het vermoeden, zoals ook in mijn laatste bericht aangegeven, dat Odido elke casus afzonderlijk afhandelt. Als ze naar de gemene deler zouden kijken moeten ze toch concluderen dat er iets aan de hand is aan Odido kant. Zoveel mensen met verschillende telefoons, instellingen, oude T-mobile sim of nieuwe Odido sim met hetzelfde probleem. Ook de testen die ik van een aantal andere zie dat als het via een andere provider loopt het ineens wel werkt. OpenBank bevestigde naar mij dat vooral klanten van Odido netwerk last hebben dat de verificatie SMS niet binnen komt.

De bank geeft aan dat de oplossing is dat Odido “Premium SMS" aan moet zetten. Odido geeft aan dat er niks aan te zetten valt. En dan ben je klaar als particulier.

Wellicht moet Odido technische dienst even contact zoeken met OpenBank technische dienst om tot een oplossing te komen. Dit kunnen wij als particulier niet oplossen. 


  • Debutant
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Goedenavond,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen. Even getest met een verificatie SMS van Odido zelf, die komt wel binnen en van mijn hypotheekverstrekker, die komt ook binnen. Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?

Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement. 

Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS.

 

Stappen tot nu toe ondernomen:

  • Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
  • Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2 werkt)
  • Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen. 
  • kruis test heeft ook niks opgeleverd.
  • Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten. 
  • Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen. 
  • Profiel op deze community = ingevuld

 

Bij mij hetzelfde, zojuist Odido (technische ondersteuning) gebeld, Odido wijst alles af, ook aangeven dat dit forum volstaat met klachten, maar deze zijn bij de technische dienst niet bekend?? 

 

Echt bizar… ik heb het vermoeden, zoals ook in mijn laatste bericht aangegeven, dat Odido elke casus afzonderlijk afhandelt. Als ze naar de gemene deler zouden kijken moeten ze toch concluderen dat er iets aan de hand is aan Odido kant. Zoveel mensen met verschillende telefoons, instellingen, oude T-mobile sim of nieuwe Odido sim met hetzelfde probleem. Ook de testen die ik van een aantal andere zie dat als het via een andere provider loopt het ineens wel werkt. OpenBank bevestigde naar mij dat vooral klanten van Odido netwerk last hebben dat de verificatie SMS niet binnen komt.

De bank geeft aan dat de oplossing is dat Odido “Premium SMS" aan moet zetten. Odido geeft aan dat er niks aan te zetten valt. En dan ben je klaar als particulier.

Wellicht moet Odido technische dienst even contact zoeken met OpenBank technische dienst om tot een oplossing te komen. Dit kunnen wij als particulier niet oplossen. 

Zojuist contact gehad met Openbank, met de klantenservice enkele instellingen doorgenomen op mijn telefoon (Samsung Galaxy FE24) en aangepast. Vervolgens toestel uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld.

Ik krijg nu weer smsjes van Openbank binnen.

Deze aanpassingen zouden volgens de Openbank klantenservice in elk Android toestel moeten werken. 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • September 23, 2025

Wat fijn. Kun je ook aangeven welke instellingen zijn aangepast?