Alles over je abonnement, je rekening, verhuizen, het terugsturen van apparatuur en meer!
Recent actief
Zouden jullie mijn community account willen verwijderen?Alvast bedankt
Goededag, Waar kan ik mijn geboortedatum wijzigen, schijnbaar is dit in de winkel aangepast, maar niet goed doorgezet. Zou een Moderator mij kunnen helpen? met vriendelijke groet,Glenn
Met dit bericht spoor ik Odido aan tot verbetering na een van de grootste IT-datalekken ooit die we in Nederland hebben gezien. Als IT-professional met ervaring in softwareontwikkeling onder ISO-certificeringen, zie ik dat het hier op basaal niveau misging. Odido is ernstig nalatig in transparantie en nazorg; mijn vertrouwen is dan ook volledig weg.Hieraan voeg ik wel toe dat ik klant zal blijven omdat ik weet dat dit soort zaken net zo slecht bij andere providers zijn ingericht. Dat is meteen ook pijnlijk en tekenend in deze situatie. Juist om deze reden moet er actie ondernomen worden.Ik hoop dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) een voorbeeld stelt met een forse boete en een onafhankelijke security-audit afdwingt. Odido moet in dit proces transparant zijn voor klanten en zaken zoals o.a. de dataopslag, toegangsbeheer/authorisatie en de verificatieprocessen bij de klantenservice verbeteren. En hieraan toe te voegen, de beveiliging verbeteren is geen hogere wiskunde. Ze hoeven enkel
Op 4 mei 2025 overleed een vriendin van mij, zijn had mij als executeur aangesteld en wil dat haar erfenis naar een goed doel gaat. Zij bleek 2 telefoonnummers bij Ben te hebben, die heb ik opgezegd. Volgens de regels van Ben moest haar abonnementsgeld betaald blijven worden.Na (te) veel mailtjes en berichtjes stuurde Ben mij op 18 augustus bericht dat ze het teveel betaalde abonnementsgeld op 21 augustus terug zouden storten. Toen lag ik in het ziekenhuis vanwege een hartoperatie, dus ik kon het niet meteen controleren.In november was ik zover hersteld dat ik weer actief de nalatenschap kon afwerken. Het bleek dat alleen Ben zijn toezegging niet was nagekomen. Nu ben ik 11 telefoontjes, 8 mailtjes, en 1 brief verder. Als antwoord heb ik 1 x een automatisch verzonden ontvangstbevestiging gehad, that’s all.Ik wacht nu een half jaar op terugbetaling van het teveel betaalde abonnementsgeld, het laatste antwoord wat de klantenservice gaf was dat we wat ‘achterstand’ hebben.Langzamerhand wo
Vandaag kreeg ik het bindende sms bericht van Odido: Je ontvangt dit sms-bericht omdat we je willen informeren over het datalek van Odido. We betreuren deze situatie enorm en werken samen met externe cybersecurity experts om hierop adequaat te reageren. Wees zoals altijd alert op verdachte activiteiten. Meer informatie vind je op https://www.odido.nl/veiligheid Ik begrijp niet zo goed wat de achterliggende gedachte is van dit bericht. Er staat geen nieuwe informatie in. Of is er een nieuw datalek?
Door dit lek zijn onder andere de persoonlijke gegevens van mijn vrouw openbaar geworden. Mijn vrouw werkte als senior analist bij de AIVD en was betrokken bij het analyseren van dreigingen en het bestrijden van terrorisme in ons land. Door het uitlekken van haar gegevens is haar veiligheid en professionele positie ernstig in gevaar gebracht, met als gevolg dat zij ander werk heeft moeten zoeken. Tot onze grote schrik heeft mijn vrouw haar persoonlijke gegevens inmiddels ook teruggevonden op het dark web. Dat betekent dat deze informatie niet alleen is gelekt, maar ook actief wordt verspreid en mogelijk wordt verhandeld. Dit vergroot het risico dat kwaadwillende partijen — waaronder criminele organisaties, buitenlandse inlichtingendiensten of terroristische netwerken — toegang krijgen tot informatie over iemand die jarenlang heeft gewerkt aan de bescherming van onze nationale veiligheid. Het lekken van persoonsgegevens van medewerkers die betrokken zijn bij nationale veiligheidsdienste
Ik heb vandaag mijn nieuwe telefoon gehaald. Ik heb deze overgezet alleen mijn esim is niet overgegaan. Dus ik heb een nieuwe aangevraagd. Als ik vervolgens op de link in de mail klik dan wordt ik geredirect naar Chrome met een uitleg hoe ik deze link het beste kan openen, dat werkt niet. Hoe kan ik wel deze link openen en dat ik naar de odido app ga om mijn eSIM te activeren?
Ik ga een aangetekende brief sturen. Een formele aansprakelijkheidsstelling inzake datalek en verzoek tot kosteloos willen opzeggen van lopende abonnementen. Naar wie kan ik dit ook e-mailen? [verwijderd door moderator, namen collega's hoeven niet openbaar worden gedeeld]
Artikel Follow the Money: https://www.ftm.nl/artikelen/odido-lekte-ook-data-van-16-duizend-werknemers-in-strategische-sectoren-van-asml-tot-defensieArtikel zonder paywall: https://archive.is/RpdbQ Ook leuk: op 11 februari zei Odido dat de beursgang uitgesteld zou worden. Het datalek vond plaats in het weekend van 7 februari. Dit terwijl Salesforce, Google en de FBI al voor de hack-methode van ShinyHunters hadden gewaarschuwd. Odido informeerde haar klanten pas dagen later, op 12 februari over het datalek. Drie keer raden waarom de beursgang is uitgesteld… “Transparantie” noemt Odido dat. Een lachwekkende, leugenachtige vertoning, noem ik dat.
Vd week de mail gehad dat mijn gegevens zijn gelekt bij de grote datalek. Tussentijds weinig gedaan maar vandaag moeten inloggen op sites via digid. Bij alle inlogs worden error's gegeven.Dit heb ik nooit eerder gehad. Hoe ver gaat die datalek nu echt? Wat hebben ze nu echt van de gedupeerden? Ik begin te vermoeden dat het een groter probleem is dan jullie voordoen
Beste, odido medewerkerbij deze moet ik aangeven dat ik meer dan 8 jaar bij tmobile weg was en jullie hebben mijn gegevens langer bewaard en nu is die datalek waar ik als gedupeerde ben. Bij deze kan ik mededelen daar ik wel recht heb op compensatie waar jullie illegaal de bestanden hebben bewaard voor mensen die lang niet meer bij jullie waren.
Voor de tweede keer (september/oktober ‘25) hulp ingeschakeld voor totaal geen sms’jes ontvangen in Brazilië ook geen welkom bericht van Odido, in Nederland werkt het wel, alle handelingen weer opnieuw gedaan maar geen resultaat
Beste Odido en anderen,Tot mijn verbazing ontvang ik ook zojuist een mail dat ik onderdeel ben van datalek. In jullie mail claimen jullie dat ik ook onderdeel ben omdat ik korter dan 2 jaar ben overgestapt. Ik ben sinds 18-01-2021 overgestapt naar KPN mobiel, dat is 5 jaar. Hoe leggen jullie dit uit?
Beste Odido Community,Ik wil graag een ernstig en structureel probleem onder de aandacht brengen: telefoonnummer-spoofing. Mijn zakelijke 06-nummer wordt al maandenlang dagelijks misbruikt door spoofing. Dagelijks word ik meerdere keren gebeld door mensen die beweren dat ik hen heb gebeld, terwijl dat absoluut niet zo is. Dit gebeurt via fraudeurs (vermoedelijk crypto-scammers) die mijn nummer spoofen. En dit kan morgen net zo goed jouw nummer zijn. Wat mij verbaast en teleurstelt, is de reactie van Odido en andere telecomproviders in Nederland. Ondanks herhaaldelijke meldingen wordt mij verteld dat er “geen technische oplossing” is en dat ze hier weinig aan kunnen doen. Dat klopt simpelweg niet.Er bestaan namelijk technische oplossingen, zoals het STIR/SHAKEN-protocol, dat in diverse landen al succesvol wordt toegepast om spoofing tegen te gaan of in ieder geval te minderen. Kort uitgelegd werkt STIR/SHAKEN door elke oproep cryptografisch te authenticeren, zodat ontvangers kunnen ver
Grappig dat data gedoekrijg 7 a8 telefoontjes uit Duitsland Engeland en anoniem terwijl ik 9 van de 10 keer geen bereik heb met Odido 🤣
Dit is een algemene vraag die gezien de recente cyberaanval en data diefstal extra relevant is, maar die je iedere andere telecom provider in de wereld ook kan stellen:Een SIM-swap aanval is wanneer een bedrieger die een zekere hoeveelheid persoonlijke data van een klant heeft kunnen achterhalen de telecom provider klantenservice contacteert en die probeert te overtuigen om het telefoonnummer van de klant over te zetten naar een andere SIM in het bezit van de bedrieger. Vaak via telefonisch contact met de klantenservice, maar niet per se.Welke beschermingen hebben Odido en Ben tegen zulke SIM-swap aanvallen? En zijn er ook mogelijke beschermingsmaatregelen die niet standaard geactiveerd zijn, maar die je als klant kan laten activeren op aanvraag?
Lees net een mooie blogpost van de ethische hacker Sijmen Ruwhof die een crowdfund was gestart om Shinyhunters te betalen om niet meer gegevens te lekken.Lang stuk tekst maar interesant met een aantal vraagtekens over de motieven en stappen die Odido heeft gezet. https://sijmen.ruwhof.net/weblog/4483-ethische-overwegingen-individuele-belangen-en-standpunten-rondom-afpersgeld-betalen-aan-hackers
iemand die XXX gebruikt? hoorde van vele dat je direct inzicht krijgt en ze verwijderen direct je gegevens na 5 minuten… iemand ervaring mee??? [Website verwijderd door moderator. Het is niet toegestaan om te verwijzen naar andere websites en al zeker geen onbetrouwbare websites]
Dit is voor mij de eerste “Spam” die ik heb ontvangen sinds de gegevens zijn gelekt van Odido. Deze gaat over de beveiliging die Odido aanbiedt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zou ik zeggen. Dus dacht deel dit hier.
Goedemorgen,Sinds het nieuws over een datalek bij Odido, ben ik haveibeenpwned in de gaten gaan houden. De afgelopen dagen kreeg ik de melding dat mijn mail niet in de gelekte data stond. Nu er bekend is dat de hackers de data op het dark web hebben gegooid, ben ik toch weer gaan kijken. Ik sta er sinds vanochtend toch tussen.nu komt het. Ik heb nooit een mail mogen ontvangen van Odido. Hebben meer mensen dit?
Beste mede-klanten,Naar aanleiding van het recente datalek bij Odido wil ik hier het idee opwerpen om gezamenlijk actie te ondernemen.Odido presenteert zich in haar communicatie vooral als slachtoffer van een externe aanval. Maar laten we duidelijk zijn: het beschermen van persoonsgegevens – en zeker gevoelige gegevens – is geen gunst, maar een wettelijke verplichting. Als telecomprovider verwerkt Odido grote hoeveelheden persoonsgegevens, waaronder NAW-gegevens, contactgegevens en mogelijk andere gevoelige informatie. Daar hoort een hoog beveiligingsniveau bij.Volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR): Artikel 5 AVG verplicht tot zorgvuldige en passende verwerking van persoonsgegevens. Artikel 32 AVG verplicht tot het nemen van “passende technische en organisatorische maatregelen” om persoonsgegevens te beveiligen. Artikel 82 AVG geeft iedere betrokkene recht op schadevergoeding voor materiële én immateriële schade als gevolg van een inbreuk op de AVG. Met a
Alle door Odido gelekte klantdata staan nu op het darkweb:https://nos.nl/artikel/2604461-odido-hackers-publiceren-resterende-klantdata-ook-miljoenen-id-nummersJe kunt hier controleren of jij er ook tussen zit:https://haveibeenpwned.com/Breach/OdidoLet op: ik ben niet geïnformeerd door Odido, maar zit er wel tussen…Checken dus!PS: In de toekomst mogelijk ook bij de politie te controleren, maar nu nog niet.https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
I have the worst experience with Odido. It started in the shop in Delft with one of the employees. He said that they could not close a contract with my EU passport and that is the Dutch law. I live in the Netherlands for 20 years and never experiences this só I was very surprised. My husband had already our kids contract with Odido só he needed to come with me to close the contract! He is British btw! Because the guy at the shop in Delft told me it was the Dutch law i thought that maybe changed and did not check other providers. After this incident we also requested to transfer my phone number to the Odido contract. Several attempts and being always rejected during 5 months on of phone calls and different approaches and people telling me different things i called KPN! I had a new contract on my name that I could do online with my number in a week!!!! They said that the dutch law is a lie… probably this employee in Delft lied just to get the contract and the iPhone we bought! Today we w
Waarom lukt inloggen bij de community niet meer?Ww veranderd al...nope,niks,nada...snap er niks van. Want ik wil graag reageren op het topic datalek
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.