Skip to main content
  • 2,638 Topics
  • 18,126 Reacties
2636 Topics
[Opgelost] Problemen met de thuisverbinding
[23-02-2023/13:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten op Glasvezel problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. Update 13:50 Het onderzoek loopt in volle vaart. We zullen jullie van een concrete update voorzien zodra deze er is. Update 15:20 We zijn druk bezig om dit in goede banen te geleiden en zorgen er zo snel mogelijk voor dat alles weer hersteld is. Update 21:40 Het probleem is hardnekkiger dan gedacht. Het duo onderzoek met de beheerder en leverancier is nog in volle gang, we zijn ontzettend hard aan het werk. Onze excuses voor het ongemak. [24-02-2023] Update 08:32 Het onderzoek loopt nog verder voor de aansluitingen die niet online zijn gekomen. Een herstart van modem en Media Converter lijkt in de meeste gevallen te helpen. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem | T-Mobile Community. Update 08:49 Het is lastig te coördineren wie wel/niet tot de groep behoort die sinds (eer)gisteren problemen ervaren met de verbinding. Het gaat om aansluitingen op het glasvezelnetwerk van T-Mobile (ODF) en speelt sinds 22 en 23 februari. Een vriendelijk verzoek aan iedereen die hier niet onder valt om of een eigen topic aan te maken, of een bestaand topic op te pakken. We willen graag alles samen met het onderzoeksteam herstellen en verzamelen voorbeelden van mensen die nog niet online gekomen zijn maar wel graag op basis van voorgenoemde voorwaarden. Bedankt! Update 10:11 Bij nader onderzoek van alle offline-aansluitingen blijkt dat de Media Converter nog niet gereset is. Zorg ervoor dat deze stroomloos gehouden wordt, samen met het modem. In alle gevallen komen de verbindingen dan vanzelf weer online! Update 20:30 Goedenavond all, jammer genoeg is het toch nog niet voor iedereen opgelost. Het wordt zeker niet pas maandag eer er weer naar gekeken zal worden, dat is onzin. Vanavond en morgen zal er minstens net zoveel aandacht aan besteed worden om het voor de individuele cases ook te herstellen. Mocht iemand nog een voucher kunnen gebruiken, geef het dan alsjeblieft in dit topic aan. Alvast bedankt en ondanks alles een mooie avond toegewenst! Update 22:00 Alle geanalyseerde aansluitingen zijn weer online gekomen na de reset van de Media Converter en het modem. Mocht je toch nog niet online zijn? Maak dan een eigen topic aan of neem contact op met onze Klantenservice.
Problemen met T-Mobile voor thuis
oor iedereen die dit bericht te lezen krijgt, begin niet aan t-mobile de service en internet is zo waardeloos als maar kan! Ik zou proberen zo uitgebreid mogelijk (lang verhaal) het uit te leggen. Al jaren ben binnenkort was ik klant bij t-mobile met me telefoon abonnement, toen ik op mezelf ging wonen inmiddels al jaren geleden (8) besloot ik ook om te kiezen voor T-mobile thuis, dit ging goed op me oude adres, een verhuizing naar een andere stad gekozen me abonnementen mee te nemen.Inmiddels bijna 4 jaar geleden verhuist en door T-Mobile zelf een monteur laten komen die alles heeft aangesloten dit is dus achteraf gebleken nooit goed te zijn aangesloten door de monteur zelf die T-Mobile heeft gestuurd. We hebben echt elke maand aan de telefoon gehangen met T-Mobile omdat we gewoon geen internet hadden, wel 20 keer per dag zonder te overdrijven viel ons internet uit, weg of deed het weer voor soms uren niet. Tijdens film kijken werden we weer geblokkeerd door hun waardeloze internet, echt geloof me de klantenservice is er nog niks bij, er staat in het systeem hoe vaak we gebeld hebben en hoevaak we letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd werden of geduld moesten hebben, of zoals gewoonlijk de domme algemene verbindingscheck via de telefoon kregen( modem aan uit blabla) dit was ook gaande in de Corona tijd waar wij dus 100% afhankelijk waren van ons internet ivm thuis werken. Hierdoor kon ik niet verder werken bij het bedrijf waar ik destijds voor werkte omdat ik gewoon me werk niet kon doen door dat we geen of nauwelijks internet hadden. Toen we nogmaals belde ben ik behoorlijk boos geworden en heb ik aangegeven niet mee te werken meer om de modem aan uit te zetten en ik nu een monteur wil hebben die langs komt. ( al die maanden en jaren werd altijd alles gefactureerd en netjes betaald ondanks we er geen gebruik van konden maken) EINDELIJK konden we een afspraak krijgen en zou er een monteur langs komen. Maar natuurlijk moesten we hier wel 6 weken op wachten, maar goed ook dat geduld hadden we nog. Ondertussen aangegeven dat we hier niet akkoord mee gaan en een vergoeding verwachten van al die maanden zonder internet. Dit zou goed komen en we zouden een compensatie krijgen. Monteur langs geweest die gaf dus aan dat niks goed was aangesloten en heeft dit goed aangesloten vervolgens zouden we terug gebeld worden door de monteur ( nooit gebeurt zoals we gewend zijn) hebben we contact opgenomen met T-Mobile dit keer om te kijken wat de compensatie zou zijn en hoe we dit recht gaan zetten, weer verschillende mensen aan de lijn gehad de een wist van niks en de ander beloofde mooie dingen, tot een medewerkster aangaf dat we een e-mail moesten opstellen met wat er gaande was, dus een korte samenvatting en ze daarna zouden kijken wat de compensatie zou zijn. Prima mail opgestuurd 1 week gewacht geen antwoord tot 3 weken hebben we gewacht maar we kregen geen antwoord. Ondertussen kregen wij een factuur van €155 euro, waarin stond dat we een boete hadden ontvangen??? Voor het niet terug sturen van het tv kastje? Ten eerste werd die niet gebruikt (smart tv) ten tweede gaven we aan dat dit ons absoluut niet verteld was dat dit kastje opgestuurd moest worden, anders hadden we dit allang gedaan. Nou prima kon gebeuren communicatie fout aan hun kant de boete zou weggehaald worden en we zouden het kastje opnieuw toe sturen, nadat het kastje binnen was zouden we weer opnieuw contact met ze opnemen om dan de compensatie te bespreken. Dit gesprek is opgenomen omdat we er klaar mee waren dat iedereen wat anders zij. 3 keer duidelijk aangegeven of de boete werkelijk behandeld zou worden omdat ik al een herinnering van betalen had gekregen en wij dus echt niet van plan zijn voor hun fouten te betalen. Nee dit zou niet verhoogd worden zouden ze oplossen en wij zouden zelf 14 euro nog wat moeten betalen, ik gaf aan dit nu te willen betalen maar dat kon niet nadat het kastje binnen was zou de boete pas eraf gehaald kunnen worden en bij een nieuwe factuur konden we dit betalen. We moesten terug bellen op 21 februari om de rest af te handelen, besef dat ik het hier heb over inmiddels maanden/jaar bellen en ontelbaar veel telefoontjes verder. Nou kreeg ik gisteren avond een SMS van T-MOBILE dat onze internet en tv diensten geblokkeerd zijn omdat er een factuur van €106 euro open staat, dit gaat dus om de boete die opeens 106 euro is ipv 155. Dus al die maanden al die telefoontjes hebben tot niks geleid en we zijn gewoon voorgelogen! We hebben hier telefoon opnames van, vandaag hebben we gebeld en gevraagd hoe dit kan, en we krijgen weer iemand aan de lijn die ons verteld dat T-Mobile niet aan compensaties doet ten eerste? En de diensten niet worden gedeblokkeerd en we eerst die boete moeten betalen die zouden ze daarna compenseren met de volgende facturen. Ten eerste ga in zeer zeker geen geld betalen meer aan jullie door jullie eigen fout, om daar na zeker weer jaren aan de lijn te hangen zonder oplossing ten 2e onze oplossing is tot de dag van vandaag nog niet doorgezet niet opgelost maar wel al die jaren lang onze facturen maandelijks opsturen en netjes betaald te hebben, maar geen gebruik kunnen maken van hun diensten? Daar gaat het ergens heel goed mis. Wij gaan de klacht ook bij klachten commissie voorleggen en dit keer laten we het er niet bij. Om eerst jaren lang door jullie fout geen optimaal gebruik te kunnen maken van jullie diensten daarna leggen jullie een boete op ook jullie fout en sluiten de diensten af en verwachten dat mensen alsnog gaan betalen zodat jullie dit later weer kunnen oplossen. Ik betaal geen enkele factuur meer en alles word per direct opgezegd. Ook de telefoon abonnementen en we gaan kijken tot hoever we kunnen gaan en waar we onze klacht over T-Mobile nog meer kunnen indienen.
Vraag Rekening Klantvoordeel
Beste, Ik hoop op deze manier duidelijkheid te krijgen over onze rekeningen rond T-mobileThuis i.c.m. T-mobile Mobiel en klantvoordeel. Ik probeer al maanden om dit via jullie klantenservice telefonisch te achterhalen, maar dat lukt niet. Een greep uit mijn ervaringen: Situatie duidelijk uitgelegd, medewerker kon het niet verklaren. Maakte ticket aan voor ‘technische afdeling’. Een week later moest ik terugbellen. Ticket was gesloten, maar met een voor de medewerker niet duidelijke afmelding. Was laatste dag van medewerker. Besloten ticket te heropenen, sindsdien nooit meer teruggebeld of terugkoppeling gehad. Andere belpoging; collega van Mobile moest doorverbinden met collega van Thuis. Ik heb 28 minuten in de wacht gestaan, waarna de verbinding werd verbroken. Nog een belpoging; collega begreep situatie en had afgesproken dat andere collega mij binnen een paar minuten zou terugbellen met uitleg. Nooit wat van gehoord. Als provider kunnen jullie ongetwijfeld mijn belgeschiedenis inzien, kijk gerust hoe vaak en hoelang ik heb gebeld. Wat is de situatie? Tot de lente van dit jaar namen wij bij jullie Glasvezel 1Gbit en 1 mobiel Unlimited Abonnement af. Dit was een deal voor 25 euro per maand. Dat beviel vrij goed, waardoor wij in de lente besloten nog een mobiel abonnement bij jullie onder te brengen. I.c.m. jullie klantvoordeel zou dat alleen nog maar voordeliger worden. Dachten wij. En dat is wanneer het is misgegaan. Sinds het tweede abonnement lijkt de prijs van het vaste internet opeens van 25 naar 37,50 (en een onverklaarbare rekening van 38,79 (gek bedrag voor vast internet) te zijn gegaan. Dit zorgt ervoor dat, ondanks dat we meer bij jullie afnemen, de totale kosten van de 2 mobiele abonnementen met Thuis Vast Internet zijn gestegen. Hadden wij dit geweten, hadden wij het tweede mobiele abonnement ergens anders onder gebracht. Wij vermoeden een administratief issue bij jullie, dat tot noch toe niemand heeft kunnen verklaren. Overigens hebben wij in juli ook een mail ontvangen over dat we wijzigingen in ons abonnement hadden aangebracht, wat niet zo is. Online kan ik ook alleen maar de factuur van een mobiel abonnement inzien, niet die van het vaste internet. Ik wil jullie vragen in deze situatie te duiken en toe te lichten hoe dit is ontstaan, te verhelpen en evt. teveel betaalde bedragen te retourneren. Benader mij gerust prive.
Van het kastje naar de muur (centrale)
Dinsdag twee weken geleden krijgen wij een belletje dat wij een storing hebben gemeld inzake glasvezel. Die hadden wij niet en hebben daarom die afspraak (die mijn vrouw uit voorzorg toch maar gemaakt had voor de zaterdag) op vrijdag afgezegd. Op zaterdag exact op het tijdstip dat de monteur langs zou komen vliegt alle internet eruit. Wij bellen met Tmobile en dit lag bij Volkerwessels die de infrastructuur onderhoud. Ergens anders in de wijk horen wij later op de dag dat er ook een monteur van VW aan de deur stond bij iemand die geen afspraak had gemaakt. Pas afgelopen donderdag kon de monteur langskomen, dit is echt extreem lang voor een gezin van 6-8 mensen en waarbij mensen vanuit huis werken en 4 mobiele abonnementen en thuis afnemen bij tmobile!!! Vervolgens meet deze de lijn door en zegt dat deze verkeerd gepatched staat, dit nu verholpen is maar dat het NT/MT? kastje (dat kastje tussen de muur en de router) defect is. Gevolg hiervoor moet weer een ander bedrijf komen en we zijn weer enkele dagen verder. Data bundels zijn vergoed door Tmobile maar de snelheid is gewoon te traag om alles op te draaien dus veel frustraties hier ook om. Maandag voor de tweede maal afspraken afgezegd en thuis gebleven voor Monteur van Tmbobile/Guidion. Deze vervangt het kastje en zegt NEE, de lijn is verkeerd gepatched in de centrale denk ik want ik krijg nog steeds geen verbinding!!!! Ik mag die centrale niet in dat moet Volkerwessels Telecom doen…. Hier zakt mijn broek echt vanaf. Wij hebben niet alleen dagen vrij moeten nemen van werk, maar naast 1.5 week zonder internet nu ook al 12x moeten bellen wat de status is en elke afdeling schuift het weer door naar de volgende met de opmerking dat dit niet bij hen thuis hoort. 4 uur totaal in de wacht gestaan de afgelopen dagen om telkens te hetzelfde te horen. Mijn suggestie is dat er nu eindelijk een groep monteurs word opgeleid die van de centrale tot aan de huiskamer bevoegd is om alles op te lossen, dit ook echt kan en niet halfbakken werk levert en onderling zoekt tmobile het dan maar uit aan wie de uren doorbelast dienen te worden. Zo kun je echt niet met klanten omgaan en al helemaal niet met klanten die lke maand honderden euro's aan abonnementen afnemen.
Delen van frustratie
Beste iedereen, Heb eerder al een post geplaatst over het feit dat bij een verhuizing een nieuw abonnement ingaat. Betaalde netjes elke maand 25 euro, maar door mijn foute keuze om te verhuizen, kreeg ik een nieuw abonnement, waardoor de 25 euro na een paar maanden naar rond de 40 euro omhoog schoot. Mijn fout, niet de lettertjes lezen, en zo sta je voor extra kosten. Uiteindelijk mentaal maar geaccepteerd. Komt daar nu bij kijken, dat T-mobile altijd netjes het geld tussen de 25ste en 31ste van de maand afschreef. Maar niet in November precies toen die 40 euro inging, had ik nog netjes 25 euro beschikbaar staan, probeerde T-mobile het bedrag op de 23ste af te schrijven, terwijl mijn loon op de 24ste gestort wordt. Dit zorgt ervoor dat T-Mobile's automatisch systeem een berichtje uitstuurt welke 15 euro extra op je factuur weergeeft. (incasso) Weer maak ik dus fouten, zie ik het eerste waarschuwing's bericht niet, en moet T-mobile een 2e bericht uitsturen, hupa weer 15 euro erop. Allemaal mijn fouten, had ik maar gelezen, was het niet dat T-mobile het geld eerder probeert af te schrijven dan normaal, hadden ze het op de normale datum gedaan, dan was dit allemaal niet gebeurd. Ik weet precies wat iedereen gaat zeggen, zorg dat je geld hebt, wees niet arm, lees de lettertjes. Wou toch delen dat deze frustratie en het niet tegemoet kunnen komen als ik contact opneem, er voor zorgt dat ze me bij het eind van het contract kwijt zijn.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen