Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Hallo ik heb nu tot 2 keer toe een mail gekregen dat ik in aanmerking kom om een nieuwe modem aan te vragen. Ik vertrouw echter de mails niet. De afzender is een onbekend Odido adres, aanhef is anders dan in andere mails, er staat een typefout in het bericht en het feit dat ik snel moet reageren maakt me nog wantrouwender. Ik heb hierover al met jullie support gebeld maar die kunnen niet zeggen of dit echt een mail van Odido is. Op aanraden van je collega heb ik daarop de mail 2 weken geleden verwijderd. Vandaag heb ik dus een reminder mail ontvangen. Wie van Odido kan me zeggen of dit een betrouwbaar bericht is en mij hierbij helpen ?
Goedemorgen, Het begint ondertussen inderdaad op een novel van Harry Potter te lijken,maar ik zal het nu op deze manier maar eens een keer proberen. Gisteren een Klik&”Klaar” systeem van Odido mogen bestellen, die ik gisteren direct op kon halen in de winkel, top geregeld. Thuisgekomen kwam ik er al snel achter dat het helaas niet werkte, het lampje met het wereldbolletje kwam op rood te staan, en het lampje eronder bleef knipperen (naar een verbinding blijven zoeken). Heb zelf een aantal keer opnieuw opgestart, simkaart er een aantal keer eruit gehaald, modem op verschillende plaatsen bij het raam gezet, zelfs buiten, jammer genoeg is er niets wat werkt.Tijdens een telefoongesprek kreeg ik van een van de medewerkers te horen dat “hij mij eigenlijk niet kon helpen, aangezien dit nog te nieuw is”. Vanmorgen wederom 2 uur aan de bel gezeten met Odido, technische dienst is niet te bereiken, half uur in de wacht gestaan, maar weer opgehangen, 3x een terugbelverzoek ingediend maar nu,
Hi team Odido,Net zoals een aantal anderen hier op het forum heb ik problemen met het verbinden van mijn Google deurbel aan de Zyxel T-56 modem.Ik heb inmiddels alle andere threads al doorgenomen, en de meeste tips geprobeerd:Netwerken gesplitst, easymesh uit (verhindert dit trouwens de werking van de extender?) WiFi6 uitgeschakeld WPA2 MAC adres deurbel toegevoegd De “hotspot-truc”, welke niet blijkt te werken met een iPhoneIk lees ook dat er een firmware update heeft plaatsgevonden, waar blijkbaar alle T-56 gebruikers inmiddels van voorzien zouden moeten zijn - maar voor de zekerheid misschien toch fijn om dit even te dubbelchecken.Zou het in ieder geval erg op prijs stellen als jullie even met me mee kunnen kijken, kan jullie eventueel ook van het MAC adres van de deurbel voorzien.
Wie van Odido kan het signaal weer aanzetten?We wilden overstappen naar KPN maar doordat het niet werd geïnstalleerd hebben we de deal geannuleerd. Inmiddels was ons signaal er wel afgehaald dus inmiddels al 1 week geen internet en tv.Mijn eigen provider Odido zou het signaal wel weer even terugzetten. Echter 1 week later en dagelijks met de helpdeskmedewerkers die allemaal geen concreet antwoord kunnen geven op de vraag wanneer de aansluiting weer werkt. Het probleem blijkt nu bij hun partner Volker Wessel te liggen die het glasvezel beheren.De opdracht is op 6 nov al gegeven om het te regelen, echter weer een weekend verder en nog steeds geen actie ondernomen. Vandaag zou er dan eindelijk contact met mij worden opgenomen. Je raadt het al, geen contact.Vandaag 12 nov wederom contact gehad, ik kreeg zowaar het nummer van Volker Wessel. Echter was ik aan het verkeerde adres en werd weer terug gestuurd naar Odido fiber dit keer. Tja, dat wisten alle vorige medewerkers helaas al 2 weken n
My internet goes down or have problems every 2 months. This time its worse here are few ticket number I have. Theres more but i didn't record them all. 73378464 from 30 sep73569618 from 9oct73586510 from 10 Oct why are you guys not fixing my internet. I'm loosing time calling you with no help. I'm stuck and I can't work. I'm paying you for nothing.Either let me go for free to KPN or ziggoORcompensate in invoice. It's not right you're changing full invoice claiming good connection and leaving customer without connection for more than 6 days almost 20 days me running after your customer care for help.20 days of chase now. I'm paying extra for mobile data just because of your negligence. my call get disconnected many times when I say "good morning" after their "goedemorgen .....". Thats terrible because I always choose 1 from IVR for english. Calls to customer care every 2 month. it's terrible customer care.no compensation. I feel so stupid when I call and explain same thing every time. D
Hallo Allemaal,wij willen waarschijnlijk overstappen naar ODIDO glasvezel tv en internet.Hier krijg je de Zyxel T-56 modem bij geleverd. Je kunt ook 2 wifi plus punten bijbestellen.Ik lees nu in verschillende comments verschillende verhalen om deze aan te sluiten.De 1 zegt dat je 1 punt altijd bedraad aan de modem moet hangen. De ander zegt weer dat je ze alle 2 draadloos kunt gaan gebruiken. Kun je alle 2 de punten draadloos gebruiken?
Goedenmiddag,ik wil overgaan naar Odido. Nu heb ik daar extra wifipunten voor nodig. Moet het eerste wifipunt bedraad worden aangesloten of kan elk wifipunt draadloos?
Hoi,ik heb een zyxel modem, met bedraad een zyxel wifi punt, vanaf de eerste dag.later heb ik een 2de zyxel wifi punt aangeschaft en deze staat bedraad op zolder, maar heeft een andere wifi naam. Met overigens perfecte wifi. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn netwerk, 1 wifi naam krijgt. Ik kom er zelf niet uit.alvast bedankt voor de hulp.
Sinds ik ben overgestapt naar oOdido werkt de Ring deurbel niet meer, en krijg ik ook geen verbinding met mijn draadloos printer.Ring meermaals gereset, app verwijderd, WPA2-PSK ingesteld, maar alles zonder resultaat.Wat kan ik nog meer doen?
Hoi!Ik weet niet wat er nu weer aan de hand is, maar heb de laatste paar dagen last van extreem trage snelheden, tussen de 1 en 20 Mbps. En ik moet minstens 1 keer per dag de modem resetten, ander heb ik soms helemaal geen internet meer.Al verschillende plekken in huis geprobeerd, posities van modem, met en zonder wifi punt, veel resetten. Het mag niet baten.De middelste twee LED’s branden blauw, dus dat is goed.Voorheen kreeg ik rond de 100/200Mbps, modem staat gewoon in de kamer direct met wifi verbonden aan de laptop.Op dit moment vindt ik de prijs van 35 euro p.m. wel een beetje veel worden met weinig tot niks ervoor terug.Is er weer een (firmware)update geweest, of zijn we nog weer verder afgeknepen van de masten om mobiele gebruikers voorrang te geven?Het probleem met de wifi punten is dan eindelijk wel nu opgelost.Voor de geïnteresseerden: Groetjes!
Goedendag,Ik ben sinds 2011 klant bij Tmobile/Odido, hierbij heb ik bij de start van het abonnement een Zyxel T50 gekregen. Bedraad internet doet het prima, maar met de wifi heb ik nogal wat problemen. Nu heb ik sinds kort wifi6 devices in huis, en vroeg ik me af of het mogelijk om de T50 in te wisselen voor de T56. Ik hoor het graag. Gr. Patrick
Ik heb 2 stuks Zyxel WX5600 WiFi mesh punt. Eén daarvan zorgt ervoor dat mijn hele netwerk ont-zet-tend traag wordt. Zo traag dat ik geen YouTube meer kan kijken omdat het voortdurend stil staat, behalve bij 240p (soms werkt 360 ook nog maar daarboven moet hij bufferen). Die tweede heb ik nu dus uit staan maar dat betekent slechte ontvangst op zolder (en daar is mijn dochter dan weer niet blij mee). Als ik ‘m aan zet, gaat het een paar minuten goed en daarna komt alles op het hele netwerk nagenoeg tot stilstand. In de UI zie ik niets vreemds en er is niets anders aan de instellingen. Ik heb beide mesh punten omgewisseld en het probleem verhuist mee met het mesh punt dat ik nu uit heb staan. Het is dus niet de bekabeling (ik heb een bekabelde backhaul) en geen storing van andere netwerken. Dit heeft ‘ie eigenlijk vanaf het begin gedaan.Hoe kan ik dit oplossen?
Al meer dan drie weken hebben wij geen internet meer thuis. De service van Odido laat veel te wensen over. Tot nu toe zijn er alleen monteurs geweest om het probleem buiten ons huis aan te pakken. Maar we zijn nog geen stap verder gekomen. Elke keer worden we van het kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice.Dagelijks hebben we contact gehad met de medewerkers, maar steeds kregen we hetzelfde antwoord: "Wacht nog een paar dagen, dan is het misschien opgelost." In het begin werd zelfs gezegd dat het probleem binnen één dag zou worden verholpen.Vandaag hebben we opnieuw contact gehad met de klantenservice. Daar werd ons op een nogal luchtige manier verteld dat we nog tot en met woensdag moeten wachten, en daarna zelf maar moeten bellen als het nog niet is opgelost.Ik vind de service en de manier van handelen van Odido echt ondermaats slecht. Al jaren ben ik klant, maar op deze manier zal ik op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider die het probleem wel snel en adequaat kan o
Hallo,Ik mocht een maand lang proef een wifi punt uitproberen. Het had geen toegevoegde waarde en waarheen kan ik het terug sturen?
Hoi,Ik ben recentelijk overgestapt naar Odido en heb dus een nieuw wifi netwerk. Het verbinden van mijn smarthome apparaten werkt echter niet. Op de normale modem (die op de begane grond staat) lukt het wel, echter alle apparaten die op zolder staan samen met de Zyxel wifi punt, werken niet. Ik heb al geprobeerd ze te verbinden via 2.4ghz maar dat werkt ook niet, tevens heb ik de WPA veranderd van 3 naar 2 zonder resultaat. De klantenservice aan de telefoon zei dat ik ze maar moest verbinden met de modem beneden terwijl die helemaal niet genoeg bereik daarvoor heeft. Volgens de vrouw aan de telefoon ‘zou het moeten werken’. Niet dus. De klantenservice wist het verder ook niet en zei dat ik het maar hier moest vragen, dus bij deze.Daarnaast is het Zyxel wifi punt nu zijn eigen netwerk geworden, waardoor ik de hele dag door moet switchen van wifi netwerk per verdieping. Als dit ongedaan kan worden gemaakt zou fijn zijn. Mvg
Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om mijn T54 router in te ruilen voor een T56 nu ik over glasvezel beschik. Het had een beter idee geweest als ik eerst de ervaringen en klachten over de T56 had gelezen hierbij de Odido community.Het eerste half uur nadat de T56 was geinstalleerd viel mijn wifi compleet weg. Dus geen wifi symbool met uitroepteken op mijn telefoon. Nee, ik was verbonden met mijn 4G/5G internet. In de lijst met draadloze netwerken zie ik wel mijn ssid, verbonden, maar met de melding: kan de verbinding niet verifiëren. Ik moet de router herstarten om mijn wifi terug te krijgen. Dit gebeurt wel 60x per dag. De T54 gaf nooit problemen.Ik heb via X aan Odido doorgegeven dat niet mijn oude T54 retour gaat, maar de nieuwe T56. Maar dat mag weer niet. Eerst de oude T54 terug, en als we die binnen hebben sturen we u een nieuwe T54 toe. U krijgt een voucher voor onbeperkt data. Wat heb ik eraan als ik Youfone heb?Nee Odido, de nieuwe T56 gaat retour. Odido weet van de probl
Beste Lezer,Is het mogelijk om mijn huidige internet modem te vervangen voor een nieuwe? Ik heb namelijk nog steeds die van t-mobile en ik begreep van een kennis dat er een nieuwere was. Zou ik deze misschien ook kunnen krijgen?Dankjewel alvast,Gr Mark
Hallo, als ik de Klik&Klaar app open op mijn gsm zie ik het eerste scherm “verbind met 5G modem”. De lampjes branden (bovenste en onderste groen) (middelste twee blauw) .Maar verder kom ik niet. Het cirkeltje onder in beeld blijft maar draaien.Doe ik iets niet goed?
Tenho um problema com minha rede. Tenho dois computadores com Windows 11: um laptop conectado via WiFi e um desktop conectado via cabo.O problema é que ambos os dispositivos indicam que estão conectados à rede, mas não há conexão com a internet. A conexão de rede local funciona porque posso fazer ping ou acessar outros dispositivos na LAN. Porém, tudo que requer DNS não funciona.Suspeito que o problema esteja entre meu roteador e as configurações de DNS do Windows. Quando conecto meu laptop ao celular ou outra rede WiFi, a conexão com a Internet funciona normalmente.Outros dispositivos como smartphones e TVs da minha rede funcionam sem problemas.Você pode me ajudar a resolver esse problema?
Hallo!Ik loop tegen het probleem aan dat ik het max aantal apparaten verbonden heb met mijn modem. In de achter kamer heb ik nog een router staan die bekabeld is met het modem en zijn eigen wifi netwerk heeft draaien. Het lijkt er op dat het modem alle apparaten op dit netwerk ook mee telt voor de max 32 clients. In de instellingen van de modem mag ik het max clients niet verhogen boven de 32.Is er een manier om dit te omzeilen om toch meer dan 32 clients te koppelen?Modem: EX5601-T1Router: EDIXMAX (type onbekend)
I have been using an internet connection from Odido since July, but it's been extremely slow for browsing, despite download speeds reaching close to 1 Gbps. I've contacted support three times, but the issue remains unresolved, and I no longer even receive incident numbers. Initially, the 2G channel was switched to 6 and the 5G to 47, but the problem persists.I’ve requested a connection switch to Ziggo but am still under a 12-month contract with Odido, leaving me stuck with an unreliable service for the next few months. My postal code is 5235DK. Please assist in resolving this issue.
Ik heb twee Naim streamer apparaten die apart prima werken met de T-56 maar in mutliroom modus valt het toegevoegde apparaat (slaaf) af en toe weg wat erg storend is. Bekabelt gaat prima maar met wifi gaat het helemaal mis Ik heb de indruk dat er iets niet goed gaat in de T-56. Ben al twee weken aan hert sleutelen (2,4 en 5 scheiden, 10 duizend keer herstart, bekabeld on bekalebelt). Ik zag dat er al eerder klachten waren over de integratie van wifi randapparatuur.Is er een oplossing?
Ik heb sinds begin dit jaar('24) Odido. En vanaf het begin af aan ervaar ik de volgende problemen.Ik heb een glasvezel abbo met 1gig up / dwn.- erg traag / onstabiel internet.Het internet is echt traag en onstabiel, ik heb hiervoor een 100mb up /dwn abbo gehad en daar had ik eigenlijk nooit soortgelijke problemen mee.- wegvallende diensten (voornamelijk wifi)Een vreemd probleem, internet (bekabeld) blijft het doen, maar er kan geen wifi verbinding gemaakt worden. Verschillende foutmeldingen. Het is nu zo erg dat ik elke ochtend de router moet herstarten omdat de wifi simpel ontoereikend is/weggevallen is.Odido heeft al de router vervangen en ze hebben (in het begin) goed gehoor gegeven aan mijn klachten en problemen. Ze zijn echter nooit écht helemaal verholpen. Onlangs een klacht ingediend (week geleden ongeveer) en hier heb ik nooit reactie op gehad.Al met al is mijn ervaring zeer teleurstellend. Ik ben tevens al jaren mobiel klant en was altijd tevreden. Het is nu echt het contract
Hi,Sinds een paar dagen heb ik mijn internet geupgrade naar 400 mbit/s. Helaas haal ik op slechts mijn oude snelheid van 93 mbit/s.Ik heb het modem nu al 4x opnieuw opgestart. Wat kan ik nog meer doen?Dank!
Hi! We gebruiken nu een T-50 met 2 wifipunten maar merken dat de sterkte van het signaal niet toereikend is voor de snelheid die we nodig hebben. Zouden we deze om kunne ruilen naar de nieuwe modellen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.