Skip to main content
Beantwoord

5,0 en 2,4 gesplitst ivm cameras, nu geen gebruik van Wifi-Plus en geen gebruik van 2,4

• 27 december 2024
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Ik ben voor het weekend overgestapt een aangesloten op Odido netwerk, nou heb ik daar 2 Wifi+ punten bij besteld om het bereik wat te vergroten aangezien ik meerdere apparaten zoals cameras en aircos zodat deze binnen bereik vallen.

Echter draaien deze externe systemen op 2,4 ghz en daar komt het probleem. Wanneer je gebruik wilt maken van de WiFi+ punten moeten de 2,4ghz en 5,0 ghz netwerken samengevoegd. en is er dus geen apart 2,4ghz voor deze apparaten. Conclusie ik heb niets aan de WiFi+ punten.

Echter heb ik nu de netwerken gesplitst, en kom ik met geen mogelijkheid op het 2,4ghz netwerk. 

Is er geen mogelijkheid om met gesplitst netwerk te werken, en dan alleen het 2,4ghz signaal te versterken met een booster of iets?

Beste antwoord door eric

hoi ​@MatsHD48 ,

Met de Zyxel wifi punten zijn beide frequenties inderdaad nodig. Je kunt de wifi punten bedraad aansluiten, dan kun je de 5Ghz frequentie uitzetten. Maar je kunt ook proberen om de camera's op de router aan te melden met de 5Ghz uit (en zonder wifi punten, dus de router even verplaatsen). Als ze eenmaal zijn aangemeld kun je weer de 5Ghz aanzetten en dan is er een grote kans dat  de camera;s gewoon weer aanloggen op alleen het 2.4 Ghz netwerk wat ze “geleerd”hebben.

Bekijk origineel

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9025 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2024

hoi ​@MatsHD48 ,

Met de Zyxel wifi punten zijn beide frequenties inderdaad nodig. Je kunt de wifi punten bedraad aansluiten, dan kun je de 5Ghz frequentie uitzetten. Maar je kunt ook proberen om de camera's op de router aan te melden met de 5Ghz uit (en zonder wifi punten, dus de router even verplaatsen). Als ze eenmaal zijn aangemeld kun je weer de 5Ghz aanzetten en dan is er een grote kans dat  de camera;s gewoon weer aanloggen op alleen het 2.4 Ghz netwerk wat ze “geleerd”hebben.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen