Wij zijn overgestapt van Ziggo naar Odido en hadden een werkend Deco/Tp link systeem. Sinds de overstap werkt dit allemaal niet meer helaas. Vanuit Odido begrepen dat Deco op zich prima zou moeten kunnen werken, maar dat we eigenlijk alle apparaten opnieuw zouden moeten gaan toevoegen aan het netwerk. Nu is mijn vraag: is het slim om eigenlijk het netwerk helemaal opnieuw op te gaan bouwen? Dus een nieuwe netwerk naam (deze is nu gelijk aan onze netwerk naam tijdens de Ziggo-tijd) en eigenlijk gewoon ja het hele netwerk opnieuw bouwen. Of… ja ik weet eigenlijk niet wat een andere optie zou zijn haha. Hoe begin je met alles opnieuw opbouwen? Als je alle apparaten opnieuw moet koppelen klinkt het wel logisch dat je juist de netwerk instellingen wijzigt want anders pakt hij wellicht altijd het oude netwerk? Of is het juist wel slim om de naam hetzelfde te houden?
Hoe heb je de deco ingesteld? Access point of router modus? In het laaste geval moet je deco direct aan de ONT koppelen en internet vlan 300 instellen.
Hij stond ingesteld als access point. En hij werkte beneden wel, maar boven kregen we geen verbinding…
Ok, als access point dan gaat de hoofd deco aan de LAN van de Zyxel router. De verbinding tussen de deco's doet Odido niets mee. Daar zul je Deco voor moeten raadplegen.
En wat betreft de naam van het Wifi netwerk? is het nog slim om dat juist af te laten wijken van die tijdens het Ziggo-tijdperk? Zodat ik echt ‘makkelijk’ het nieuwe netwerk kan kiezen? Want nu switcht hij volgens mij ook tussen de oude en de nieuwe steeds...
Je moet in de Zyxel de wifi UIT zetten. Dan verstoren ze het Deco netwerk niet en kun je verder alles laten wat het is.
Oke, dus dan zou bedraad via dus het netwerk van het modem lopen en dan wifi via de versterkte versie van de bedrade deco? (in dummy-taal uitgelegd)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.