Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Hoi, Voor mijn oma een glasvezel abonnement afgesloten. Als technische kleinzoon wil ik dit in orde maken voor haar. In eerste instantie wou odido een monteur sturen, hmm ok prima. Ze wordt 13 juli aangesloten: ik kijken bij de link om een afspraak te maken: 28 juli eerste mogelijkheid Dan zit ze dus bijna 2 weken zonder internet. Ik heb Odido gebeld of ik de installatie ook zelf mag doen. Dit was geen probleem, dan moet ik hun bellen zodat ze de ONT activeren. Dan is er nog 1 probleem: de apparatuur, 1 ont, 1 t56 router en 1 mediabox, met bijbehorende kabels, die moet ik (nouja, mn oma.) nog thuis krijgen. Dat wist de klantenservice van Odido niet te vertellen of we die dan krijgen met postnl, dus moest ik Guidion bellen. Het kwam er op neer dat die absoluut niet konden afwijken en absoluut niet de apparatuur op konden sturen of brengen. "Nee maak dan maar een afspraak." Ik hoop dat (bijvoorbeeld via deze weg), de apparatuur alsnog eerder verzonden kan worden. Zo doet KPN het bijvo
In maart 2026 werden de werken voor glasvezel klaar na meer dan een jaar van technische voorbereiding door Open Dutch Fiber (ODF), Rezolute en Circet. Als lid van de Technische Commissie van onze VvE heb ik dit proces van begin tot einde actief opgevolgd en, gedurende het hele traject, de technische voorwaarden nauwgezet nagevraagd om een correcte en kosteloze installatie te garanderen voor de 64 appartementen in onze blokken.Het voorstel van ODF, eindverantwoordelijke, was om de FTU in onze meterkast in de trappenhal (buiten de appartementen) te plaatsen. Bij deze uitvoering was mijn belangrijkste voorwaarde het doortrekken van een kabel tussen de FTU in de meterkast en onze woonkamers, waar de huidige DSL aankomt. Die voorwaarde is belangrijk want onze trappenhal is volledig uit beton gemaakt, waardoor de modem niet in onze meterkast geplaatst kan worden zonder een ernstig verlies van signaalkwaliteit.En alles, kosteloos.Dit werd me, zowel schriftelijk als mondeling, meermaals bevest
Hallo ik heb pas een nieuwe tv en wifi abonnement afgesloten ( had al mobiel) maar heb de beloofde soundbar niet ontvangen, weet iemand hoe en wat?
Hi!Ik ga verhuizen en ik heb op 8 mei 2026 de verhuizing doorgegeven. Deze gaat per ingang van 25-06-2026 in. Afgelopen zaterdag heb ik het pakket van odido ontvangen, maar ik heb nog helemaal geen bericht van Guidion ontvangen wanneer ze komen. Klopt dit wel? Op welke termijn kan ik dit wel verwachten? Ik hoor het graag!Groet Inge
Ik heb sinds 18 juni een nieuw modem die een 2.5gbit verbinding heeft in combinatie met een 2gbit abonnement. Echter geeft het modem en een aantal snelheids metingen (vandaag nogmaals getest en modem herstart) nog steeds een 1gbit verbinding aan. Vorige week aan de telefoon geweest met klantenservice, en die gaven aan dat het mogelijk zou kunnen dat de netwerkbeheerder nog de snelheid moest omzetten. Nu is het echter de 22e en is er nog geen aanpassing gemaakt. Is er een richtlijn wanneer dit gedaan zou worden?
3 maanden geleden zijn mijn ouders overgestapt naar Odido, waarbij ook een tablet als welkomscadeau werdt beloofd. De winkel zei dat wij hem automatisch 4 weken na activatie van ons abbonoment zouden krijgen.Na 4 weken, hadden wij nog niets ontvangen, contact opgenomen met de klantenservice (o.a. ook omdat de huistelefoon nog niet werkte), en die zei dat hij automatisch werd verstuurd, maar dat het even kon duren. En de huistelefoon binnen 1 week weer zou werken.Na een week of 6 werkte de huistelefoon nog niet, toen hebben we weer contact gehad met de klantenservice, en hebben we dit aangekaard, en tevens ook de tablet. Daar werd weer gezegd u krijgt die automatisch thuis verstuurd.Nu zijn we 2 maanden verder, en hebben we nog steeds geen tablet (maar de huistelefoon werkte wel na 8 weken!). We hebben hierover vandaag contact gehad met de klantenservice, en die verwijst ons naar de winkel.We zijn vandaag naar de winkel gegaan, en die verwijst ons weer door naar de klantenservice. We he
Ik heb 2 mediaboxen geretourneerd omdat ik deze niet besteld had. Ik heb hierover op 3 juni jl een bericht gekregen dat appartuur ontvangen is en er geen boete in rekening zal worden gebracht. Alsnog staat in de app dat jullie de spullen NIET ontvangen hebben. Daarna 2 maal gebeld met de klantenservice en zij bevestigen dat appartuur ontvangen is en dat zij dit zouden doorgeven aan een afdeling. Echter staat nu nog altijd de melding van de boete in de app. SVP breng jullie administratie op orde.
Alles werkt al verder maar blijft in de app op in oplevering staan. Gaat om glasvezel.
Goede avond allemaal ik ga inpandig verhuizen echter had ik gevraagd of ik mijn spullen mee kon nemen dat was geen probleem nu krijg ik een mailtje met uw nieuwe apparatuur is onderweg wie zou mij kunnen helpen met vriendelijke groet Ricardo
Beste lezers,3 maanden geleden overgestapt naar Odido, via de promoties site de welkomst geschenk tab s11 geclaimed echter nooit geen bericht gehad of iets ontvangen. Lees dat meerdere mensen dit ook meegemaakt hebben. Hoe nu dit welkomst geschenk als nog te verkrijgen?Theo
Vandaag om naar odido en meteen al geen wifi omdat kpn eerst mijn netwerk moet omzetten. Zit nu soweiso tot maandag zonder internet. Omdat ik ook thuiswerk en dus nu een probleem heb, wil ik een noodpakket aanvragen.
Dit is niet voor mezelf, maar mijn vader van 79. Belangen behartig ik namens hem. Vandaag een heerlijk gesprek met de klantenservice gehad. Wat net zo erg is als het bedrijf zelf trouwens. Hij wil dolgraag van zijn odido contract af. Is het niet vanwege de hack, dan is het wel het onophoudelijke haperen van wifi, vastlopende tv of domweg niks van beide. Nieuw apparatuur in februari gehad. Werkt volgens odido goed. Maar problemen blijven. Geprobeerd over te stappen. Kan niet want februari is het contract verlengd. Ow, hoe dan? Ja waarschijnlijk mail. Oke, maar het mail adres wat jullie gebruiken is niet in gebruik. Ow, dan zal het telefonisch zijn. Knap, want het vaste nummer wat erbij hoort is al maanden niet in gebruik. Ow via mobiel? Dan is dat het nummer van mijn inmiddels erg demente moeder. Want mijn vader heeft geen mobiel nr wat bekend is bij u. Als u zich afvraagt hoe ik aan deze info kom? Ontzettend behulpzame medewerker in de odido winkel. Mijn moeder zal makkelijk ja hebb
Ik heb gisteren glasvezel aangevraagd en kon alleen verplicht kiezen met een monteur.Nu zit er al een oranje kastje en een ONT van KPN in de meterkast. Kan ik alsnog een doe het zelf pakket krijgen?Wil namelijk zsm glasvezel omdat mijn K&K al opgezegd is.Wil ook geen evt. Bedenktijd.Ging er namelijk vanuit dat het met paar dgn aangesloten was maar lees berichten dan het wel weken kan gaan duren met Quidion?mvg Marcel
Gisteren heeft een monteur van jullie netwerkpartner een nieuw glasvezelmodem geïnstalleerd. Na zijn vertrek werd mijn oude verbinding afgesloten, maar het nieuwe modem werkt niet (rode lampjes). Sindsdien heb ik geen internet.Referentienummer: 82912206Ik kan niet bellen vanwege een taalbarrière. Ik verzoek u dringend contact met mij op te nemen via e-mail of schriftelijk bericht. Telefonisch contact is voor mij niet mogelijk.Dit is een dringende situatie – ik zit al meer dan 24 uur zonder internet.
Dear Odido,I signed up for a Odido 2-year Internet and TV subscription through Pricewise on 9 March 2026. As part of this offer, I was supposed to receive a free Samsung Galaxy Tab A9+.My Internet and TV services were activated on 1 May 2026. The technician who installed the service did not bring the tablet. I then contacted Odido customer service, and I was informed that I would receive the tablet by post within two weeks. However, I have not received it so far.On 28 May 2026, I contacted customer service again. This time, I was told that I need to register on the Samsung website to claim the free gift. I was sent a link, but it did not work. After calling again, I received another link, but I am still unable to register. The Samsung website asks which Samsung product I purchased, which does not apply in my case.I contacted Odido customer service again and was advised to contact Samsung customer service directly. I reached out to Samsung customer service via WhatsApp, and they informe
Hallo. Ik heb op 5 juni internet voor thuis besteld. Ik heb een bevestigingsmail ontvangen, maar sindsdien heb ik verder geen informatie meer gekregen en mijn abonnement, behalve de telefoon, staat niet op de Odido-website. Ik heb de datum voor de afspraak met de technicus gewijzigd omdat ik niet weet wanneer ik mijn router kan verwachten.
Hallo,Ik heb deze middag voor mijn oma een glasvezel abonnement afgesloten. Als ITer wil ik haar graag helpen met de installatie, ipv een monteur. Tijdens het afsluiten was er geen keuze voor zelf installatie, ik denk omdat er nog geen ONT aanwezig is en mogelijk de vezel nog niet aangesloten in de PoP. Ik wil als het mogelijk is graag zelf de ONT installeren, als dat niet kan: is het dan mogelijk dat de monteur alleen de ONT regelt, hierna weer vertrekt en ik de rest doe?
Beste,Ik heb sinds vandaag een upgrade van mijn glasvezelabonnement. Alle apparatuur is binnen (erg snel!), heb de ONT ook al aangesloten, maar deze krijgt nog geen verbinding. Ik lees dat deze vervolgens nog geactiveerd moet worden, zouden jullie dit eventueel kunnen doen?Ik zit op het ODF netwerk, dus wat ik begrijp zou dit geen probleem moeten zijn.Ik heb geen afspraak met Guidion, omdat ik in principe weet hoe het allemaal aangesloten moet worden, dus vind het beetje zonde anders. Mijn klantnr is AAM58837.Ik hoor het graag,Mvg,Patrick Thomassen
Helaas heeft onze hond de afstandsbediening weer kapot gevreten. Graag zou ik een nieuwe ontvangen.
Goedemiddag!Ziggo lijkt een bijzondere draai te maken na hun ESPN “actie”. Zonder verder communicatie zeggen ze nu dat ik niet kan opzeggen omdat ik niet hoef te betalen voor de extra dienst (waarover ik verder geen communicatie heb ontvangen). Omdat ik in eerste instantie wel een bevestiging daarvan heb gehad heb ik een contract bij Odido afgesloten. Ik ga nu voor Ziggo naar de geschillencommissie, maar dit gaat langer duren dan mijn contract bij Odido ingaat. Ikzit nu in het buitenland en kan moeilijk tot geen telefonisch contact met Odido krijgen.Ik heb mijn contract op 10/6 afgesloten en wil dat nu annuleren binnen de 14 dagen periode. Gezien het bovenstaande, hoe kan ik dit regelen? Mijn bestelnummer is 254099971 Kind regards/Met vriendelijke groet,Esmond
Hey hey, Ik wil best de moeite doen om niet over te stappen naar een andere provider, echter zit ik met (onbekend wanneer) een verhuizing, zie ik dat verhuizing doorgeven eventjes 68 euro kost ivm activatiekosten (Bij afsluiten nieuw contract gratis, op willekeurig adres?)… Hoe zit dit dan?En gezien ik dus niet weet *wanneer* ik iets hoor van deze geweldige huizenmarkt, behalve dat t binnen 9 maanden is heb ik even geen idee hoe dit het beste aan te pakken valt, waarom zijn er 67 euro activatiekosten die ik als “nieuwe” klant (qua contract dan) niet zou krijgen? Als ik zou overstappen zie ik bijvoorbeeld bij Ziggo dat er juist geen extra kosten zitten bij het verhuizen (maar misschien ligt dat dan ook aan het feit dat ze kantje boord gaan door concurrentie??) Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon netjes een mooie deal mag ontvangen bij verlengen, en dat verhuizen mij dan qua apparatuur niks gaat kosten (Net als mijn ervaring met voor de eerste keer klant worden), hooguit dat iemand weer zo’n
Ik heb 26 mei 2026 mij aangemeld voor klik en klaar. Ik zou bij dhl om 20:00 uur het pakket kunnen volgen, dit heb ik gedaan, het pakket is digitaal aangemeld. Ook gisteren na 20:00 uur, en vanavond, 28 mei weer.Vandaag start mijn abbo, maar helaas geen modem dus.Ik wil er vanaf zien, is geen begin wat vertrouwen wekt.Wie kan mij overtuigen?Groet.
Beste Moderators,Op 29 april heb ik mijn Internet Thuis-abonnement verlengd via de actie met de gratis Sonos Ray soundbar. Inmiddels zijn we ruim 4 weken verder, het abonnement is actief en de 14 dagen bedenktijd zijn al lang verstreken.Ik zou de soundbar geleverd krijgen via de externe partner, maar ik hoor helemaal niets. Ik heb inmiddels meerdere keren met de telefonische klantenservice van Odido gebeld. Er wordt telkens beloofd dat ik word teruggebeld met een oplossing, maar er gebeurt vervolgens niets. De externe partij neemt de telefoon niet op en mail wordt nauwelijks op gereageerd .Kan een van de moderators hier alstublieft achteraan gaan en dit escaleren naar de afdeling Promoties? Ik wil heel graag de soundbar ontvangen waar ik recht op heb.Alvast bedankt!Jamie Kwakman
Woensdagochtend mail gekregen dat mijn glasvezelaansluiting geactiveerd zou zijn. Connection lampje op de Genexis XGS-PON blijft echter groen knipperen en internet lampje op de Zyxel T-56 blijft rood. Alles al meerdere keren gereset volgens instructies maar geen effect. Installatiedatum zou vandaag uiterlijk 18:00 zijn.
3 juni kwam de Guidion monteur langs voor de installatie van glasvezelinternet en tv. Wij hebben exact hetzelfde contract genomen als de vorige bewoner. Kan niet mis gaan denk je dan.Feitelijk gezien hoefde alleen het modem vervangen te worden. Ondanks dat kwam er geen internet verbinding tot stand. Zowel met de oude als de nieuwe kabels niet. De monteur belde met netwerkbeheerder Delta die aangaf dat bij hun alles goed staat. Waarop de monteur tegen mij zegt dat binnen het uur internet en tv het moet doen. "Gewoon een paar keer modem resetten, kabels loskoppelen en weer aansluiten en stekkers uit en in de stopcontacten doen. Dit is een veelvoorkomend iets maar werkt altijd binnen het uur" zegt ie.. Heel stom, maar op goed vertrouwen getekend. Je raad het al. 2uur later nog steeds niks. Met als gevolg tot op heden geen gebruik kunnen maken van mijn abonnementen. Odido verwijst naar de netwerkbeheerder, terwijl dit probleem toch echt bij Odido ligt lijkt ons.Gelukkig heb ik bewijsstukke
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.