Skip to main content
7572 Topics
Identiteitsfraude met als gevolg BKR registratie
Goedemiddag, vorige week maandag heeft mijn man (geen klant bij jullie zelf, vandaar dat ik deze topic open) contact opgenomen met de incasso afdeling van Odido. Het gaat om een tweetal BKR registraties, welke op zijn naam staan. Dit is echter niet terecht, deze abonnementen zijn afgesloten door iemand anders. Helaas is zijn portemonnee destijds gestolen en met zijn gegevens zijn er een tal van dingen -waaronder een drietal abonnementen- afgesloten waar we nu stap voor stap vanaf komen. deze twee registraties door Odido bij BKR zijn de laatste twee registraties die er zijn. Gelukkig is de rest van de registraties (o.a. nog een BKR bij Vodafone, zij namen trouwens moeiteloos binnen een dag contact op en de hebben de BKR vanuit hen laten verwijderen) ingetrokken! Alleen Odido lijkt niet in ons te geloven. we hebben tweemaal alles ingestuurd met alle bewijsstukken erbij, we hebben er 5x achteraan gebeld maar er was niemand die ons verder te woord kon staan, en de nood is hoog. We wachten op een hypotheek en door deze twee laatste registraties lijkt dat niet te lukken. na al deze telefoontjes en meerdere mails, is er vandaag een reactie gekomen van Odido; als we de kosten betalen (in totaal ong. €1100,-) willen ze uit coulance de servicekosten voor eigen rekening nemen en daarna worden de registraties verwijderd. Begrijp me niet verkeerd, ik ken alle details van deze zaak en ik snap dat het wat onhandig over kan komen. Maar begrijpen jullie ook dat hij juist slachtoffer is geworden van identiteitsfraude? Het lijkt alsof jullie niet alle informatie hebben gelezen.. Wat heel jammer is na 1,5 week. Nogmaals, al is er maar ruimte voor een gesprek, we zouden graag de situatie verduidelijken. Want hoe het er nu uitziet, hebben de medewerkers van Odido niet dezelfde definitie voor ‘identiteitsfraude’ als wij. we horen heel, heel graag van jullie. en als het iets sneller kan dan hoe het nu is gegaan zouden we dat zeer op prijs stellen! Met vriendelijke groet, Jos & Dorinda Kwint
BKR Registratie verwijderen spoed
Onderwerp: Verzoek tot verwijdering onterechte BKR-registratie Geachte heer/mevrouw, Gisteren heb ik een e-mail gestuurd naar de incassoafdeling van Odido. Vandaag hebben wij te horen gekregen dat onze hypotheekaanvraag niet wordt goedgekeurd vanwege een BKR-registratie op naam van mijn partner, gerelateerd aan een abonnement uit 2021. Na grondige controle zijn wij tot de volgende bevindingen gekomen: Onterecht geregistreerde achterstand: Er was sprake van één maand betalingsachterstand, die volledig is afgelost in 2023. Conform de wet mag een BKR-registratie pas plaatsvinden bij een achterstand van langer dan twee maanden, mits de betrokkene hierover correct is geïnformeerd. Er is geen communicatie geweest voorafgaand aan de BKR-melding, wat een vereiste is voordat een dergelijke registratie mag plaatsvinden. Gevolgen van de registratie: Ondanks dat de achterstand volledig is voldaan, staat de negatieve BKR-registratie nog steeds vermeld. Hierdoor wordt onze hypotheekaanvraag telkens afgewezen, waardoor wij de financiering voor onze woning niet rond krijgen. Verzoek tot directe verwijdering: Gezien de registratie niet volgens de wettelijke richtlijnen is doorgevoerd en de achterstand al lange tijd is afbetaald, verzoek ik u om de BKR-registratie per direct te laten verwijderen. Dit is noodzakelijk om een hypotheek te kunnen verkrijgen en onze woonsituatie niet in gevaar te brengen. Ik vertrouw erop dat u deze kwestie met spoed behandelt en de registratie verwijdert. Mocht er aanvullende informatie nodig zijn, dan verneem ik dit graag. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Denise & Kelvin
Belangenafweging, verwijderen codering BKR
Nogmaals goedemorgen, Na meerdere keren contact te hebben gehad afgelopen weken en met meerdere verschillende collega’s te hebben gepraat, meerdere verschillende mails te hebben ontvangen, en betalingen te hebben gedaan, hierbij het volgende met dringend verzoek. Zodat het eindelijk allemaal geregeld is. Het is noodzakelijk dat het deze week verwijderd is. De collega waar ik gisteren weer mee gesproken heb, attendeerde mij erop dat ik belangenafweging in het onderwerp moest zetten, en gaf mij het klantnummer waar het om gaat. Klantnummer: 1.18903423 Jullie kunnen voor mij de codering verwijderen bij het bkr. Het gaat hierom: Na het aanvragen van mijn hypotheek voor een woning bleek dat ik een bkr registratie had staan van Odido uit 2020. Ik heb hier nooit iets van geweten, en ook nooit iets van ontvangen. Ik ben destijds opgelicht door mijn ex, en die heeft klaarblijkelijk meerdere abonnementen afgesloten op mijn naam en nooit betaald. Ik heb destijds aangiftes gedaan van andere zaken, wegens oplichting. Nu heb ik afgelopen week een betaallink ontvangen en heb ik het bedrag wat open stond op mijn naam maar betaald, zodat de registratie direct verwijderd kon worden. Dit is ook direct gedaan en heb ook een bevestiging hiervan op de mail gekregen van Odido, dat de registratie en de achterstandscoderingen zijn verwijderd. Nu zie ik in mijn registratie alleen nog een A codering staan, onder bijgevoegde contractnummer van Odido. Deze registratie staat wel op beëindigd, alleen de codering is nog wel zichtbaar onder bijzonderheden. Zie bijgevoegde screenshot. Zouden jullie deze codering zo spoedig mogelijk nog kunnen verwijderen? Deze moet ook nog verwijderd worden; ivm goedkeuring van de hypotheek. Ik hoop dat jullie dit zsm voor mij kunnen doen. Ben hier ondertussen al meer dan een week mee bezig en dit is dus het laatste wat nog door jullie aangepast moet worden. Ik zie graag zsm een reactie tegemoet met daarin de vermelding dat de codering is verwijderd.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen