Skip to main content
7433 Topics
Mijn frustrerende klantreis bij Odido - bijna bij ingebrekestelling
Ik wil mijn ervaring met Odido delen en mijn frustratie uitspreken over de klantenservice die ik de afgelopen periode heb ontvangen. Het punt waarop ik een formele ingebrekestelling ga indienen is zeer dichtbij. Wat er gebeurd is Eind vorig jaar heb ik mijn abonnement gewijzigd naar een SIM-only contract. De medewerker verzekerde mij toen expliciet dat ik tijdens dit contract altijd nog kon overstappen naar een abonnement met toestel. Dit was voor mij een belangrijke voorwaarde. Ongeveer twee weken geleden ben ik naar de Odido-winkel in Zutphen gegaan om deze overstap te maken. Tijdens het bestelproces hoorde ik de medewerker ineens "Oeps" zeggen - het systeem had blijkbaar per ongeluk een bestelling geplaatst. Wat er volgde De bestelling is inmiddels ongeveer vijf keer geannuleerd Ik heb eindeloos veel gesprekken gevoerd met verschillende medewerkers, die allemaal hun best deden maar tegen een niet meewerkend systeem aan liepen Ik kreeg de toezegging dat ik zou worden teruggebeld of dat een andere afdeling ernaar zou kijken, maar dat eerste is niet gebeurd en dat laatste moet ik maar voor waarheid aannemen De "Oeps"-status blijft actief, waardoor ik nog steeds niet kan overstappen of een nieuw toestel kan bemachtigen Ik heb een formele klacht ingediend waar niet op gereageerd wordt Het lichtpuntje Vandaag (26 februari) heb ik eindelijk een medewerker in mijn woonplaats gesproken die mijn probleem begreep. Deze persoon heeft de situatie uitgezocht, de kwestie intern uitgezet en beloofd me op de hoogte te houden. Hoewel ik blij ben dat er nu eindelijk iemand is die de ernst van de situatie inziet, ben ik nog steeds zeer ontevreden over: Het feit dat ik achter een fout van Odido aan moet jagen De tijd en energie die het me heeft gekost om een fout van hen onder de aandacht te krijgen en hopelijk ook opgelost Het gebrek aan proactieve communicatie na de fout Het uitblijven van een snelle oplossing na een ogenschijnlijke knullige administratieve fout Wat ik verwacht Dat ze de toezegging nakomen en me laten overstappen naar een abonnement met toestel Een passende compensatie voor alle tijd, kosten en frustratie die deze situatie heeft veroorzaakt Een reactie op mijn klacht Als er binnen twee weken geen bevredigende oplossing komt, zie ik geen andere optie dan Odido formeel in gebreke te stellen en mogelijk verdere stappen te ondernemen via de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. Dit is een relaas van mijn ervaring. Ik ben benieuwd of andere klanten vergelijkbare ervaringen hebben gehad en hoe Odido hierop geacteerd heeft.
Spoed verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag
Ik heb een paar dagen terug een mail gestuurd naar verschillende afdeling met het verzoek om een bkr registratie met A2 codering te verwijderen. Tot op heden nog geen reactie. Tevens meerdere malen gebeld met de klantenservice, maar die konden mijn dossier niet vinden. Het is voor ons erg belangrijk dat we dit zo snel mogelijk kunnen regelen, omdat de makelaars over twee weken een antwoord van ons willen. Het gaat om een BKR registratie met kenmerk [NHSRS0002046116]. Ik heb deze registratie gekregen na een telefoonabonnoment bij Tele2, waarbij destijds een minimale betalingsachterstand is ontstaan. Het was nooit mijn intentie om deze achterstand te laten oplopen en ik betreur dit dan ook ten zeerste. Gelukkig heb ik deze achterstand inmiddels al geruime tijd volledig en correct voldaan. Sindsdien heb ik mijn financiële situatie sterk verbeterd en ben ik zeer bewust van mijn verplichtingen. Ik heb geen betalingsachterstanden meer gehad. Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van een hypotheek, aangezien mijn partner en ik recent een woning toegewezen hebben gekregen. Het verkrijgen van deze hypotheek is voor ons van essentieel belang, omdat we graag willen stoppen met jarenlange huur en de stap naar eigen woningbezit willen zetten. Echter, de BKR-registratie vormt nu een belemmering voor deze belangrijke stap in ons leven. Gezien de positieve veranderingen in mijn financiële situatie en het feit dat de registratie in oktober van dit jaar automatisch komt te vervallen, verzoek ik u vriendelijk om – gezien de omstandigheden – deze registratie eerder te verwijderen. Dit zou ons enorm helpen bij het succesvol afronden van onze hypotheekaanvraag en het realiseren van onze woonwensen. Echter, dit zal niet lukken als de codering blijft staan. Ik vertrouw erop dat u mijn verzoek in overweging zult nemen en ik ben uiteraard bereid om aanvullende informatie te verstrekken, mocht dit nodig zijn. Alvast bedankt Groetjes, Yusuf

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen