Skip to main content
7884 Topics
Werking extra's en transparantie abonnementen
Goedemiddag, Ik ben al een poosje aan het kijken om mijn huidige abonnement te verlengen, echter komen er meer vragen in mij op, dan antwoorden. Momenteel heb ik nog het “T-Mobile” Go 21.1 abonnement (Unlimited & Entertainment incl. Netflix Standaard en Videoland Plus) met daarnaast een upgrade naar Netflix Premium t.w.v. 3 euro. Ik probeer dit te vergelijken met de Unlimited Plus en Premium abonnementen, maar daar is waar de vragen opkomen. Extra’s Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de “extra’s punten” werken. Ook op de extra's pagina waar in andere topics naartoe gelinkt wordt, staat niet duidelijk vermeld welke extra's het exact zijn (gaat het bij Videoland bijvoorbeeld om Basis, Plus of Premium?) en of al deze extra's per stuk 1 punt zijn, of zijn er sommige waar je bijvoorbeeld 2 punten voor in moet zetten? Als ik bijvoorbeeld naar de omschrijving van de punten op mobiel.nl kijk, staat er bij het unlimited abonnement “tot 3 extra's”. Dit is echter nergens op de pagina van Odido, terwijl dit toch wel redelijk is om te vermelden voor aankoop. Snelheid Van mijn huidige abonnement is nergens te vinden tot welke snelheid de verbinding is waar ik voor betaal. Nu snap ik dat er nog geen duidelijke snelheidsbeperkingen waren toen ik dit abonnement afsloot, echter zijn die er nu wel. Voor een redelijk vergelijkend warenonderzoek wil ik graag weten tot welke snelheid mijn huidige abonnement gaat. De logica achter een speedtest doen snap ik, echter is dit alsnog appels met peren vergelijken. Een speedtest is onderhevig aan een hoop omstandigheden, en bij het afsluiten van een abonnement betaal ik ook voor een theoretische snelheid. Al met al mis ik redelijk wat transparantie van de kant van Odido. Met de huidige informatie kan ik geen eerlijk vergelijk doen t.o.v. mijn huidige abonnement. Ook kan ik met de huidige uitleg van de extra's niet berekenen in hoeverre ik er financieel op vooruit of achteruit zou gaan. Ik hoop dat Odido dit meeleest, hierin antwoorden kan geven en de pagina's aan kan passen zodat het voor iedereen duidelijk wordt waar je exact voor gaat betalen.
Discutabele handelswijze Odido en Focum/Experian
Beste lezers, Ik zet mij als jurist in voor mensen met (voormalige) betalingsproblemen. Ik ontvang van alle kanten het signaal dat Odido de aanvragen van klanten automatisch afwijst, met als enkele reden dat de Focum- en Experian-registraties van de klant niet gunstig zijn. Er staat een formulier op de website waarmee je de reden van afwijzing op kunt vragen. Vervolgens worden klanten geadviseerd om in bezwaar te gaan bij Focum en Experian wanneer de gegevens niet juist zijn, maar het geautomatiseerde besluit van Odido staat - volgens het signaal - als een huis. Deze handelswijze is - indien correct - in strijd met de AVG en Europese wet- en regelgeving. Het gaat hier namelijk om geautomatiseerde besluitvorming. Bij geautomatiseerde besluitvorming heeft de klant in kwestie het recht om het besluit tot afwijzing ongedaan te maken, en om vervolgens een uitgebreide, integrale beoordeling door een mens te verkrijgen. Bij deze beoordeling dienen alle door de klant ingediende gegevens en bescheiden te worden betrokken, en daadwerkelijk serieus in het besluit te worden meegewogen. Het belang van de klant, om een abonnement te verkrijgen, kan immers zwaarder wegen dan dat van Odido. ‘Computer says no’ gaat dus niet op. Ik ben dan ook benieuwd of Odido zich in bovenstaande herkent, en zo ja, of Odido aanpassingen aan haar beleid gaat doen. Bijvoorbeeld door klanten pro-actief erop te wijzen dat zij recht hebben op een menselijke herbeoordeling, en op het indienen van relevante gegevens en bescheiden. Met vriendelijke groet, joey12

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen