Skip to main content

Activeren FaceTime en Imessage

• September 1, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Sinds mijn terugkomst uit het buitenland lukt het niet om iMessage en FaceTime te activeren op mijn iPhone met mijn primaire Odido-nummer.

• Ik krijg continu foutmeldingen: “iMessage-activering mislukt, probeer het opnieuw” en “FaceTime-activering mislukt, probeer het opnieuw”.
  • Daarnaast ontvang ik vreemde sms’jes in de vorm van “REG-RESP” (zie bijgevoegde screenshots).
  • Dit zijn normaal gesproken stille activatie-sms’jes naar Apple, maar bij mij komen ze zichtbaar in mijn inbox terecht en de activatie lukt niet.

Ik heb zelf al geprobeerd om:

• iMessage/FaceTime uit- en weer aan te zetten,
  • opnieuw in te loggen met mijn Apple ID,
  • netwerkinstellingen te resetten,
  • telefoonnummer gecontroleerd,
  • mijn eSIM (Reizen - Airalo app) uit te schakelen en alleen mijn primaire sim te gebruiken.

Helaas blijft het probleem bestaan.

Weet iemand hoe ik alles weer kan activeren?

September 2, 2025

Hoi Anne-Fleur, van harte welkom op de community en ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in het buitenland! Bedankt dat je al deze stappen al hebt geprobeerd. Wat apart dat het niet werkt. Ik heb direct nagevraagd er iets bekend is, want ik lees nu dat het bij een andere klant ook voorkomt die net terugkomt uit het buitenland. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kan ik direct een case doorzetten naar mijn technische collega’s. Zij zullen het dan voor je oplossen. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? 😊

1 reactie

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Anne-Fleur, van harte welkom op de community en ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in het buitenland! Bedankt dat je al deze stappen al hebt geprobeerd. Wat apart dat het niet werkt. Ik heb direct nagevraagd er iets bekend is, want ik lees nu dat het bij een andere klant ook voorkomt die net terugkomt uit het buitenland. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kan ik direct een case doorzetten naar mijn technische collega’s. Zij zullen het dan voor je oplossen. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? 😊