Skip to main content
10000 Topics
Zyxel modem herstart vanzelf meermaals per dag, elke dag
Hoi, Wij hebben bij onze glasvezelverbinding van Odido een Zyxel DX5401-B0 modem. Helaas herstart dit modem zichzelf een paar keer per dag. Eerst was dat eens per week misschien, maar nu eigenlijk minstens 1x per dag. Als het in de nacht gebeurt, merken we het aan het TV-box dat in de ochtend zeurt dat de verbinding weg was. Maar als het overdag gebeurt is het echt vervelend, gezien we veel thuiswerken. Als ik inlog op het modem via de webinterface en ik klik wat rond, dan herstart hij ook 9 van de 10 keer binnen een paar minuten. Ook als het modem pas net weer is opgestart. Als het me lukt om in het log te komen, dan zie ik dat het log van voor de reboot niet bewaard is. Dus de laatste vermelding is van ergens in juni en daarna de eerste vermelding weer van het tijdstip dat het modem op komt. Daarin zie ik geen foutmeldingen, wel veel Voip regels (terwijl we geen Voip gebruiken). Als ik in het forum zoek op “modem herstart”, dan zie ik dat ik helaas niet de enige ben met dit probleem. Voor de duidelijkheid, het is niet dat de internetverbinding wegvalt, maar echt het modem maakt een reboot (en dan valt internet natuurlijk ook weg). Ik zie het aan de lampjes, en als ik daarna inlog op het modem zie ik ook dat hij een uptime heeft van een paar seconden. Extra info, over wat er verder bekabeld is aangesloten zit: Normale hardware, zoals PC, TV-box, NAS en beveiligingscamera’s Kleine Netgear switch unmanaged Dus geen wifi-versterkers of extra routers of zo. Verder is de configuratie helemaal basis, op dit na: Een aantal statische DHCP adressen ingesteld 3 port forwards ingesteld Wat ik zelf al heb geprobeerd: Factory reset (is al langer geleden) Herstart van media converter (volgens stappen in forum) Alle fysiek aangesloten apparaten herstart Ben benieuwd of support mogelijk iets kan zien op het modem? Of dat dit inderdaad een bekend probleem is en het modem omgeruild moet worden?
Overstap niet compleet
Dag, In november rond Black Friday heb ik bij jullie een internet + TV abonnement afgesloten. Hiervoor was ik klant bij Ziggo. Ik heb gebruik gemaakt van de cashback actie bij Breedbandwinkel.nl. Hierbij heb ik aangegeven graag gebruik te maken van de overstapservice. Hiervan heb ik bevestiging gehad. Daarna is er vanuit jullie partner Guidion contact opgenomen om een moment in te plannen met de monteur en deze heeft 23 december alles netjes aangesloten, waardoor ik nu internet van Odido ipv Ziggo hebben. Tot hier alles top! Hierna ben ik gaan kijken hoe het zit met TV en ben ik erachter gekomen dat er waarschijnlijk wat misgegaan is in het overstap proces. Ik besefte namelijk dat ik nooit een email over het maken van een account o.i.d. van jullie heb gehad. Ik heb geprobeerd zelf een account aan te maken op jullie website en vanuit daar het abonnement te koppelen, maar de bevestigingscode via email voor het koppelen komt nooit aan. Ik ben onder de impressie dat er iets niet klopt met mijn emailadres aan jullie kant, maar toch heb ik afgelopen week wel emails over een klantenonderzoek van jullie ontvangen. Nu ik wat beter ben gaan kijken zie ik ook dat mijn Ziggo abonnement nooit stopgezet lijkt te zijn. Mogelijk dat jullie me hier emails over hebben proberen te sturen voor een contractnummer o.i.d., maar deze heb ik dus niet gezien. Ik ben hierover ook niet gebeld. Hierdoor betaal ik nu dus voor twee abonnementen. Ik heb op 24 december over het koppelprobleem een vraag bij jullie ingediend onder kenmerk 75158132/2024-12-24 12:02:44 maar nog geen reactie gehad. Nu ook blijkt dat er wat mis gegaan is met Ziggo wil ik het via deze weg proberen. Ik heb dus emails van Breedbandwinkel en jullie ontvangen, maar krijg mijn abonnement niet aan een account gekoppeld en heb geen andere communicatie over de overstap vanuit jullie gehad via email, waardoor het nu lijkt dat ik dubbele kosten maak. Zou iemand mee kunnen kijken? Mvg, Tom

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen