Skip to main content

wifi niet werkzaam op macbook

• March 19, 2026
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

Gisteren heeft Odido een router ZYXEL router geplaatst. WIFI op de mobiele apparaten was geen probleem, maar op mijn MacBook krijg ik geen wifi. Wel geïnstalleerd, geeft aan dat er verbinding is maar alle programma’s geven aan geen internet verbinding te hebben. Alles al meerdere keren herstart, verwijder en opnieuw geïnstalleerd. Graag uw reactie met tips hoe dit op te lossen.

March 19, 2026

Heb je ooit een statisch IP-adres of een vaste DNS ingesteld op je MacBook, en sluit die instelling nu niet meer aan bij het netwerk van de Zyxel?

Wat zie je als je de Option-toets ingedrukt houdt terwijl je op het wifi-icoontje klikt.

5 reacties

• is een Top Poster
  • March 19, 2026

Heb je ooit een statisch IP-adres of een vaste DNS ingesteld op je MacBook, en sluit die instelling nu niet meer aan bij het netwerk van de Zyxel?

Wat zie je als je de Option-toets ingedrukt houdt terwijl je op het wifi-icoontje klikt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • March 19, 2026

Het geeft alleen de huidige provider aan met ip adres

• is een Top Poster
  • March 19, 2026

Dat hadden we al een verwacht gezien je aangaf wel verbonden te zijn 😉.

Komt het IP overheen met  192.168.1.x ? 

Kan je in de terminal eens proberen te pingen met de twee onderstaande commando's

ping 1.1.1.1 -c 3
ping google.nl -c 3

Daarmee kunnen we uitsluiten of een probleem is met de DNS. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • March 19, 2026

De eerste geeft 3 Packets transmitter en de 3 p. Received. De Google geeft een melding van unknown host

• Auteur
  • is een Top Poster
  • March 19, 2026

Ik heb wat gevonden. DNS en ip adres werden op een of andere manier verkeerd weergegeven. 
alles opnieuw en handmatig ingevoerd, en het werkt. Dank voor het meedenken.