Skip to main content
10000 Topics
administratief probleem bij netwerkmigratie
Ik kan geen klachtformulier invullen noch een email met mijn klacht naar odido sturen. Heel onhandig, want inmiddels heb al vele keren het verhaal moeten uitleggen en reeds vele uren aan de telefoon gezeten met de helpdesk. Zij staan me vriendelijk te woord, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Loopt al vanaf november 2023. Vandaar een nieuwe poging via de community In uw email geeft u aan dat ik de gegevens van mijn oude provider moet opgeven om zo de overstap naar odido-internet (per glasvezel) mogelijk te maken. Helaas heb ik al (te) vaak moeten bellen om uit te leggen dat mijn overstap administratief niet juist in jullie systeem staat :-( Ik ben al vele jaren klant bij odido. Momenteel met een abonnement met alleen Internet20, maar heb afgelopen november aangegeven over te willen stappen naar glasvezel. In mijn straat ligt glasvezel van odido. De aansluiting moet nog wel het huis ingebracht worden en daarna de netwerkmigratie. Dat loopt nog. Ik ben als nieuwe klant opgevoerd in jullie systeem (nieuw klantnummer). Om die reden heb ik emails gekregen met het verzoek mijn oude provider door te geven. Dat kan natuurlijk niet, want ik zit al bij odido. Nu heb ik weer een email ontvangen. Nu dat de overstapservice mislukt is. Het is puur een administratief ding. Dus ik, als klant, zou daar geen last van moeten hebben, maar inmiddels heb ik in totaal al vele uren aan de telefoon gehangen. Ik zou zeggen: regel het nu eens 'n keer goed.
Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel
Sinds 11 oktober is er glasvezel bij ons geïnstalleerd. De installatie ging prima, maar sinds we helemaal over zijn van de asdl naar de glasvezel is elke avond ons internet instabiel. Nu al meerdere keren over gebeld, maar geen gehoor. Eerst zou er een monteur komen. Niets vernomen, toen weer gebeld, monteur komt niet want de lijn is in orde…. aldus Odido, Even aangekeken, nogmaals gebeld vorige week woensdag en er zou een dag later contact opgenomen worden door de technische dienst, weer niets vernomen. Nu 1 maand instabiel internet en geen oplossing. Elke namiddag / avond is er storing. het lijkt er zeer sterk op dat het glasvezel netwerk de bevraging niet aankan. Speedtests geven aan dat er veel jitter is, ook via de kabel, meestal dan boven de 100 en vaak crashed het testen van de upload op deze momenten, soms ook de download. iI vind het erg irritant dat het erop lijkt dat Odido de zaak niet serieus neemt. Ik heb nu de rekening gehad voor iets wat maar half werkt en dan ook nog voor een week langer? (4 oktober ipv 11 oktober) Ik heb sinds woensdag een oude eigen modem neergezet om te kijken of dat verschil maakt, maar helaas. Als iemand ideeën heeft wat hier speelt? Als dit zo doorgaat wil ik gewoon van het contract af, dan maar naar een andere aanbieder, echt jammer, zeer slechte service, bij t-mobile was de service altijd prima… paar voorbeelden van de verbindingsstoringen: storing speedtest tijdens instabiel internet glasvezel uploadsnelheid kan niet gemeten worden Ik heb trouwens een verbinding van 400Mbit. Dit is ook zo​ in de ochtend, dan haalt de verbinding meestal wel rond de 370 à 380Mbit. Maar elke namiddag en avond dus bovenstaande problemen.​​​​​​
Mail onderhoud aangekondigd wel een tijd maar geen datum.
Goededag Net mail ontvangen dat ze onderhoud gaan doen. Wel staat er een tijd bij maar datum. Ik werk in vroege ochtend vamaf thuis vanaf 2 uur en zal willen weten op welke datum want dan kan ik me naar de zaak verplaatsen. --------‐--------- Bekijk deze e-mail online Login Service & Onderhoud. Hallo Roy, We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom de komende week onderhoud uit op ons netwerk. Wanneer? We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ’s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Je hoeft niets te doen. Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen. Na het onderhoud. Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up‑to‑date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Community. Wil je meer weten over het onderhoud? Stel je vraag aan de Specialisten op onze Community. Wist je dat... ...we regelmatig loyalty acties, nieuwtjes en aanbiedingen voor je hebben? Mis het niet en pas je privacyinstellingen aan bij mijn gegevens in Mijn Odido. Wat vind je van deze e‑mail? Download de Odido app Disclaimer Privacy Service Contact Login bij Mijn Odido Werken bij Odido Odido Netherlands bv Waldorpstraat 60 2521 CC Den Haag KvK 33265679 © Odido. Alle rechten voorbehouden. We houden je graag op de hoogte van belangrijke informatie over je abonnement en ons netwerk. Afmelden voor servicemails is daarom niet mogelijk.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen