Skip to main content

Op mijn laatste factuur is €90 extra in rekening gebracht vanwege het niet retourneren van de mediabox.

Ik ben echter op geen enkele wijze geïnformeerd over de procedure voor het retourneren van de mediabox en verbaas mij over de gang van zaken.

De mediabox staat hier ongebruikt in de originele doos.

Wat is de procedure en hoe kan eea opgelost worden?

@Quivver Staat in algemene voorwaarden

22. Als je diensten bij ons afneemt krijg je apparatuur zoals modem, TV Box of Wifi apparatuur in bruikleen. Deze apparatuur blijft eigendom van Odido. Je mag geen wijzigingen op de apparatuur aanbrengen. Na het beëindigen van je overeenkomst dien je de apparaten onbeschadigd (m.u.v. normale gebruikssporen) binnen 4 weken na de datum waarop je overeenkomst is beëindigd aan ons terug te sturen. Doe je dat niet, dan gaan wij ervan uit dat je de apparatuur wilt houden en zullen we de kosten van de apparatuur, zoals gespecificeerd in het Tarievenoverzicht, bij jou in rekening brengen.

Dank. Elk ander bedrijf informeert een klant op het moment dat een apparaat teruggestuurd kan worden. Als een klant daar niet op reageert, dan kan ik me voorstellen dat hiervoor kosten in rekening gebracht worden.

Als het uitgangspunt van Odido is dat een klant zelf de Algemene Voorwaarden moet doornemen en zelf actie moet ondernemen zonder enige vorm van communicatie vanuit Odido, dan zegt dat wat mij betreft veel over de intenties en de klantvriendelijkheid.

Voor mij voldoende aanleiding om al mijn abonnementen elders onder te brengen.

Dank. Elk ander bedrijf informeert een klant op het moment dat een apparaat teruggestuurd kan worden. Als een klant daar niet op reageert, dan kan ik me voorstellen dat hiervoor kosten in rekening gebracht worden.

Dat doet Odido ook, aangezien dat je geen TV-Abo kan afsluiten zonder internet-abo en geen boete kreeg voor het Odido-modem, neem ik aan dat je een bericht over het terugsturen van modem en andere apparaten ontvangen had.

Als het uitgangspunt van Odido is dat een klant zelf de Algemene Voorwaarden moet doornemen en zelf actie moet ondernemen zonder enige vorm van communicatie vanuit Odido, dan zegt dat wat mij betreft veel over de intenties en de klantvriendelijkheid.

Hier een voorbeeld van Odido aan me bij opzegging

From: service@odido.nl
Date: Fri, 22 Sep 2023 10:03:15 +0000

Subject: Info over het terugsturen van je apparatuur
To: xxx <xxx@xxx.com>
Sender: service@odido.nl

Info over het terugsturen van je apparatuur

Hallo xxx,

Je hebt nog apparatuur die je niet meer gebruikt of nodig hebt.

Deze apparatuur willen we graag terug. Het gaat om:

Modem
TV Box(en)

Wat te doen met je oude apparatuur
Je vorige apparaat willen we graag terug. Terugsturen is gemakkelijk en gratis:

1. Je kan alle apparatuur inclusief kabels en accessoires in een doos stoppen, dit mag elke doos zijn.
2. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Deze ontvangen we graag binnen 30 dagen na het verwerken van je bestelling of verzoek. Versturen kan bij elk DHL ServicePoint: vind DHL punt.
3. Laat het retourlabel met QR code scannen bij het DHL ServicePoint. Je vindt de QR code hier of in de Odido app. Printen is niet nodig, je kan de QR code laten zien op je telefoon.

Bewaar het verzendbewijs nog even, totdat je een bevestiging hebt gekregen dat je pakket is aangekomen.

From: service@odido.nl
Date: Mon, 2 Oct 2023 20:25:05 +0000
Subject: We hebben de apparatuur ontvangen
To: xxx <xxx@xxx.com>
Sender: service@odido.nl

We hebben de apparatuur ontvangen

Hallo xxx,

Bedankt! We hebben je Odido voor thuis apparatuur ontvangen.

Hieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben:

Modem
De TV Box(en)

Hallo @ccnl ,

Wat jij aangeeft is in de "meeste" gevallen zo.

Heb pas geleden in de naaste omgeving ook een opzegging meegemaakt, geen mail voor het retourneren van welke spullen en ook geen bevestiging per mail dat de retour gezonden spullen ontvangen waren.

Gelukkig was hij zo verstandig om even op het forum te kijken.

@Quivver Iedereen weet dat de spullen terug moeten en krijgt daarover een mail. Jammer dat je die mail niet hebt gezien.

Het beste wat je kunt doen is de box zo snel mogelijk terug sturen voor dat de boete nog hoger wordt.

Pak de box in. Zet op de buitenkant je afz en klantnummer 

Doe ook een briefje in de doos met al de gegevens en breng dat naar een DHL pakket punt.

Bewaar he DHL  bewijs goed. In de app van DHL kan je het pakket volgen.

Succes en een fijn weekend 

Hoi @Quivver, ik wil het graag nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana

Reageer