Skip to main content

slechte performance Odido TV app op Google TV


Sony Bravia 4K VH2 / Android 10

: ik kijk odido TV via de app op een Sony met android TV.

regelmatig is het geluid slecht of keihard bij wisselen van kanaal.

verder hapert het beeld de laatste dagen, met name na wisselen van kanaal.

ik ben totaal niet tevreden. met lziet en dezelfde TV had ik nooit deze problemen.

uiteraard heb ik de laatste update van tv en app en beiden opnieuw gestart. beode problemen blijven maar optreden en ik ben er wel klaar mee.

tenzij dit opgelost wordt, wil ik uiteraard van mij contract af.

Uitgelichte reactie

20 oktober 2024

Hi @ursusMaritimus, goed dat je dit topic bent gestart! Ik snap je gevoel, dit moeten we oplossen. Hier gaan we werk van wat maken. Ik lees dat er problemen spelen met zoals het beeld en als het geluid en dat je al een aantal zaken hebt getest. Fijn! Ik wil graag weten of jouw televisie bekabeld of draadloos is verbonden met het internet. Is dit laatste het geval? Zou je dan, alleen om te testen, jouw televisie bekabeld met het modem kunnen verbinden? Maakt dit uit, merk je verschil en is het beeld en geluid nu stabiel? Ik hoor het graag!

15 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • 20 oktober 2024

Hi @ursusMaritimus, goed dat je dit topic bent gestart! Ik snap je gevoel, dit moeten we oplossen. Hier gaan we werk van wat maken. Ik lees dat er problemen spelen met zoals het beeld en als het geluid en dat je al een aantal zaken hebt getest. Fijn! Ik wil graag weten of jouw televisie bekabeld of draadloos is verbonden met het internet. Is dit laatste het geval? Zou je dan, alleen om te testen, jouw televisie bekabeld met het modem kunnen verbinden? Maakt dit uit, merk je verschil en is het beeld en geluid nu stabiel? Ik hoor het graag!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 20 oktober 2024

Hi Cheyenne, de TV is altijd bekabeld met het modem (van Odido) verbonden. Dan treden dus die problemen op. Ook als ik zowel TV als Odido App als Soundbar reset door de spanning er even af te halen. Nul problemen met andere apps als YouTube, Netflix en NOSlive en ik had ze ook niet met de NLziet App.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 21 oktober 2024

Hi @ursusMaritimus, de demping op het ONT is niet in orde. Kan je eens een powerflip uitvoeren en controleren of de tv dan wel stabiel is? Verder zie ik dat je gebruik maakt van een eigen router/switch. Kan je de tv direct bekabeld op het modem verbinden?

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 22 oktober 2024

Powerflip uitgevoerd:

Beeldhaperingen lijken weg. Vreemd dat alleen de Odido TV App daar last van had en andere apps op m'n Android TV helemaal niet.

Het geluid is nog wel af en toe keihard bij wisselen van zender, voordat het na een paar seconden naar normaal volume gaat. Dat blijft irritant en lijkt me zeker een bug in de Odido TV App.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 23 oktober 2024

Het geluid is vaak op te lossen door Dolby op Stereo te zetten @ursusMaritimus, of 1 van deze instellingen:

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 23 oktober 2024

Ik heb geen Mediabox, alleen de Oidido TV App. Ik weet niet of dat nog nieuwe tips oplevert die je me kan geven.

Wel gebruik ik een soundbar en zal ik de genoemde instellingen nog eens uitproberen. Die van de Odido TV App heb ik allemaal wel een keertje geprobeerd. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 31 december 2024
ursusMaritimus schreef:

Ik heb geen Mediabox, alleen de Oidido TV App. Ik weet niet of dat nog nieuwe tips oplevert die je me kan geven.

Wel gebruik ik een soundbar en zal ik de genoemde instellingen nog eens uitproberen. Die van de Odido TV App heb ik allemaal wel een keertje geprobeerd. 

Ik herken de problemen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 31 december 2024
Chris Ammeraal schreef:
ursusMaritimus schreef:

Ik heb geen Mediabox, alleen de Oidido TV App. Ik weet niet of dat nog nieuwe tips oplevert die je me kan geven.

Wel gebruik ik een soundbar en zal ik de genoemde instellingen nog eens uitproberen. Die van de Odido TV App heb ik allemaal wel een keertje geprobeerd. 

Ik herken de problemen.

Helaas erkent Odido ze niet ... 😭


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 1 januari 2025

@ursusMaritimus Sorry en dankjewel voor de opheldering. Natuurlijk wil ik dat je via de Odido TV app ook fijn TV kan kijken. Ik snap goed dat het wisselende geluid niet fijn is. Ik help je graag verder! 

Wil je mij de volgende informatie sturen? Ik ga dan gelijk navraag doen bij ons TV Team. Zij zullen dan een onderzoek starten.

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

@Chris Ammeraal Wil jij deze vragenlijst ook invullen? Dan kan ik meteen voor jullie beide opzoek naar een oplossing! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 2 januari 2025

Sony KD - 55XF9005

android tv 9

build

bravia_ATV3_4K_EU-user 9 PTT1.190515.001.S54

67221 release-keys.

App versie 2.0.4672

geen settopbox in huis 

op ios apparaten niet gemerkt maar deze gebruiken we niet vaak op deze manier

via Odido glasvezel 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 2 januari 2025

Sony XR55A80J

Android 10

Odido TV App 2.0.4672

Bekabeld Internet van Odido


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 3 januari 2025

Hey ​@ursusMaritimus & ​@Chris Ammeraal, voor de duidelijkheid: Werkt het geluid wel goed zonder extern audio apparatuur of ook niet? 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ursusMaritimus & ​@Chris Ammeraal, voor de duidelijkheid: Werkt het geluid wel goed zonder extern audio apparatuur of ook niet? 

We merken dat er een  enorm volume verschil zit tussen kanalen maar niet altijd de ene keer wel andere keer weer niet. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ursusMaritimus & ​@Chris Ammeraal, voor de duidelijkheid: Werkt het geluid wel goed zonder extern audio apparatuur of ook niet? 

Net bij schakelen van kanaal volume heel zacht verder zappen en weer terug volume normaal zonder iets aan het geluid veranderd te hebben


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 4 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ursusMaritimus & ​@Chris Ammeraal, voor de duidelijkheid: Werkt het geluid wel goed zonder extern audio apparatuur of ook niet? 

Ook met alleen het geluid van de TV treedt het wel eens op, maar dat gebruik ik verder nooit.

Heb niet voor niets een soundbar met sub 😉


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen