Sinds donderdag werkt bij mij thuis internet en Tv niet meer.
Volgens jullie e-mail :
Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 1 werkdag ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is:. We houden je op de hoogte van de voortgang.
Vragen? Vragen! Vind je antwoord op odido.nl/service of vraag het onze specialisten van de Odido Community. Bellen kan ook: 0800-0092. Goed om te weten: je kan niet antwoorden op deze mail.
Kom op Odido, jullie zijn toch snel met verhelpen van storingen.
Bladzijde 1 / 1
Na telefonisch contact met klantenservice komt er morgen eindelijk een monteur van Guidion langs…
Gelukkig nam ze zelf telefonisch contact met back office en heeft ze direct een afspraak ingepland.
Hi @meedenkertje078, ik vind het fijn om te zien dat je na contact met ons gelijk een afspraak met een monteur hebt kunnen inplannen. Ik zie dat de monteur inmiddels bij je langs is geweest en je ook weer online bent! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dan dat je hier altijd voor bij ons terecht kan. We helpen je graag!
@Nora van Odido , ja hij is geweest blauwe glasvezel lijn krijgt geen licht meer.
Hij heeft mij geplaatst naar een groene lijn.
Ik snap niet dat hij KPN netwerk niet heeft ingeschakeld om glasvezel weer te laten lassen en alles te laten herstellen.
Groene lijn wordt normaal gesproken toch niet meer gebruikt ?
Koppelstuk blauw heeft geplaatst op groene APC van met blauwe connector, kan geen kwaad volgens monteur?
Er worden vandaag de dag nog steeds 3 verschillende kabels gebruikt @meedenkertje078, dat zijn:
Fiber Patchkabel SC-UPC/SC-APC Blauw/Groen
Fiber Patchkabel SC-UPC/SC-UPC Blauw/Blauw
Fiber Patchkabel SC-APC/SC-APC Groen/Groen
Het is maar net welke kabel je nodig hebt op de verschillende technologiën.
Goedemorgen @Tommie van Odido kan je mij de volgende sturen a.u.b. voor de zekerheid / dit is dan niet nodig als KPN netwerk blauwe lijn opnieuw gaat lassen.
En wilt je KPN netwerk inschakelen voor het herstellen van blauwe glasvezel lijn..:
Wat bedoel je precies @meedenkertje078, is het nu niet opgelost dan?
Blauwe is geplaatst op groene….
blauwe glasvezel krijgt geen licht meer…
Kpn netwerk kon dit oplossen doormiddel van te lassen…
Groen wordt normaal gesproken niet meer gebruikt!
Nee het is trager geworden …
@meedenkertje078 Dank je wel voor de opheldering. Ik help je natuurlijk graag verder!
Graag doe ik samen met jou een speedtest. Ik wil je het volgende vragen:
Wil je een bekabelde speedtest uitvoeren op een computer/laptop? Een speedtest van de TV of spelcomputer kunnen wij niet beoordelen, omdat deze meetgegevens afwijken.
Wil je hiervoor alleen je Odido apparatuur aansluiten. Dit geldt voor het modem en/of de Media converter (ONT). Daarnaast graag alle andere randapparatuur zoals bijvoorbeeld een netwerkswitch loskoppelen.
Alle andere programma’s op de computer sluiten, behalve de browser waarin je de speedtest doet.
Eventuele VPN of firewalls uitzetten.
Vervolgens wil ik je vragen om de volgende stappen te doorlopen:
Ga naar www.speedtest.net
Selecteer bij het icoontje van de wereldbol de Odido server in Amsterdam
Klik op GO
Wil je de downloadsnelheid, uploadsnelheid en ping aan mij doorgeven?
Alvast super bedankt voor de genomen moeite!
Laat je het mij weten als je zover bent? Ik kijk meteen weer met je mee!
@Teresa van Odido , zegt deze foto niet genoeg?
Goedemorgen Odido,
Hoe moeilijk kan het zijn om KPN netwerk in te schakelen voor herstellen van onze blauwe glasvezellijn ?
Jullie zijn lekker makkelijk van het kastje naar de muur te sturen!
Ik ga niks aantonen / je kan beter een jurist raadplegen.
Alle foto’s zeggen al genoeg!
@meedenkertje078 Als het om een trage verbinding gaat, moet ik echt eerst om een speedtest vragen voor ik een ticket kan openen naar onze technische dienst. Met deze gegevens kunnen zij ook gerichter opzoek naar de juiste oplossing, zodat zij dit voor je kunnen oplossen.
Uiteraard zal ik ook de foto’s bijvoegen en vragen of zij hiervoor de netwerkbeheerder kunnen aansturen.
Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag!
Helaas gaat dat niet, Speedtest werd uitgevoerd met een PlayStation 5
Ik heb geen computer..
Hoe lang hebben jullie nog nodig om een blauwe glasvezel lijn te herstellen?
Hey @meedenkertje078, ik snap niet helemaal wat precies het issue nu is op dit moment. Je bent toch online op dit moment?
@Tommie van Odido Blauw en groen zijn het soort connector. Groene connectoren zijn APC, en dus schuin gepolijst, blauwe connectoren zijn UPC en recht gepolijst. Je kunt ze niet omwisselen. Als je een APC connector in een UPC optic steekt kun je zowel de connector als de optic vernielen. En als je een blauwe connector in je groene FTU steekt kun je je FTU slopen. Dan moet er een monteur komen om een nieuwe FTU aan de vezel te lassen.
Ja dat snap ik, maar je hebt ook SC/APC op SC/UPC, groen op blauwe kabels @meedenkertje078.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.