Skip to main content
10000 Topics
Nog steeds geen werkend glasvezel... Al 4 maanden bezig.
13 september is het glas naar binnen gebracht. 7 oktober Guidion langsgehad, kreeg het niet werkend Tussendoor is ODF langsgeweest voor een lijnmeting, ik weet de datum niet meer. 26 oktober opnieuw Guidion, kreeg het wederom niet werkend. Geeft aan dat het echt een ODF probleem is. Ondertussen al diverse keren met Odido gebeld, van vriendelijk tot ronduit kansloos te woord gestaan. Niemand kan iets doen. Meldingen 66733870 en 66738488 10 november kwam wederom iemand om aan mijn kant het glas opnieuw te lassen. Uren op gewacht, hij had niet werkende apparatuur en in de POP hadden ze ook defecte apparatuur. Weer een uur later hadden ze eindelijk genoeg spullen bij elkaar voor een lijnmeting. Wat ik hierboven niet heb opgeschreven is de talloze UREN die ik besteed heb aan kansloos wachten. IK moet op tijd thuis zijn, heb er tijd voor vrij gemaakt, maar ik heb nog geen monteur gezien die op tijd komt. Ook de urenlange wachtrij met de Odido klantenservice die niks voor elkaar krijgt, jullie glasvezelmensen/backoffice die niks voor elkaar krijgen... Ik ben het nogal zat. Ik heb van mijn kant nu zo’n 5x ruim 4 uur voor NIKS thuisgezeten. 20 uur! Ik zou het eens in rekening moeten brengen bij jullie. Een halve werkweek. Voor een niet werkend ding in m’n huis. Nog nooit zo’n slechte ervaring gehad in de 20 jaar dat ik m’n eigen internetverbindingen regel. Ik was bij Ziggo weg omdat ik een fatsoenlijke lijn wilde. Nu zit ik al meer dan een jaar op een suf DSL lijntje van Odido (glas zou eigenlijk vorig jaar oktober al aangelegd zijn, ik kon het in januari bestellen en in september kwamen ze eens een keertje). 20 uur zinloos wachten, hoe gaan jullie dat compenseren? 20 uur werktijd weggegooid door jullie gepruts. En… wanneer werkt die glasvezel nou eindelijk?
Snelheid te laag en mesh offline
Beste odido, Sinds vorige maand neem ik 1gb internet thuis af bij jullie. Middels een wifi punt welke draadloos is verbonden met het modem en vanaf het wifi punt bekabeld met mijn Xbox haalde ik de eerste 2 weken op deze manier keurig 900mb/s fantastisch. Helaas sinds 2 weken kom ik niet verder dan 100 mb/s als ik mazzel heb. Dit heeft er denk ik mee te maken dat het wifi punt niet goed werkt, als ik namelijk inlog op het modem zie ik dat hij met het modem verbind en eigenlijk het wifi punt niet ziet wat vreemd is aangezien er met een kabel verbonden word naar het wifi punt toe. ik heb hier op het forum vernomen dat er sowieso momenteel een wifi punt bug aanwezig is welke nog niet is opgelost? (iets met een B10 update?) of dit een verklaring is voor mijn ingezakte snelheid weet ik niet. Echter via wifi op bijvoorbeeld mijn telefoon haal ik respectabele 400mb/s, maar ook hier zie ik in het modem dat er rechtstreeks met het modem wordt verbonden in de meterkast en mijn wifi punt in de woonkamer word overgeslagen terwijl deze op 2 meter afstand van de bank staat waar ik snelheid heb getest. ik heb op de Xbox met de eigen speedtest gemeten, maar ook ookla laat soortgelijke snelheden zien. op de telefoon heb ik de ookla app gebruikt. overigens vind ik het ook vreemd dat ik het overzicht van verbonden devices alleen mijn Xbox wordt weergegeven terwijl mijn telefoon ook verbonden was. Bijgevoegd wat screenshots om mijn verhaal te verduidelijken.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen