Ik zit al jaren bij KPN met het 1 Gbit abonnement voor 52,50 per maand (ik ben geen jaarlijkse overstapper) en mijn contract loopt 22 mei af bij KPN.
Nu zie ik dat Odido ditzelfde abonnement aanbiedt voor 45 euro per maand (standaard al 7,50 per maand goedkoper) en ook nog eens de eerste 6 maanden voor 30 euro bij een 1 jarig contract. Dit scheelt dus (te) veel.
Nu ben ik van plan over te gaan stappen naar Odido. Odido heeft eigen apparatuur in de wijkcentrale hangen (oud Reggefiber gebied) en daardoor zal ik gebruik gaan maken van het netwerk van Odido. Odido gebruikt alleen de vezel van KPN maar alle apparatuur zal van Odido zijn.
Nu heb ik enkele vragen:
Vraag 1: KPN geeft aan dat de kwaliteit minder is bij Odido. De latency zou ook hoger zijn bij Odido. Ik hecht hier niet zoveel waarde aan want het voelt echt een beetje als “wij van wc-eend adviseren...”. Hoe hebben andere overstappers in dezelfde situatie dit ervaren?
Vraag 2: Op dit moment heb ik deze NT hangen. Ik begrijp dat deze zal worden vervangen voor een ONT van Odido. Nu heb ik deze beugel. Ik begreep dat de ONT van Odido daar niet op past. Ik heb de afdekkap (gelukkig) bewaard dus die heb ik nog. Maar hoe komt dit allemaal er ongeveer uit te zien? Het hangt bij mij zichtbaar in de woonkamer (dat moest destijds) en het oog wil ook wat, het moet er dus nog wel een beetje afgewerkt uitzien. Heeft iemand een foto van hoe het in deze situatie gaat worden?
Vraag 3: Mag je de ONT ook zelf ophangen en installeren of moet dit verplicht via een Odido monteur?
Vraag 4: Mijn abonnement loopt 22 mei af bij KPN. Wanneer moet/ kan ik de overstap aanvragen?
Vraag 5: Zijn er verder nog dingen waar ik misschien niet aan denk maar wel rekening mee moet houden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Overstappen van KPN naar Odido
Uitgelichte reactie
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.