Skip to main content

Ondertiteling gaat niet weg

Sinds vandaag, dinsdag 11 maart 2025, staat de ondertiteling aan op npo, rtl, sbs enz. 

Ik gebruik de Mediabox en ik heb de ondertiteling bij de zenders zelf uitgezet, in de instellingen van Odido onder dat soort poppetje heb ik ook de ondertiteling uitgezet. Voor de zekerheid ook de ondertiteling van Android TV en van mijn Samsung TV ook uit gezet en ook verschillende keren opnieuw opgestart. Niets helpt. 

Ik weet het niet meer... 

Ik hoor graag jullie advies. 

Mvrgr. 

Nossie 

Uitgelichte reactie

12 maart 2025

Wordt bij jou ook bij die ondertiteling uitgesproken door een mannelijke stem?

Ik zoek ook een oplossing hiervoor. Andere topics gaven aan een app genaamd Rakuten te verwijderen. Gedaan, heeft 't niet opgelost.🤷Ik denk eraan om de andere apps die ik niet zal gebruiken eraf te gooien, gewoon voor de zekerheid.

Probeer ook eens te kijken of “Talkback” aan staat (deze heeft een vrouwlijke stem). Die kun je vinden in Instellingen (tandwieltje rechtsboven) →  Apparaatvoorkeuren → Toegankelijkheid. Deze heb ik zelf uit staan maar dat heeft voor mij zelf ook niets veranderd. Misschien dat ie voor jou wel werkt.

4 reacties

• 1 reactie
  • 12 maart 2025

Wordt bij jou ook bij die ondertiteling uitgesproken door een mannelijke stem?

Ik zoek ook een oplossing hiervoor. Andere topics gaven aan een app genaamd Rakuten te verwijderen. Gedaan, heeft 't niet opgelost.🤷Ik denk eraan om de andere apps die ik niet zal gebruiken eraf te gooien, gewoon voor de zekerheid.

Probeer ook eens te kijken of “Talkback” aan staat (deze heeft een vrouwlijke stem). Die kun je vinden in Instellingen (tandwieltje rechtsboven) →  Apparaatvoorkeuren → Toegankelijkheid. Deze heb ik zelf uit staan maar dat heeft voor mij zelf ook niets veranderd. Misschien dat ie voor jou wel werkt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 13 maart 2025

Nee, geen gesproken ondertiteling.

Maar gisteravond stopte de ondertiteling spontaan. Na m'n eerste bericht hier niks meer aan gedaan en ineens was het weg. Geen idee wat er nu gebeurt is. 

Ik heb het zelfde probleem altijd de ondertiteling aan zeer irritant. Programma’s die in het Nederlands zijn met doven en slechthorende ondertitels hoe gaat dit uit en niet automatisch aan

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 15 maart 2025

Bij mij was het na spontaan weg ook ineens weer terug aan. Heb hem nu terug gezet naar fabrieksinstellingen en voor nu lijkt het weer goed te gaan 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen