Skip to main content

internet abonnement met 2 verschillende prijzen

• is een Master Poster
  • 10 reacties

Nou na al lang klant te zijn voor internet en tv wild eik eens in mijn abonnement kijken of ik iets kan verbeteren. Nou zeg… het voelt alsof ik voor de gek wordt gehouden:

zonder in te loggen op de thuis pagina wordt mij glasvezel internet 100 mb/s aangeboden van 35 voor 30 euro per maand, uiteraard kan je daar als bestaande klant geen gebruik van maken, snap ik.

ik log me in en ga naar mijn abonnement en dan internet snelheid aanpassen. Daar staat dan voor glasvezel 100 mb/s voor 35, zoals ik ook zou verwachten.

maar dan klik ik nog een beetje door mijn abonnement heen en dan staat er dat ik nog een verouderd internet abonnement heb en dat eens moet aanpassen en krijg dan als goedkoopste optie glasvezel 100 mb/s voor 45 euro per maand.

nog even niet gesproken over de voorwaarden dat ik dan moet betalen voor de installatie van nieuwe apparatuur als dat dan na de aanpassing bepaald wordt als nodig zijnde.

dus de vraag is eigenlijk heel simpel: wat is nu het aanbod voor glasvezel 100 mb/s? En de bijkomende kosten die jullie na de bindende bevestiging in rekening kunnen brengen voor eventuele nieuwe apparatuur zou ik toch ook van te voren willen weten.

Uitgelichte reactie

14 maart 2025

Kan het aan het onderliggende netwerk liggen?

Ik zit op het Delta netwerk maar heb hier ook de normale prijzen 45/50/55 voor resp. 100/400/1000Mbps

De 35 voor 100 heb ik nooit gezien (maar zie het hier wel eens genoemd voor 100 op KPN?)

Wat noemt Odido overigens "oud" abonnement? Wat zeggen ze dat het verschil is tussen nieuw en oud?

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 14 maart 2025

Kan het aan het onderliggende netwerk liggen?

Ik zit op het Delta netwerk maar heb hier ook de normale prijzen 45/50/55 voor resp. 100/400/1000Mbps

De 35 voor 100 heb ik nooit gezien (maar zie het hier wel eens genoemd voor 100 op KPN?)

Wat noemt Odido overigens "oud" abonnement? Wat zeggen ze dat het verschil is tussen nieuw en oud?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20832 reacties
  • 14 maart 2025

Hallo ​@CLDO 

Via KPN en Delta is de prijs 45 euro exclusief klantvoordeel voor 100 Mbps.

Via KPN ODF (eigen apparatuur in wijkcentrale) of het netwerk van Open Dutch Fiber is de prijs 35 euro exclusief klantvoordeel voor 100 Mbps.

Je betaalt alleen installatiekosten voor het laten plaatsen van nieuwe apparatuur.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 15 maart 2025

Ik weet eerlijk niet waarom hier nu kpn ter sprake komt. Ik het het erover als ik op mijn odido inlog en naar mijn abonnement ga en daar op verschillende manieren bij mijn internetsnelheid aanpassen uitkom. Als ik toch binnen mijn abonnement ben en ingelogd, waar komen dan die verschillen vanaf

met oud abonnement bedoelen ze waarschijnlijk het abonnement van toen het hier nog t-mobile was. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20832 reacties
  • 15 maart 2025

@CLDO 

Odido gebruikt de glasvezelkabels en/of apparatuur van KPN om doensten aan te bieden.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 15 maart 2025
CLDO schreef:

Ik weet eerlijk niet waarom hier nu kpn ter sprake komt.

Ik noemde KPN alleen als voorbeeld waarbij je verschillende prijzen kunt hebben (eigen apparatuur in wijkcentrale of niet). Je geeft zelf ook niet aan welke abonnement je hebt en op welk netwerk. Maar goed... misschien is het nieuwe abonnement gewoon duurder dan het oude abonnement van T-mobile. Dan zou ik maar gewoon bij de oude blijven. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen