Ik heb thuis normaal een ASUS RT-AX86u router staan die verbinding maakt met een Asus RP-AX56 Dual-band wireless repeater. Omdat beide producten van ASUS zijn en AiMesh ondersteunen waren deze zeer makkelijk te koppelen.
Nu is op onverklaarbare manier mijn ASUS router al na 2.5 maand gebruik gestorven en start totaal niet meer op / heeft geen stroom. Dus als tijdelijke oplossing wou ik mijn Odido modem (Zyxel
VMG8825-T50) weer even installeren. Het modem/netwerk van Odido doen het gewoon prima. Die moest ik gewoon inpluggen. Maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn repeater aan dit netwerk verbonden.
Wat ik al geprobeerd heb (met de handleing van mijn ASUS RP-AX56 bij de hand):
- De WPS knop eerst op de odido modem indrukken, en daarna op de repeater indrukken. Bij odido moet ik dat meerdere seconden doen zodat het lampje oranje gaat knipperen. Hierbij hangt de repeater op een afstand van 10-20 cm van het modem
- Een ethernet kabel van odido modem naar repeater leggen.
- Op mijn odido netwerk inloggen en kijken of ik daar ergens opties zie voor een repeater of WAP. Kan helemaal niets vinden.
- De WAN kabel direct van doosje naar repeater, zonder modem er tussen. Had niet verwacht dat het zou werken, maar heb het toch geprobeerd.
- De repeater gereset via de reset knop (eenmalig drukken, 2 sec drukken, 5 sec drukken, 10+ sec drukken).
Verder weet ik niet wat ik nog kan proberen. Ik kan niet inloggen op het mijn asus repeater want die geeft geen netwerk. Ik heb ook een raar moment gehad waarbij ik de repeater op zolder had hangen (buiten bereik van de odido modem), maar met ethernet kabel had verbonden met het odido modem: en toen was opeens mijn oude ASUS netwerk wel weer in de lucht. En ook nog met hele snelle verbinding. Nu gebeurt dat niet meer, misschien omdat ik de reset knop heb gebruikt.