Skip to main content
10000 Topics
glasvezellijn niet actief nieuwbouwwoning
Nieuwbouwwoning krijgt geen signaal binnen… Vorige week vrijdag kwam de monteur van odido langs om de modem te installeren. Snel bleek dat er iets fout was, want het kleine kastje krijgt geen signaal binnen. De monteur legde uit dat de glasvezellijn geen signaal binnenkrijgt en dat de netbeheerder dit moet oplossen. Installatie is daar gestaakt. Monteur heeft een melding gemaakt en zei dat we binnen 2-3 dagen bericht zouden ontvangen. Begrijpelijk. Prima. Weekend niet meegeteld en het is nu woensdag. We zijn drie dagen verder. Nog steeds geen bericht. Ik bel naar de klantenservice, leg de situatie uit en krijg weer mee dat het 2-3 dagen zal duren voordat er contact wordt opgenomen, maar dat het deze keer met SPOED is doorgezet. Maar nee, weer drie dagen verder en nog steeds niks gehoord. Hoe kan het dat wij internet op ons nieuwe adres kunnen bestellen, maar dat er op de achtergrond diezelfde glasvezellijn niet actief wordt gezet? Dan moet er op de website staan dat glasvezel onbeschikbaar is op dit adres. Dan moet er staan dat er werkzaamheden zijn met de wijkcentrale. Als er op de site staat beschikbaar en het kastje hangt aan de muur, dan hoort het gewoon te werken wanneer de monteur langskomt voor de installatie. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om met KPN of wie dan ook contact op te nemen. Die glasvezellijn hoorde al open te staan. Nu is mijn vraag: hoe lang gaat dit nog door? Wanneer krijgen wij signaal binnen? We zitten nu al langer dan een week zonder internet, terwijl we keurig alles hadden gepland op de komst van de monteur en dat het internet daarna zou werken. Met vriendelijke groet, Sevim
Verzoek tot voortijdige beëindiging van mijn contract
Beste klantenservice, Ik schrijf u met betrekking tot mijn lopende contract met Odido, dat op 1 augustus is ingegaan voor de duur van één jaar. Helaas ben ik genoodzaakt om een vroegtijdige beëindiging van dit contract aan te vragen, vanwege aanzienlijke ontevredenheid over de door u geleverde diensten. In deze korte tijd heb ik al te maken gehad met twee periodes van meerdere dagen zonder internet. Daarnaast ervaar ik structurele instabiliteit in de internetverbinding, wat zich uit in frequente fluctuaties (jitter) die de kwaliteit van de dienst verder verslechteren. Gezien deze aanhoudende problemen en de niet-nakoming van de verwachte kwaliteit van uw dienstverlening, voel ik mij genoodzaakt om het contract vroegtijdig te laten beëindigen. De situatie heeft niet alleen geleid tot veel frustratie, maar ook tot een significant verlies van functionaliteit waarvoor ik op uw diensten vertrouw. Ik ben er 99,9% zeker van dat de oorzaken die zorgen voor de fluctuaties elders bij jullie liggen en niet bij mij in huis. Dit baseer ik op het feit dat ik bij mijn vorige aanbieder (KPN) deze problemen niet ervaarde. Ook beschik ik over jullie nieuwste modem en daarbij horende laatste firmware update. Ik ben niet in staat en bereid om eindeloos allerlei testen en probeersels te gaan doen, die, op basis van wat ik lees hier op het forum bij andere klanten, uiteindelijk geen oplossing bieden. Ik verzoek u hierbij dan ook om mijn contract met ingang van 1 november kosteloos te beëindigen, zonder verdere verplichtingen van mijn kant. Graag ontvang ik een bevestiging van de beëindiging en de verdere afhandeling van dit verzoek. Screenshot van test in PingPlotter 5 - packet loss: Screenshot van test in PingPlotter 5 - fluctuaties:

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen