Skip to main content
Beantwoord

Internet not Working since yesterday, lan no signal

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi, my internet stopped working after I turned off converter and router because of days of bad signal and low speed. Not it simple does not light up the LAN 10G led on the Huawei ONT/Fiber converter. I tested other modem and the cables are working fine, the problem seens to be the ethernet jack connector from the Huawei Fiber Converter.

Zyxel T56

Huawei Optistar HN8010Ts-20

Beste antwoord door Morris69

Hallo, de monteur is net langs geweest. Uiteindelijk bleek dus dat de Huawei glasvezelmodem kapot was (was een nieuw exemplaar). Nadat hij het had vervangen met een nieuw exemplaar, doet alles het weer. De vraag is of de Huawei glasvezelmodem kapot is gegaan doordat de stroom eraf en daarna er weer op is gegaan. Zou die daar gevoelig voor zijn? Of was het een toevallig een slecht exemplaar (een “lemon”)?

In ieder geval blij dat alles het weer doet.

Bekijk origineel

15 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@dworlitz, I am here for you and I am sorry to read that you are offline. Have you tried reconnecting the converter? Can you also tell me which lights are burning on the converter and which are not? Thanks in advance!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 april 2025

Sorry, this is in Dutch:

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij was ook de stroom even eraf, omdat ik van stopcontact moest wisselen. Huawei glasvezelmodem blijft hangen op PON (groene lampjes van Power en PON branden constant), maar het groene lampje voor 10G LAN blijft uit, waardoor er geen Ethernet connectie is. Volgens de Huawei handleiding betekent dit dat er wel een “connection is set-up between the ONT and its upper-layer device”, maar er dus geen Ethernet connectie is opgezet.

Als er daardoor geen IP-nummer is, kan de Zyxel router natuurlijk geen internet verkeer bekabeld of via WiFi doorsturen (router gedraagt zich normaal).

Ik heb al een paar keer de voorgeschreven reset procedure (stroom eraf, Ethernetkabel eraf, 10 seconden wachter, stroom erop, 3 minuten wachten, Ethernetkabel weer aan de ONT) maar het helpt niet. Geen Ethernet connectie.

Kunnen jullie mij zsm helpen? Ik heb hier dus geen internet meer en geen TV. Alleen dus nog via het Odido mobiele netwerk.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Morris69, goed dat je dit doorgeeft! Ik ben er voor je, we gaan dit onderzoeken. Wat doet het PON lampje op dit moment? En hoe staat het met de andere lampjes? Zodra ik dit weet, ga ik zo snel mogelijk aan de slag!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 april 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Morris69, goed dat je dit doorgeeft! Ik ben er voor je, we gaan dit onderzoeken. Wat doet het PON lampje op dit moment? En hoe staat het met de andere lampjes? Zodra ik dit weet, ga ik zo snel mogelijk aan de slag!

Power brandt constant (er is dus power), PON brandt constant (verbinding tussen ONT en upper-later device), LOS lampje is uit, 10G LAN lampje is uit.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 april 2025

Hier is een foto:

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Morris69, dankjewel! Je weet zeker dat het aandrukken van de kabels niet helpt? Dit kan namelijk goed de oplossing zijn. Zo niet, dan ga ik de juiste afdeling inschakelen om dit voor je op te lossen!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 april 2025

Ja, ik heb alle kabels goed ingedrukt. Dat kan het probleem niet zijn.

Hier nog een foto van de Zyxel T-56 router. Je ziet dat er power is, dat de 2.4G en 5G Wifi in de lucht is maar er dus geen WAN en Internet is (ik heb geen telefoondiensten)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Morris69, dankjewel! Ik heb er meteen voor gezorgd dat de juiste afdeling zich hier vanaf morgen over zal buigen. We lossen dit zo snel mogelijk voor je op. Ik stuur je, om je te helpen, gelijk een privébericht met een code voor gratis Unlimited Data op je mobiele telefoon. Dit scheelt weer, je hoeft je geen zorgen te maken om je bundel en kan je telefoon instellen als hotspot voor andere apparaten!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 april 2025

Dank je wel. Ik hoop dat het niet de hele buurt hier is (Enschede) die problemen hebben.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Morris69, je bent voor nu de enige uit deze regio. Bedankt voor je geduld zover!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 21 april 2025

Hi ​@Morris69 and ​@Cheyenne van Odido 

I have exatctly the same problem as Morris. It started yesterday without youtube loading videos and I went to reset everything because the past week was very high latency and unstable connection. I decided to take off from the power cable and it never came back the internet after multiple and several attempts to reset, insert cables, change for another cables, and it is always the same.

I have tried to connect thru the ethernet cable with to the IP 192.168.100.1 to enter the ONT/Converter settings and see if there is signal from the fiber but I just cannot access it, when I try to ping my with windows terminal says it is unacessible or gives the message (ping transmit failed general failure). Therefore, I can access the router normaly with the ethernet or on wifi (without internet) and when doing the wizard set up it shows the graph that there no lan connection between ont and router (there is an X icon on the dashed lines).

Also, what made me believe the problem is the ethernet connector on the converter is because I have a second ONT from Huiawei that was previously used on this house by older tenants and this one I can access 192.168.100.1 setting my desktop ethernet adapter to 192.168.100.2 and msk 255.255.255.0, using the same ethernet cables and the LAN light turns on, but the PON blinks twice per second so I do not have authentication for the fiber on that ONT apparently.

The following pictures are the devices provided by ODIDO and installed by Guidion 7 months ago.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@dworlitz, thank you! For you I did the same as for ​@Morris69. Our backoffice is informed and they will take care of this within a few business days. I can see that you have Unlimited Data already. Please know we will keep you updated ASAP!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 april 2025

Indeed, this is exactly the same problem. Waiting for the Guideon monteur tomorrow, and very curious what the reason is for this problem and how to avoid it in the future (when there is a power interruption).

• Auteur
  • 2 reacties
  • 22 april 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido, could you please help me set up a service assistance to my address? I really need the internet ASAP because I work from home most of the times. Guidion support is not answering on WhatsApp. Thank you and wishing a good week ahead!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 22 april 2025

Hallo, de monteur is net langs geweest. Uiteindelijk bleek dus dat de Huawei glasvezelmodem kapot was (was een nieuw exemplaar). Nadat hij het had vervangen met een nieuw exemplaar, doet alles het weer. De vraag is of de Huawei glasvezelmodem kapot is gegaan doordat de stroom eraf en daarna er weer op is gegaan. Zou die daar gevoelig voor zijn? Of was het een toevallig een slecht exemplaar (een “lemon”)?

In ieder geval blij dat alles het weer doet.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen