Skip to main content

Playstation 5 - Geen/Slechte verbinding


Hallo,

Ik heb in heel het huis wifi/ bekabeld internet, maar sinds 2 dagen krijgt de PS5 geen verbinding meer met de Wifi en via de kabel liggen de down- en uploadsnelheid extreem laag (zo laag dat gamen niet kan). 

Ik heb even een testje gedaan met de Wifi van de buren en dat werkt wel gewoon. Hoe kan dit opgelost worden?

36 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jerrol 

Werken de overige apparaten wel goed in huis via de kabel en WiFi?

Verbind je de PlayStation rechtstreeks met de Zyxel of zit hier nog iets tussen zoals een switch of versterker bijvoorbeeld?

Hi @Waqqas,

dank voor je reactie! Alle andere apparaten werken inderdaad wel gewoon goed. Mijn router staat in de meterkast, dus de PS zit via de Kabel aan de versterker. Maar dit is al zo sinds ik bij jullie klant ben (maart dit jaar), dus er is verder niks veranderd. Wat zou het kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol 

Is de versterker draadloos of via een kabel aangesloten op de Zyxel router? Indien die draadloos is dan is het signaal vast en zeker niet zo sterk en het signaal naar de PlayStation is dan ook zwak.

Een oplossing is dan om een kabel vanaf de router te trekken.

@Waqqas 

Die is draadloos. Maar dat is dus al sinds het begin zo, dus wat is er dan 2 dagen geleden opeens veranderd? En waarom is het signaal van de buren dan wel goed genoeg? Ik kan met mijn eigen router ook niet verbinden via de wifi.

Een kabel trekken vanuit mijn meterkast naar mijn tv (waar de versterker staat) is geen optie, want dan moet ik door 2 muren heen of onder de grond door. 

Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol 

Kan je de versterker eens loskoppelen en de WiFi van de router gebruiken voor de PlayStation of even als test een kabel aansluiten vanaf de router?

Ik denk dat de PlayStation dan wel naar behoren zal werken.

De versterker kan je misschien eens resetten, opnieuw verbinden en op een andere plek plaatsen waar hij een betere verbinding heeft met de router.

Bedoel je de versterker ertussen uit halen? 

Ik ben nu op kantoor, dus dat zal ik dan vanavond even proberen. 

De plek van de versterker kan niet dichterbij de router eigenlijk, daar zit denk ik maar 2 meter tussen. En daar staat ie al sinds maart. Ik heb dit probleem echt sinds 2 dagen, terwijl er niks gewijzigd is. 

Ik zal vanavond laten weten hoe de test gegaan is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol 

Klopt, die er tussen uit en anders het laatste eens proberen. Resetten, opnieuw verbinden en op een andere plaats aansluiten.

Indien je glasvezel hebt dan kan je ook kijken of je de router buiten de meterkast kunt aansluiten dmv een langere internetkabel tussen mediaconverter en router.

 

Ok, probeer ik vanavond.

Ik heb glasvezel, maar de optie om kabels te gaan trekken door muren of onder vloeren ga ik niet doen. 

Mijn telefoon verbindt gewoon met wifi en een speedtest laat gewoon 800-900 mbps zien, wat ook ruim voldoende zou moeten voor de PS5.

@Waqqas 

De verbinding met wifi lukt als ik de versterker ertussen uit haal. Echter een paar speedtests gedaan en de hoogste haalt de 400 mbps niet eens (downloaden). Meeste zaten rond de 200mbps.

Hoe kan ik sinds enkele dagen dit issue hebben? En hoe los ik het op?

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol

Je snapt natuurlijk wel dat deuren, muren, vloeren, meubels en ander elektronica het draadloze signaal doet verminderen. Had je het resetten van de WiFi versterker nog geprobeerd en anders iets als powerline adapters overwegen?

@Waqqas 

Dat snap ik natuurlijk wel ja, maar waarom laat de speedtest sinds een paar dagen opeens 3,4 mbps zien, terwijl er niks veranderd is? Resetten van de wifi versterker heb ik geprobeerd, maar verandert verder helaas niets.

Wat zijn powerline adapters?

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol 

Met powerline adapters gaat het internet via het elektriciteitsnet in huis, sluit er 1 aan bekabeld op de router en 1 in je slaapkamer.

Geen idee wat er veranderd kan zijn mbt de versterker.

@Waqqas Ik lees dat je met die oplossing ook snelheid inlevert en dat is juist niet de bedoeling. En dan kost het me ook nog 50 euro, kan dat dan ook bij jullie gedeclareerd worden? 

“Geen idee wat er veranderd kan zijn mbt de versterker.” Kun je dan misschien iemand mee laten kijken die wel een idee heeft? Ik wil wel graag dat dit opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol 

Ik ben ook gewoon een klant die probeert mee te denken, powerline adapters zijn afhankelijk van de kwaliteit van het elektriciteitsnet.

@Waqqas Oh haha my bad. Reageren hier ook Odido mensen of alleen andere gebruikers?

Reputatie 7
Badge +15

@Jerrol 

Odido medewerkers reageren ook waar nodig.

Reputatie 7
Badge +3

@Jerrol Ik ben gelijk het systeem ingedoken om mee te kijken in het modem. Tijdens de meting krijg ik de melding dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) teveel verschilt met de WAN uptime (het signaal wat binnenkomt). Ik vermoed dat hier de problemen vandaag komen. 

Om dit voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Laat je mij weten hoe het is gegaan? 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, dan verneem ik het graag. Ik sta paraat om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido 

Allereerst dank voor je reactie. Wat gaat de monteur precies doen? 

Voor jou goed om te weten dat we sinds 21 juni problemen hebben gehad met ons internet en dat het onwijs veel moeite en energie heeft gekost om het te verhelpen. We hebben tig monteurs gezien en in 99% van de gevallen konden zij het niet oplossen. Ik wacht nog steeds op terugkoppeling vanuit jullie over dit hele proces, dus ik wil echt weten wat een monteur hier zou kunnen betekenen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Jerrol Goede vraag! 

Omdat er iets mis is in de verbinding, gaat de monteur uitzoeken of dit probleem vanuit binnenshuis komt. Indien dit niet het geval is, wordt er een terugkoppeling gemaakt naar onze technische dienst voor verder onderzoek. Mocht het nodig zijn, kan de netwerkbeheerder worden aangestuurd. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen of dit het geval zal zijn.

@Teresa van Odido 

Dank voor het oppakken, ik plan weer een afspraak in. 

Moet zeggen dat het wel onwijs teleurstellend is dat er alweer een monteur moet komen. Om je wat meer aanvullende info te geven hier een samenvatting van mijn ervaring met Odido tot dusver (onderstaand bericht is van 3 dagen geleden, dus we zijn weer iets verder):

“Op 15 juli onderstaande klacht gedeeld. Tot op heden nog steeds geen reactie ontvangen. Zoals hieronder beschreven zou ik vanaf 10 juli binnen 24 uur een reactie krijgen. Inmiddels zijn we ruim 312 uur verder en ik heb niks vernomen.

----------------------------------------------------

Datum: 2024-07-15 08:43:24
Onderwerp van je vraag: Ik ervaar een probleem met Internet - ConsumentInternet
Je bericht aan Odido: Goedemorgen. Het aantal keer (sinds 21 juni) dat ik inmiddels contact heb opgenomen loopt inmiddels richting de 20 en nog steeds hebben jullie niks gedaan. Ik heb net geteld en heb jullie sinds ik geen internet heb 14 keer gebeld. Daarnaast heb ik ook nog 12 keer gebeld met ofwel de netbeheerder ofwel Guidion, want jullie doen gewoon niks.
Verder heb ik vorige week (10 juli, 09:42 uur) een van jullie medewerkers aan de telefoon heel duidelijk gemaakt hoe waardeloos deze hele gang van zaken is. Hij gaf toen aan met spoed een klacht aan te maken en dat ik binnen 24 uur reactie zou krijgen. Het is in de eerste plaats bizar dat al mijn telefoontjes en pogingen tot contact toen pas werden gezien als klacht, maar het is nog erger dat die belofte de zoveelste leugen is. We zijn inmiddels namelijk 121 uur verder en ik heb nog steeds geen reactie.
Met alle klachten en telefonische contacten, die naar ik aanneem allemaal worden geregistreerd, heb ik inmiddels een flink dossier opgebouwd. Het is absoluut onwerkelijk en ronduit schandalig hoe jullie omgaan met klanten en hun klachten. Jullie negeren het gewoon. Jullie volgen niks op. Jullie reageren met standaard antwoorden op de reviews die ik, ten einde raad, dan maar op andere platformen plaats. Jullie hebben met absoluut gigantische afstand de aller-slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt.

Onze enige optie is te kiezen voor een tweede internetprovider, ons contract gaat vandaag in. Bedankt voor niks Odido. Jullie zijn er niet voor ons en jullie zijn zo slecht dat we hebben moeten kiezen voor dubbele kosten.

Gaan we mee aan de slag!
Je ontvangt binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie.

Het zegt alles dat hier verder geen reactie meer op volgt. Zo doet Odido dit nu al bijna twee maanden. Als het even moeilijk wordt, wordt er gewezen naar andere partijen of wordt er gewoon niet meer gereageerd. Zelfs hier niet. 

Reputatie 7
Badge +3

@Jerrol Mijn oprechte excuses voor mijn late reactie en dat je nog geen antwoord hebt gehad op jouw e-mail. Ik ga ervoor je achteraan dat dit alsnog gebeurd. Houdt er rekening mee dat dit iets langer kan duren door het weekend. 

Ik lees gelukkig wel dat de monteur inmiddels is langs geweest. In de notitie wordt er aangegeven dat de alle diensten weer zijn hersteld en je een goede verbinding hebt. Ervaar je dit zelf ook zo of zit hier nog verschil in met bijvoorbeeld de PS5?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido Hoelang duurt jullie weekend? Ik heb nog steeds reacties op mijn emails. Dat een service na bijna twee maanden eindelijk weer werkt, betekent niet dat alle miscommunicatie daarmee verdwenen is. Schandelijke manier van handelen, echt ongelofelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jerrol, we hebben geen vast team zitten op de e-mails. De e-mail wordt alleen gebruikt om speedtesten te ontvangen via de telefonische klantenservice.

Werkt het nu weer zoals het moet of gaat er nog steeds iets niet goed? 

@Tommie van Odido Dat is geen excuus voor het feit dat jullie nooit reageren. Betekent dat dat consumenten wel klachten kunnen indienen, maar dat dit nooit wordt opgepakt? Ik heb er meerdere ingevuld. 

Reageer