Skip to main content
10000 Topics
Geen internet verbinding sinds dinsdag 29 oktober
Onlangs ben ik overgestapt van KPN glasvezel naar Oidido glasvezel. Maandag 21 oktober is de verbinding via Odido aangesloten. Een week later is de verbinding plotseling verbroken. Lampje LOS knippert op ONT, lampje PON uit. Ik heb direct contact opgenomen genomen met Odido. Er zou een probleem ergens in de wijkcentrale zijn, specifiek voor mijn verbinding. Er is een ticket aangemaakt voor de netwerkbeheerder (Open Dutch Fiber). Het ticket zou intern bij Oidido door de technische dienst moeten worden beoordeeld alvorens deze zou worden doorgezet naar ODF. Ook zou het “geëscaleerd” worden. Sindsdien heb ik aantal keer gebeld met de servicedesk om te vragen wat de status is, welke actie Odido tot nu toe ondernomen heeft, of het ticket nu daadwerkelijk is doorgezet naar ODF. Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op. Ik zou graag pro-actief op de hoogte worden gehouden van de voortgang. Ik heb ik in 5 jaar KPN geen enkele storing gehad. En nu na een week bij Odido direct een storing van (tot nu toe) al meerdere dagen. Ik heb sowieso mijn leven lang geen internetstoring meegemaakt die langer dan een paar uur duurde. Zelf heb ik het vermoeden dat er administratief iets niet goed is gegaan, omdat de verbinding net een week was opgeleverd. Bijvoorbeeld een migratie die niet volledig is afgerond oid. Ik werk vanuit huis, dat is nu praktisch onmogelijk via een hotspot op telefoon. Daarnaast zijn er nu allerlei apparaten in huis die geen internet verbinding hebben. Volgens de voorwaarden heb ik het recht om het contract binnen 14 dagen na oplevering te ontbinden. Dus geef ik Odido tot morgen de tijd om te zorgen dat dit word opgelost.
Monteur komt niet opdagen, worden niet teruggebeld,
Speciaal een afspraak gemaakt in de avond (tussen 16:00 en 19:59) omdat wij beide overdag werken. Eerder weggegaan van werk om exact om 4 uur thuis te zijn. Om 19:01 een smsje ontvangen dat de monteur helaas iets later is dan verwacht, om 20:30. Om 20:32 kijk ik hoe laat het is en zie ik een gemiste oproep van een privenummer om 20:10 en 20:26. Zo snel dat ik het nummer van Guidion (Odido specialist) kon vinden gebeld. Daar werd mij verteld dat de monteur langs is geweest en dat wij niet thuis waren?! We zaten voor het raam dus hebben iedere auto langs zien rijden, we hebben de bel nog eens extra getest maar er is echt niemand bij ons langs geweest. De mevrouw aan de lijn wilde de monteur nog bellen om te vragen of hij nog eens langs kwam en zou mij daarna terugbellen en anders kunnen we daarna een nieuwe afspraak maken. Om 21:10 had ik nog niets van haar gehoord dus weer Guidion gebeld. Maar helaas speelt er om 21:10 een bandje af dat ze om 21:30 zijn gesloten. Oftewel geen gehoor meer, geen internet, zelf aansluiten van de modem mag niet want dan ben je de garantie kwijt, dus moeten we een nieuwe afspraak maken en afwachten of er op korte termijn in de avond een monteur beschikbaar is en dan hopen dat er daadwerkelijk wel iemand aanbelt? Twee jaar geleden (toen via T-mobile) ook meer dan een maand zonder internet gezeten (iedereen met een smart home weet dat dan niets meer werkt, ook de verlichting niet), door de glasvezelinstallatie over moeten stappen en omdat glasvezel van T-mobile op ons vorige adres goed was bevallen weer terug overgestapt... maar daar begin ik nu toch wel lichtelijk spijt van te krijgen. Wij hopen dat hier op zeer korte termijn een oplossing voor gevonden kan worden!
Sinds woensdag geen wifi en oplossing blijft uit
Beste community-leden, Ik ben nieuw bij Odido, 30-09 mijn (zakelijke) contract afgesloten ik wil graag mijn ervaring delen als nieuwe, zeer ontevreden klant. Ongeveer een week nadat het internet werd geïnstalleerd op mijn nieuwe werkplek verdween mijn wifi, dit was afgelopen woensdag. Ik heb toen direct gebeld naar de klantenservice en hing vrij lang in de wacht. Uiteindelijk een medewerker gesproken die vanalles leek te proberen, maar niks voor me kon doen. Uiteindelijk stuurde hij me naar de winkel voor een wifi-router, als tijdelijke oplossing. Verder werd mijn probleem doorgezet naar een monteur die binnen 1 en 3 werkdagen langs zou komen. Ik ben de volgende dag naar de Odido-shop gegaan, waar ze die dingen blijkbaar helemaal niet hebben. Ik ben dus voor niks op pad gestuurd, heb kosten gemaakt en tijd verspild voor een tijdelijke oplossing die er dus niet was. Die middag opnieuw met de klantenservice gebeld en hing ruim een uur in de wacht om vervolgens een medewerker te spreken die me precies niks kon vertellen en zelfs halverwege het gesprek ophing. Bij terugbellen (weer een kwartier in de wacht) werd mij, na aandringen voor een tijdelijke oplossing, een mobiel wifipunt opgestuurd. Die ontving ik de volgende dag, alleen is dit een 3G netwerk, waar totaal niet serieus op te werken valt omdat het veel te langzaam is. Omdat er nog steeds geen zicht is op een oplossing voor mijn probleem (en ja die werkdagen zijn verstreken) ben ik ook gaan mailen. Op de website staat dat je een bevestiging krijgt in je mail, maar die krijg ik niet, ook niet in mijn spam. Nu zit ik dus met een probleem zonder oplossing en zeer onduidelijke communicatie vanuit Odido. Ik voel me door deze ‘service’ totaal niet serieus genomen en kan mijn werk ook niet fatsoenlijk uitvoeren. Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn en vandaar mijn bericht hier. Iemand tips of ideeën wat ik hiermee aanmoet?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen