Skip to main content
10000 Topics
Nieuwe abonnee - Internetverbinding wordt periodiek verbroken - onderzoek gevraagd.
Beste Odido moderators. Sinds 5 november 2024 heb ik vast internet van Odido. Helaas is mijn ervaring tot nu toe niet heel positief. Af en aan wordt mijn internetverbinding voor korte tijd verbroken. Daarnaast heb ik op onverklaarbare momenten ping spikes (+300ms ipv 3 tot 5ms). De onderbrekingen vinden altijd in de middag, avond of nacht plaats. In de ochtend heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Het probleem doet zich voor bij gebruik van de Odido Zyxel T56 icm een directe bekabelde verbinding naar een PC toe. Herstarts van modem en/of ONT (Huawei) hebben tot nu toe niet geholpen. tot nu toe heb ik de uitval geconstateerd op 7 verschillende momenten sinds 16-11 tot aan vandaag, altijd in het tijdsblok 17:00u tot 00:15u. Ik heb conform andere topics een ping test gedaan naar de eerste hop vanaf de router, om e.e.a. aantoonbaar te maken. In mijn geval gaat het om het volgende IP-Adres 143.177.168.1: Vervolgens heb ik met de tool MultiPing de verinding gemonitord. Onderstaand het beeld bij uitval: Voor de duidelijkheid: Rode balken zijn 100% packet loss. Zwarte pieken zijn ping spikes voorbij de 300ms. Het vervelende van deze korte onderbrekingen is dat het net lang genoeg is om er in de praktijk last van te hebben. Video streams, audio streams etc stoppen ermee. Ook browsen zelf is direct onderbroken. Het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort uitval zo vaak voor komt. Ik ben er in ieder geval helemaal niet gelukkig mee. Zoveel uitval in de eerste maand is toch niet waarvoor ik betaal. Ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen met dit probleem. Bedankt!
Contact naar aanleiding van review Trustpilot
Installatie te laat, niet compleet, en werkt nog steeds niet naar behoren Installatie te laat en niet compleet, en beroerde communicatie. Wat een vreselijke ervaring bij overstap van KPN naar Odido. Gedurende 7 dagen geen internet gehad (ondanks de belofte dat dit max. een dag zou zijn), en de Odido monteur beschikte niet over de juiste kennis - bevestigd door de KPN monteur een week later. Het was geen technisch issue, maar een omissie van kennis bij het omzetten van het signaal in de buurthub. Heb extra kosten moeten maken om mobiel internet (hotspot) te regelen, waardeloze voucher gekregen voor unlimited mobiel internet wat alleen werkt op een mobiel abonnement van Odido, kansloos als je een mobiel abonnement hebt van een andere provider.Qua klantenservice doen ze hun best, maar zijn met handen gebonden, werken langs elkaar heen. Elke keer moet je zelf actie ondernemen, zelf weer bellen, zelf weer een klacht via een formulier insturen. Het kost je als klant vreselijk veel tijd en frustratie. Hoe vaak ik via de telefonische chatbot mijn postcode wel niet heb moeten inspreken en dat de collega daarna vraagt of je nog eens je postcode wil geven, niet te geloven! Het lijkt wel of de manager klantenservice een extra zware hindernisbaan voor je heeft aangelegd en je vervolgens in de shit laat zitten.Aan het eind van het liedje neemt men niet eens de moeite om je wifi alsnog goed werkend te krijgen. "ja, wij zijn enkel verantwoordelijk voor dat het signaal bij jou in huis binnenkomt". Hoezo streven naar tevreden klanten? Heb inmiddels erg veel spijt van de overstap naar Odido. Ik raad het iedereen af. Reactie Odido: Antwoord van Odido 14 minuten geleden Hi Tom, dat is niet de verwelkoming die ik je graag had willen geven, mijn oprechte excuses. Ik wil er eigenlijk niet veel woorden aan vuil maken en je te hulp schieten. Je hoort de beste hulp mogelijk te krijgen en deze situatie hoort opgelost te worden met urgentie. Ja, ik heb dan wel nog één keer je gegevens nodig. Dit komt omdat wij hier als Webcare team de moderatie doen en wij je gegevens nodig hebben ter verificatie. Wel is dit maar één keer nodig en heb je daarna vast contact met mij of mijn collega via onze Webcare kanalen. Namens het Webcare team kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen