Skip to main content
  • 8,926 Topics
  • 72,224 Reacties
8926 Topics
Draytek Vigor 2132FVn en 2x Zyxel WAP6807 problemen
Goedendag, Ik stel mijn vraag hier nogmaals. In mijn vorige topic per ongeluk op ‘beantwoord’ gedrukt wat nog niet het geval is na een klacht omdat de wifi-verbinding flink was afgenomen heb ik een Zyxel WAP6807 toegestuurd gekregen. Deze direct aangesloten op de modem en de internet snelheid op de begane grond was inderdaad flink verbeterd! Vervolgens kwam ik erachter dat mijn wifi-signaal boven zwakker was geworden dus vervolgens is er nog een Zyxel WAP6807 toegestuurd die ik dan boven kan plaatsen. Mijn huidige setup is dus momenteel: - Draytek Vigor 2132FVn (modem) - Zyxel WAP6807-1 (middels kabel aangesloten op de modem, ingesteld als AP mode (EasyMesh Enable)) - Zyxel WAP6807-2 (via wifi verbonden met de Zyxel WAP6807-1, ingesteld als Repeater mode (EasyMesh Enable)) Vervolgens heb ik op de Draytek Vigor2132FVn de wireless modus uitgezet. In huis heb ik dus 1 wifi signaal van de WAP6807-1 die via de repeater ook uitgezonden wordt. Het was een hoop gepuzzel maar het signaal in huis is weer goed en de snelheid ook! Nu ondervind ik echter nog de volgende 2 problemen: 1. als mijn iphone op standby springt (zwart scherm) dan disconnect die van het netwerk, als ik vervolgens mij telefoon weer activeer dan verbind die wel direct maar ben ik bijv. mijn connect met Netflix kwijt. 2. als ik via het IP adres inlog op de WAP6807-2 (de repeater) dan zie ik bij WiFi Configuration een gedeelte staan dat “WiFi Back-haul” heet. Hieronder staat 2.4g (status disconnected) en 5g (status connected). Ik vind het raar dat 2.4G disconnected is en dat mijn Iphone de hele tijd disconnect van het WiFi netwerk op het moment dat de telefoon op Standby staat. Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen, desnoods met een uitgebreide handleiding waar ik verder mee kan gaan puzzelen. Het a4 papiertje in de doos geeft niet zoveel mogelijkheden :-) Ik ben benieuwd!
Mesh icm glasvezel
Nu we veel moeten thuiswerken, merk ik dat ik helemaal gek word van het feit dat ik op drie plekken in mijn huis drie verschillende wifi-netwerken heb. Apparatuur stapt nooit op het goede moment over van de ene naar de andere ssid, waardoor ik als ik door het huis beweeg voortdurend slechte wifi heb. Nu lees ik over Mesh systemen, die overal in huis één en hetzelfde ssid hebben, en die ervoor zorgen dat mijn laptop en telefoon altijd met het beste punt verbonden zijn. Maar ik lees ook dat dat misschien niet goed werkt met het t-mobile glasvezel modem, omdat je daar blijkbaar geen router achter kan zetten. Of dat je de apparaten dan in accesspoint-mode moet zetten, maar dat je dan functionaliteit kwijtraakt Ik ben een complete novice op dit gebied, dus ik heb enorme beginnersvragen vrees ik… kan ik gewoon een setje van die mesh dingen (ik zat naar de tp-link deco te kijken) kopen en inpluggen? Of gaat dat dan mis omdat ik geen router mag achter het glasvezelmodem? kan ik die mesh-dingen dan bedraad op het glasvezelmodel aansluiten? ik ben vooral geïnteresseerd in goede stabiele wifi overal in huis. Ik hoef niet van buitenaf in mijn netwerk komen. Nog wat achtergrond info: ik heb een Draytek glasvezel modem, ik gebruik de tv ook. Naast de usual telefoons en laptops heb ik ook een chromecast en een nas in mijn netwerk zitten. Wifi komt bij ons niet door de vloeren/plafonds heen, dus ik heb nu op iedere verdieping een accesspoint, wat ik bedraad heb aangesloten op het modem. Waarschijnlijk zijn mijn vragen al eerder op dit forum beantwoord, maar begrijp ik er te weinig van om dat door te hebben…
Internet T-Mobile Thuis hapert of valt uit
Goedemiddag community, Sinds 3 weken ben ik aangesloten bij T-mobile met glasvezel internet 100mb, tv en bellen. Na de installatie toonde de speedcheck van de monteur, een fantastische snelheid. Mijn zoontje helemaal blij, kon hij eindelijk een nieuw spel op zijn p.c zetten. Helaas duurde het 10 uur om 15G te downloaden en kon je in de downloadgrafiek ook zien dat de snelheid steeds terugliep naar 0 en dan een paar seconden tot een paar minuten niets deed, soms zelfs zo lang dat er een melding kwam dat de netwerkverbinding was verbroken. Omdat de Fritz 1750e op dezelfde verdieping steeds knipperde en resetten van zowel modem als modem+media converter niet hielp, heb ik contact gehad met de klantenservice, die netjes een monteur stuurde, toevallig dezelfde die geinstalleerd had. Deze heeft de Fritz gereset en het modem een factory reset gegeven en wederom toonde zijn speedcheck fantastische resultaten. Het probleem blijkt echter niet verholpen. De Fritz knippert niet meer, dat niet, maar het netwerk verdwijnt nog steeds een paar keer per dag of stottert. Als ik toevallig op de Ipad zit, zie je dan ook dat “laad-wieltje” knipperen. Of het hele netwerk wordt niet meer gevonden. Downloaden van grotere bestanden is vrijwel niet te doen, online gamen af en toe een grote scheldpartij en inmiddels is het ook al gebeurt dat Netflix er door een ontbrekende netwerkverbinding wordt uitgegooid. Een speedcheck toont resultaten van 86mbps up, maar nog vaker van rond de 47mbps op verschillende momenten van de dag. Kan dit probleem alsjeblieft opgelost worden? Of kan ik anders van dit abonnement af? Anders zit ik nog een jaar met deze ellende...

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen