Skip to main content

Goedemiddag,

Na een lange rit in de wachtrij maar hier een poging doen.

Over de wachtrij nog even:

De stem, die tijdens de wachtrij voor vragen over bestelling naar de website verwijst doet het niet zo goed meer, soms heel traag, klinkt eng en vervormd (creepy).

Wij hebben een Internet Fast glasvezel (100 m/bit up en down) en begrepen van de installateur dat het (nog) niet de snelle variant was. Er schijnen 2 soorten glasvezel aansluitingen te zijn. De glazvezel lijn van KPN was in onze wijk zou nog niet beschikbaar zijn voor T-Mobile?

Ik monitor automatisch de internet ping, upload en download ieder uur met een Raspberry Pi, die direct op het T-Mobile Zyxel modem is aangesloten. Vaak meet ik de snelheid rond de 90 m/bit, maar valt soms terug naar snelheden tot <45 M/bit en de Ping schiet zo nu en dan ruim >300 ms, dat vind ik onvoldoende.

Nu zie ik op de website dat op onze postcode ook de 1G/bit aansluiting op ons adres ook beschikbaar zou zijn gekomen, klopt dat? Kunnen jullie ons op de snelle aansluiting zetten met ons huidige abonnement en de verbinding begrenzen ipv de huidige verbinding die de abonnements snelheid niet haalt? Of hebben jullie een betere oplossing?

Vast bedankt!

 

 

 

 

Hoi @Duff78, van harte welkom op de Community! 

Er zijn inderdaad twee varianten van Glasvezel die wij aanbieden: ODF en WBA. WBA is het netwerk dat beheert wordt door KPN NetwerkNL en kan tot maximaal 100 Mbit/s (Internet Fast inderdaad) geleverd worden bij ons. ODF is ons eigen Glasvezelnetwerk waarbij wij leverancier en netwerkbeheerder zijn. Bij ODF kunnen we inderdaad tot 1000 Mbit/s (1 Gbit/s) leveren, mits die maximale snelheid op het adres leverbaar is. 
Ik heb meteen nagekeken of ODF mogelijk is, maar op dit moment is de status onbekend. Dat wil zeggen dat er wel plannen zijn om op ODF te gaan leveren, maar dat er nog geen concreet tijdsbestek/plan beschikbaar is. Om dit te verifiëren, heb ik de beschikbaarheidschecker erbij gepakt en die geeft aan dat er wel een ODF-status beschikbaar is, maar niet per wanneer. Er zou dus geleverd moeten kunnen worden, maar er is nog geen verdere data voor handen. Om deze situatie nog beter te onderzoeken, heb ik jouw vraag uitgezet bij onze specialisten van het netwerkteam. Wegens drukte weet ik niet hoe lang het duurt voordat je een antwoord van me krijgt, maar ik beloof je dat ik er alles aan doe om dit verzoek te bespoedigen. 

Je hoort snel meer van me, wanneer weet ik nog niet precies. Mocht ik in de tussentijd iets anders voor je kunnen doen, let me know. Ik zit altijd voor je klaar!


@Duff78 Ik heb het nagevraagd en ook bij de specialisten is er nog geen plandatum bekend, sorry voor het ongemak! Ik had je graag een positiever antwoord gegeven. 

Indien ik je in de toekomst kan helpen, geef dan een seintje. Ik zit altijd voor je klaar. Stay safe!


Reageer