Hallo,
Over enkele dagen wordt het internetabonnement van mijn huisgenoot overgezet naar zijn nieuwe adres. Tegelijkertijd wordt mijn internetabonnement geactiveerd. Om tot die tijd wel internet te hebben heb ik het oude modem in mijn kamer gezet en aangesloten op mijn wandcontactdoos. (We hebben in dit huis 4 kamers met elke een eigen wandcontactdoos.) Op deze manier krijg ik echter geen internet (wereldbollampje brandt niet). De klantenservice heeft mij verzekerd dat mijn eigen modem na de installatiedatum wel zal werken. Het oude modem zou wel werken in de kamer van mijn huisgenoot. Dit zou iets te maken hebben met de ISRA-aansluiting. Ik begrijp echter niet hoe het oude modem niet kan werken en het nieuwe modem wel, aangezien nergens genoteerd staat in welke kamer het modem wordt aangesloten. Kan iemand mij de technische toelichting geven?
Hallo
Is het zo dat in de meterkast vanaf het "hoofd" ISRA punt meerdere telefoonkabels zijn aangesloten die naar elke kamer gaan?
Dit zou voor problemen met de verbinding kunnen zorgen dus je zou het beste de modem op het hoofdaansluiting kunnen aansluiten met een korte DSL kabel maximaal 2 meter indien mogelijk en andere kabels losmaken.
Mocht je het toch eens willen proberen hoe het op dit moment is aangesloten controleer dan eens of jouw wandcontactdoos correct is aangesloten en de andere kant bij het hoofdaansluitpunt ook, kabels die aangesloten zijn maar niet in gebruik zijn kun je losmaken.
Hallo
Als ik het goed zie lopen er inderdaad meerdere kabels vanaf het ISRA punt in de meterkast. Ik zie geen DSL aansluiting in de meterkast, zou ik dit zelf moeten aanleggen dan?
Dit is echter geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag me af hoe het kan dat het modem wel werkt op de ene wandcontactdoos, maar niet op de andere. De tweede vraag is hoe mijn nieuwe modem dan opeens wel zou kunnen werken op die wandcontactdoos.
Ik weet niet hoe een correct aangesloten wandcontactdoos eruit ziet. Is er ergens een voorbeeld/instructie?
Je kan eventueel een foto plaatsen van hoe het aansluitpunt in de meterkast eruit ziet hier plaatsen en als de wandcontactdoos zo ééntje met een varkenssnuit is dan kan je hem eens open schroeven en een foto van de bedrading maken.
De huidige modem is van T-Mobile? Als die niet werkt dan werkt een andere ook niet maar dat is dus kijken of de aansluiting naar je kamer goed is aangesloten.
Sowieso is het modem aansluiten bij de ISRA de beste aansluiting, wil je het toch in je kamer proberen moet je alles loshalen op de ISRA en alleen jou blauwe en rode draad aansluiten, als je de T50 krijgt heb je anders gegarandeerd last van de beruchte bridge tap en gaat het modem of veel te laag verbinden met veel storingen of krijg je helemaal geen verbinding.
In het instalatie pakket zit voor bij het isra een aansluitdoosje die je met ongeveer 15 cm kabel op het isra behoord aan te sluiten, daar gaat het mee geleverde DSL kabeltje in voor de stabielste verbinding.
Ik hoop dat ik in de meterkast het juiste heb gefotografeerd.
Beide modums zijn een Zyxel T-50 geleverd door T-Mobile. Het modem heeft dus wel gewerkt in de wandcontactdoos in de andere kamer.
Op de tweede foto horen alleen zwart en transparant aangesloten te zijn, blauw van boven naar beneden kun je helemaal verwijderen.
Een alternatief is zwart en transparant losmaken en er is een andere combinatie, wit en transparant aansluiten als zwart en transparant die nu aangesloten zitten niet werken.
Staat er spanning op deze draden? Zo ja moet ik dan de hoofschakelaar uitzetten of werkt dat anders?
Deze draad kan voor storingen in de verbinding zorg en nee er staat geen spanning op, gewoon beetje openschroeven en weghalen die blauwe draad.
Als zwart transparant en wit transparant niet werken is er iets beneden mis.
Er zijn geen andere combinaties.
Hoi
Fijn dat je van deze tijdelijke oplossing gebruik kan maken
Daarom zou het mij niet verbazen als jouw wandcontactdoos niet goed is aangesloten op de hoofdaansluiting, of dat het simpelweg erg lastig verbinding kan maken omdat de problemen die door deze aftakking worden veroorzaakt erg hevig zijn waardoor het modem lange tijd niet online is. Daarom raden wij je altijd aan om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting, en niet op een van de doorlussingen. Graag hoor ik het als je hier nog vragen over hebt!
Ik weet niet of de andere aansluitingen aftakkingen zijn. Zoals ik zei, er is een aparte set draden door de vloer getrokken in de andere kamer en aangesloten op de wandcontactdoos. Ik heb niet de indruk dat deze set draden wordt vertakt. De originele aansluiting, die al in de muur zat, die kan wellicht vertakt zijn, maar dat staat los van de werkende aansluiting die ik nu heb.
Ook heeft mijn andere huisgenoot dus wel internet gehad op de originele aansluiting, naar mijn weten zonder storingen.
Mijn vraag is dus of KPN kan instellen welke wandcontactdoos ‘actief’ is of dat er een andere manier is om wel internet te krijgen op mijn eigen aansluiting.
Verdere verheldering: Naar mijn weten heeft er nooit een modem gewerkt op mijn wandcontactdoos. Officieel dienen de andere kamers gesloten te zijn en zijn ze voor mij niet toegankelijk, daarom is het belangrijk om op mijn eigen kamer een werkende aansluiting te hebben. De huidige oplossing is dus tijdelijk.
Goedemiddag
Dit betekent niet per definitie dat het nooit zal werken, maar het is wel opvallend dat er nooit een functionerend modem op jouw wandcontactdoos heeft gewerkt. Het is naar mijn weten voor KPN niet mogelijk om een wandcontactdoos te activeren. In jouw situatie is een 4G voor Thuis-verbinding (de link is klikbaar), naar ik vermoed, de enige, sluitende oplossing om een actieve bron van Internet te blijven behouden - zonder de kamer(s) van je huisgenoten te betreden natuurlijk. Het is dan niet dé oplossing waar je op gehoopt had, maar wel een alternatief om rekening mee te houden. Dan kun je bijvoorbeeld een 4G router gebruiken met simkaart, zo heb je een mobiele hotspot die als modem fungeert. Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb, maar we proberen zo goed mogelijk mee te denken.
Als Cal of ik iets anders voor je betekenen, laat het ons dan zeker weten. De Community zal altijd voor je klaar zitten. Stay safe and healthy!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.