Skip to main content
F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

• May 17, 2017
  • 302 reacties
  • 692879 Bekeken
Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Toon eerste reactie

302 reacties

Ik heb zojuist mijn vorige provider opgezegd, verder mijn odido abonnement behouden. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 9, 2024

Hi @sasha.chavez1977, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Het eerste wat mij opvalt is dat je een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider, dit gaat in per 10-10-2024 en dan zal het abonnement opgezegd worden. Deze aanvraag is op 30-09 gedaan, omdat dit morgen al is kan ik hier niks meer aan veranderen. Je abonnement zal morgen opgezegd worden. Je zou dus een nieuw abonnement moeten afsluiten bij ons om weer online te komen. Dit kan via onze telefonische klantenservice. Denk er ook aan dat het huidige apparatuur retour moet omdat je nieuw apparatuur zult ontvangen bij je nieuwe aanvraag.

• is een Top Poster
  • November 26, 2024

Welkom thuis op de Community!

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

ACTUEEL

INTERNET EN MODEM

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

TELEVISIE

ADMINISTRATIEF

➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

beste   

ivm opzegging mail ontvangen apparatuur naar inleverpunt.

nu krijg ik een mail met terugsturen modem via DHL.

ik snap er niks van.

Gaarne reactie

gr ingrid

• is een Top Poster
  • November 26, 2024

Moet ik nu terug sturen of inleveren recycle punt. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • November 26, 2024

Hallo ​@Isticky 

Lees hier welke modem er retour moet en welke niet:

https://www.odido.nl/service/abonnement/internet-tv/wijzigen/apparatuur-terugsturen

• is een Top Poster
  • November 26, 2024

Hallo ​@Isticky 

Lees hier welke modem er retour moet en welke niet:

https://www.odido.nl/service/abonnement/internet-tv/wijzigen/apparatuur-terugsturen

Daar heb ik niets aan. Ik heb een mail gekregen waarin staat dat ik het moet inleveren bij een recycle bedrijf/punt. D.d. 31-10-2024

en nu vandaag een mail dat ik de modem terug moet sturen  krijg ik nu een boete of hoe zit het.

alles is een week geleden afgekoppeld door mij.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • November 26, 2024

​@Isticky 

Wat op de website staat klopt dus kijk even of het modem retour moet of niet. De mail is een standaard mail die misschien per ongeluk is verzonden.

De Zyxel-T50, Huawei of Drsytek moet niet terug.

• is een Top Poster
  • November 26, 2024

​@Isticky 

Wat op de website staat klopt dus kijk even of het modem retour moet of niet. De mail is een standaard mail die misschien per ongeluk is verzonden.

De Zyxel-T50, Huawei of Drsytek moet niet terug.

Het gaat mij erom dat ik het een week geleden ruim heb kntkoppeld en niet weer waar het gebleven is. Zit nog midden in de verhuizing en de dozen duurt wel even voor alles is opgeruimd uitgepakt.  Het was niet belangrijk omdat in de mail stond dat het weg mocht lekker onduidelijk. 🤨 

ik ga morgen ook nog wel ff bellen met odido en dat per ongeluk een verkeerde mail sturen niet het probleem van een klant mag zijn.

• heeft eerste post geplaatst
  • January 4, 2025

Hallo, ik ben net nieuw hier. Ik wilde via mijn browser op https://tv.odido.nl/ naar een film kijken op NPO2extra. De film was gisteren. Maar als ik erop klik in de tv gids dan staat de “afspelen” knop er niet bij. Ik heb ook een proefabonnement van NLziet, daar kon ik de film van gisteren wel bekijken. 
Kan je bij Odido wel films bekijken die al geweest zijn? Hopelijk kan je mij helpen. Dank

Beste lezer, de telefonische helpdesk heeft mij hierheen verwezen. Op verschillende tijden werkt de wifi slecht of niet. Verder is er met regelmaat een onderbreking, hapering, of stopt de tv helemaal. Dit gebeurd wanneer het druk lijkt te zijn, alsof het signaal word geknepen. Graag hulp om dit op te lossen. Alles is correct geinstaleerd, en geeft geen foutmelding wanneer ik hier voor de zoveelste keer over bel. 
gegroet S. Van de Velden

Ter info, ik heb filmpjes waarop de haperingen te zien zijn. (In de ochtend, in de avond)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 15, 2025

Hallo ​@Sonja van de Velden 

Is dit alleen via de WiFi of ook bekabeld?

Brandt er een rood lampje op de router wanneer er een onderbreking is?

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Hallo,

2 problemen tegelijkertijd…de wifi en de tv. Beginnend met de tv. Die is bekabeld. Het zijn korte haperingen dus wanneer ik 2 meter naar de router loopt dan brand alles keurig groen. 
wij hebben 3 wifiversterkers, maar zelfs als ik ernaast sta, of in dezelfde ruimte is het vaker slecht of niet, dan goed.

Hallo,

2 problemen tegelijkertijd…de wifi en de tv. Beginnend met de tv. Die is bekabeld. Het zijn korte haperingen dus wanneer ik 2 meter naar de router loopt dan brand alles keurig groen. 
wij hebben 3 wifiversterkers, maar zelfs als ik ernaast sta, of in dezelfde ruimte is het vaker slecht of niet, dan goed.

Ik zou graag iemand zien langs komen die alles nakijkt, wat er door de monteur geinstallerd is en geweldis is gevonden in maart van dit jaar.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 15, 2025

​@Sonja van de Velden 

Als er geen rood lampje brandt, dan is het waarschijnlijk een probleem in het thuisnetwerk waar geen monteur voor nodig is.

Kan je eens beginnen met het herstarten van het glssvezelkastje en router?

Verwijder alle bekabelde apparaten eens en kijk vervolgens of alleen de tv stabiel werkt.

Zijn de versterkers draadloos of met een kabel aangesloten? Deze zou je ook kunnen verwijderen.

​@Sonja van de Velden 

Als er geen rood lampje brandt, dan is het waarschijnlijk een probleem in het thuisnetwerk waar geen monteur voor nodig is.

Kan je eens beginnen met het herstarten van het glssvezelkastje en router?

Verwijder alle bekabelde apparaten eens en kijk vervolgens of alleen de tv stabiel werkt.

Zijn de versterkers draadloos of met een kabel aangesloten? Deze zou je ook kunnen verwijderen.

Beste, 

Ik zou graag iemand zien langskomen om het geinstalleerde te bekijken, kan ik dit regelen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • October 16, 2025

Hi ​@Sonja van de Velden, welkom op onze community!

Dankjewel dat je dit hier deelt! Ik help je hier graag verder mee zodat we samen kunnen achterhalen waar dit precies vandaan komt. Wil je om te beginnen jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN toevoegen in je profiel? Je doet dit via je avatar rechtsboven → ‘Mijn profiel’ → ‘Bewerk profiel’. Dan kan ik even goed meekijken achter de schermen. Daarnaast ben ik benieuwd: zijn de wifipunten die je gebruikt van ons? We leveren namelijk maximaal 2 wifipunten per aansluiting. Met een derde punt kan het netwerk onstabiel worden, omdat dat niet goed samenwerkt met onze firmware. Dat zou ook verklaren waarom je problemen ervaart, zelfs als je dicht bij een versterker staat. Zodra ik je gegevens heb, kijk ik graag met je mee!

Beste lezer, kijken of we verder kunnen komen. Wij hebben in tegenstelling tot wat ik dacht geen wifi versterkers. Maar ik wil graag aan de slag met het signaalprobleem. Hierdoor hapert vaak de tv, slechte wifi, of helemaal geen internet. Filmpjes ervan zijn beschikbaar, net als een foto van de speedtest van afgelopen vrijdag. (29,44 down/10,50mbps up)

• Doet lekker mee
  • October 22, 2025

Er wordt al 2 jaar beloofd dat wij in ons blok van 8 appartementen een glasvezel aansluiting zouden krijgen, eindelijk zo’n 2 maanden geleden was het zover en werd er een kastje van Open Dutch Fiber met een glasvezelaansluiting in onze meterkasten geplaatst.

Maar ik ben nu al 2 maanden bezig om een Odido glasvezel abonnement te krijgen maar elke keer als ik bel of een postcode check doe wordt er aangegeven dat het op mijn adres (nog) niet mogelijk is, ik heb ook een email naar ODF gestuurd met de vraag hoe het nu zit, hun antwoordt was dat het bij de onderaannemer Baas B.V. ligt en dat zij er verder niks aan kunnen doen, toen ook maar een email naar Baas B.V. gestuurd maar die reageren helemaal nergens op.

Gisteren contact gehad met mijn buurman op nr. 12 (woon zelf op nr. 4), en kreeg tot mijn stomme verbazing van hem te horen dat hij al een maand een glasvezel abonnement van Odido heeft.

Beste Odido, kunnen jullie het één en ander verklaren aub?

• Doet lekker mee
  • October 22, 2025

Er wordt al 2 jaar beloofd dat wij in ons blok van 8 appartementen een glasvezel aansluiting zouden krijgen, eindelijk zo’n 2 maanden geleden was het zover en werd er een kastje van Open Dutch Fiber met een glasvezelaansluiting in onze meterkasten geplaatst.

Maar ik ben nu al 2 maanden bezig om een Odido glasvezel abonnement te krijgen maar elke keer als ik bel of een postcode check doe wordt er aangegeven dat het op mijn adres (nog) niet mogelijk is, ik heb ook een email naar ODF gestuurd met de vraag hoe het nu zit, hun antwoordt was dat het bij de onderaannemer Baas B.V. ligt en dat zij er verder niks aan kunnen doen, toen ook maar een email naar Baas B.V. gestuurd maar die reageren helemaal nergens op.

Gisteren contact gehad met mijn buurman op nr. 12 (woon zelf op nr. 4), en kreeg tot mijn stomme verbazing van hem te horen dat hij al een maand een glasvezel abonnement van Odido heeft.

Beste Odido, kunnen jullie het één en ander verklaren aub?

Ik kreeg wel nog van mijn buurman te horen dat het bij hem ook wel behoorlijk wat moeite koste en dat er zelfs een referentienr 79103983 bij Odido aangemaakt is betreffende ons appartementen blok. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@holco 

Kan je wel een abonnement nemen bij andere providers die over het glasvezelnetwerk van ODF leveren?

Het komt wel eens voor dat jouw adres (bij Odido) nog niet is gereed gemeld.

• Doet lekker mee
  • October 22, 2025

Hallo ​@holco 

Kan je wel een abonnement nemen bij andere providers die over het glasvezelnetwerk van ODF leveren?

Het komt wel eens voor dat jouw adres (bij Odido) nog niet is gereed gemeld.

Bij meerdere aanbieders geprobeerd en overal hetzelfde antwoord, maar mijn buurman heeft wel gewoon een glasvezelaansluiting van Odido.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 22, 2025

​@holco 

De aannemer zal dan moeten kijken wat er nog moet gebeuren.

Beste lezer, kijken of we verder kunnen komen. Wij hebben in tegenstelling tot wat ik dacht geen wifi versterkers. Maar ik wil graag aan de slag met het signaalprobleem. Hierdoor hapert vaak de tv, slechte wifi, of helemaal geen internet. Filmpjes ervan zijn beschikbaar, net als een foto van de speedtest van afgelopen vrijdag. (29,44 down/10,50mbps up)

Hallo, zou iemand nog willen reageren?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • October 24, 2025

Hoi ​@Sonja van de Velden, mijn excuses, ik denk dat er over je bericht heen gelezen is. Sorry daarvoor!

Ik kijk graag met je mee, zou je hiervoor alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan kan ik hem verifiëren en dan kan ik het voor je gaan onderzoeken zodat je zonder zorgen weer gebruik kunt maken van alle diensten! Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt. 

Beate Tommie, gisteren heel veel geprobeerd met de telefonische helpdesk. Vandaag een monteur 4 minuten geweest. Hopelijk werkt alles nu goed…. Maandag aanstaande telefonische contact met de helpdesk. Dus voor hier, bedankt voor de reactie