Skip to main content

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

In welke week en op welke dag(en) vind het onderhoud plaats want dan kan ik er rekening mee houden ❓


Hi @Varg, dat is inderdaad een goede vraag. Jammer genoeg heb ik daar geen antwoord op, wij krijgen dat namelijk ook niet te weten. Wél ontvang jij een e-mail als er onderhoud plaatsvindt. Dan weet jij of je aan de beurt bent! 


Ik heb zo'n desbetreffende e-mail toevallig net ontvangen. 😄


Betekent dit dan dat ik aankomende nacht al aan de beurt ben?


Dan gok ik inderdaad dat de onderhoud vannacht plaats zal vinden @Varg


Dat brengt me tot de volgende vraag, ik zit hier op glasvezel welke jaren geleden door Reggefiber is aangelegd (nu KPN) wie doet in mijn geval dan onderhoud aan het netwerk KPN of ODIDO?


Dat brengt me tot de volgende vraag, ik zit hier op glasvezel welke jaren geleden door Reggefiber is aangelegd (nu KPN) wie doet in mijn geval dan onderhoud aan het netwerk KPN of ODIDO?

Daar zeg je wat en ik denk er het volgende over.

Het lijkt mij dat KPN Netwerk over het beheer van de bekabeling in de grond gaat en Odido over hun eigen apparatuur in de verdeelkasten.


@Varg heeft inderdaad gelijk! Het netwerk is in beheer van de netwerkbeheerder, in dit geval KPN Netwerk NL. Zij zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van de bekabeling @BeMu


Reageer