Skip to main content
  • 2,638 Topics
  • 18,126 Reacties
2636 Topics
Cancel contract
I’m leaving the Netherlands on the 31.10.2024 and would like to cancel only my Internet contract (I want to keep my mobile contract). Now I can’t be the first person on Earth who wants to do this, but I don’t understand why it is so difficult to find the right page for it to handle this on my own 😕 Phone Calls: I’ve called the customer Service twice for this matter. On the first time I hung up after 23 minutes of waiting time and on the second call (18 minutes waiting) the lady on the phone told me that my case is a special situation since I want to cancel my contract prematurely because I’m leaving the country. So she cannot do that on the phone. I need to fill in a contact form on odido and ask the customer service to cancel my contract. Customer service messages: I cannot recall where on the odido page I found the contact form, as I cannot find it again today. But I did write a short message that I want to cancel my contract, explained the situation and asked for the next step. Nothing happened after that. I also didn’t even get a confirmation for my sent message. About the Odido page: WHY is it so difficult to find the option to cancel my contract on your page? More importantly, does a page for internet-contract-cancellation actually exist? If yes, where is it and how do I navigate there? (for all the other people who will have the exact problem as I have). or worse: Is asking trough a community or filling a contact form really the only way to cancel a contract in a situation like mine (emigration)? Can you please help me to cancel my internet contract?
Thunderbird kan niet meer mijn account aanmelden bij server pop-mail.outlook.com
Mijn vrouw's account voor Thunderbird kan plotseling niet meer aanmelden bij de server pop-mail.outlook.com . Het werkte tot nu toe (al vele jaren) bijna altijd goed! Dit was via DSL van Tele2. Wel het laatste half jaar af en toe dit probleem, maar dan lukte het na een paar maal "Opnieuw Proberen" wel! Ik ben vanaf eergisteren,dinsdag 24-09 over naar Glasvezel van Odido en het lijkt erop dat het probleem vanaf dat moment is onstaan. Nu heb ik alles geprobeerd, tips van Thunderbird problemen gevolgd, zoals security.stl niveau-waardes veranderen (staat nu op 3) naar 2 of 1, maakte niet uit. Ook zonder firewall geprobeerd, maakte niet uit. Ook Windows in Safe Mode geprobeerd, maakte niet uit. Typisch bij "nieuwe berichten ophalen" krijg ik de error, ook bij verzenden van een bericht krijg ik de error. Het account (annegm25@hotmail.com) kan dus niet meer aangemeld worden op de pop-mail server. Het wachtwoord is juist! Ze kan gewoon bij de outlook server aanmelden voor de webmail versie. Wat kan ik nu nog doen? Ik nijg er naar om het account uit Thunderbird te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar.........blijven de bestaande mail mappen dan nog bereikbaar, dat weet ik dus niet zeker. Andere optie is om een nieuw account aan te maken, maar kunnen dan de oude mailmappen bereikbaar blijven? Ook misschien een optie: als de error verschijnt, zijn er 3 opties, 1 opnieuw proberen, 2 nieuw wachtwoord invoeren en 3 annuleren. Wanneer ik 2 zou kiezen, is dat dan het wachtwoord voor haar hotmail account en dus ook haar Windows account en wat zijn daarvan de gevolgen?
Verhuizing naar woning zonder glasvezel
Beste Odido, Afgelopen juni zijn we overgestapt van KPN naar Odido TV+ Intern met glasvezel, met ingang van 24 juli. Ons internetcontract gaat om 400 mb/s downloadsnelheid. Dit hebben we met 2 thuiswerkenden personen ook wel nodig. In augustus hebben we tot ons grote geluk een huis kunnen kopen waar we eind november naartoe verhuizen. In dit nieuwe huis ligt geen KPN/Odido glasvezel en is de maximum download snelheid beschikbaar maar 100 mb/s. Dat is echt veel te laag dat het voor ons überhaupt een optie is. Nu lees ik dat de enige optie is, dat we de rest van het contract afkopen tegen het laagste internettarief. Dat is wel echt teleurstellend. Hoe kom ik er achter hoeveel dit zou bedragen? Het gaat dan om 24 november 2024 t/m een 23 Juli 2025. Ons abonnement is als volgt: Glasvezel 400 Mbit/s € 50,00 Eerste 10 maanden Internet voor € 30/mnd € -20,00 TV € 12,50 Eerste 10 maanden € 12,50 korting per maand op TV € -12,50 Mediabox € 5,00 € 2,50 korting op de 1e TV Box of Mediabox € -2,50 Eerste TV Box of Mediabox eerste 10 maanden gratis € -2,50 6 maanden x (50-20+12,50-12,50+5-5) = 6 x 30 = 180 2 maanden x (50+12,50+5-2,50) = 2 x 65 = 130 Dus moet ik 210 euro betalen om het contract af te laten lopen? Of gaat het tegen het goedkoopste internettarief van EUR 45 (voor 100mbs) ipv EUR 50, dus is het 210 - 8 x 5 = 170 euro boete? Of iets anders? Ik ben aan het bedenken of de afkoopboete het waard is, of dat we gewoon nog een tweede internetabonnemenent moeten gaan afsluiten bij een aanbieder die wel normale snelheid kan leveren op ons adres… (Wat eigenlijk natuurlijk belachelijk is)
Unsubscribing from abroad without an Odido account
Hello! My name is Nicolas and around November 2019 I got a subscription for internet from Tele2 in Amsterdam. Then Tele2 became T-Mobile. Then T-Mobile became Odido. Then Around October 2022 I left Amsterdam. Sadly, I am still paying for Internet to Odido due to being unable to cancel my subscription. Due to the changing of hands from company to company, I never created an account in the Odido webapp. I do not have an Odido account, nor can I create one at https://www.odido.nl/my/registreren from Uruguay (where I am living now) due to a 403 Forbidden from the server (This means Odido blocks account creations from other countries) I would like to cancel my Internet account with Odido, but I do not know how. The person living at the address where the internet service is provided tried many times unsuccessfully. Please advise how can I cancel my internet account from another country without having an Odido account. Thanks! ----------Google vertaling naar het Nederlands voor uw gemak: Hallo! Mijn naam is Nicolas en rond november 2019 heb ik een abonnement voor internet afgesloten bij Tele2 in Amsterdam. Toen werd Tele2 T-Mobile. Toen werd T-Mobile Odido. Toen verliet ik Amsterdam rond oktober 2022. Helaas betaal ik nog steeds voor internet bij Odido omdat ik mijn abonnement niet kon opzeggen. Door de wisseling van eigenaar van bedrijf naar bedrijf heb ik nooit een account aangemaakt in de Odido webapp. Ik heb geen Odido-account en kan er ook geen aanmaken op https://www.odido.nl/my/registreren vanuit Uruguay (waar ik nu woon) vanwege een 403 Forbidden van de server (dit betekent dat Odido het aanmaken van accounts vanuit andere landen blokkeert) Ik wil mijn internetaccount bij Odido opzeggen, maar ik weet niet hoe. De persoon die op het adres woont waar de internetdienst wordt geleverd, heeft het meerdere keren tevergeefs geprobeerd. Kunt u mij vertellen hoe ik mijn internetaccount vanuit een ander land kan opzeggen zonder een Odido-account te hebben? Bedankt!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen