Skip to main content
  • 2,724 Topics
  • 18,531 Reacties
2722 Topics
Onrechtmatige verhoging maandbedrag
Ik ben woest. Onlangs kwam ik in mijn Odido account de melding tegen dat mijn mediaboxen aan vervanging toe zijn. Op deze melding heb ik geklikt en ik heb aangegeven dat ze eerder opgestuurd mochten worden. Dit is ook gebeurd. Prima. Maar wat ik wel merkte is dat opeens mijn maandbedrag voor internet+tv verhoogd werd met 7,50 euro. Ik heb in 2017 een contract met toen nog T-Mobile gesloten, waarbij ik 2 mediaboxen gratis kreeg voor de duur van mijn contract. Dit is 2x 5 euro korting. Op mijn nieuwe abo overzicht zie ik opeens dat 1 box voor 2,50 euro staat, en de ander voor het volledig bedrag. Voor de duidelijkheid, dit is in de tussenliggende stappen nergens gecommuniceerd, laat staat dat ik hiermee akkoord ben gegaan. Telefonisch contact heeft tot niets geleid. Medewerkers stellen gewoon botweg dat de actie hoorde bij de oude boxen, en niet meer mogelijk is nu. Dit kan niet. Dit is een onrechtmatige contractbreuk en illegaal. Op mijn vraag of dit ook gebeurd was als ik niet geklikt had en odido dan uiteindelijk zelf de boxen had vervangen werd er gesteld dat de actie bij de oude boxen hoorde. Let dus op! Odido kan zomaar ongezien je maandbedrag verhogen, en communiceert dit NIET. Ongehoord. Als dit niet wordt opgelost, kan mijn opzegging tegemoet zien voor internet en mobiel. Omdat zíj de mediaboxen moeten vervangen, vervalt een actie op mijn abonnement. Zonder akkoord of communicatie gaat mijn maandbedrag omhoog! Dit is #illegaal en #contractbreuk door #odido.
beëindiging contract, retourpakket niet op tijd?
Heel persoonlijk verhaal mischien maar wil toch graag de situatie uitgelegd hebben. Ik ben de zoon van deze gebruiker en heb eindelijk weten in te loggen in mijn vaders mailaccount. Dit komt door het volgende: mijn vader is helaas heel hard achteruit gegaan door de ziekte Alzheimer en sinds kort opgenomen in een verpleeghuis. Hier komt ontzettend veel papierwerk en geregel bij kijken. Gelukkig was de Odido medewerker heel meelevend en konden wij zijn abonnementen beëindigen! Dit is dan ook tot dusver gelukt, helaas zijn wel mails van Odido verstuurt naar mijn vaders mailadres, u zult begrijpen dat in zijn situatie nergens meer ingelogd kon worden, geen mails meer werden gelezen, sterker nog: rekeningen konden niet worden betaald. Tot vorig weekend, wij eindelijk in zijn e-mail konden komen. In zijn mail stond dan ook een bericht van Odido dat apparatuur nog niet retour is gekomen, wij waren dan ook in verwachting van eventueel een doos waarin deze apparatuur verstuurd mocht worden. U zult begrijpen door alles wat op ons afkomt met wat allemaal geregeld dient te worden door zijn ziekte en opname we niet alles meer op een rijtje hebben en daardoor hier ook niet meer aan hebben gedacht. Nu bleek dat elke doos voldoende is, dus wij hebben als familie alles bij elkaar weten te sprokkelen wat maar enigszins van Odido zou kunnen zijn, dit is in een pakket richting Odido gegaan met het trackingnummer: QR3STML010462924 (afgifte bewijs staat dit nummer op: JVGLOTC0095637080. Tot onze grote schrik zien wij nu in Odido dat er nu €330 betaald moet worden aangezien de apparatuur niet op tijd is binnengekomen! Mail op 6 februari: u heeft 8 dagen de tijd om deze apparatuur terug te sturen. Op 8 februari zijn wij tijdens het ontruimen van zijn woning op zoek gegaan naar alle apparatuur. Op 10 februari is het pakket retour gegaan. En vandaag is het pakket volgens de tracking aangekomen. Gezien de gehele financiële situatie en onzekerheid op alle vlakken zijn wij behoorlijk bezorgd over deze hele situatie. Zouden jullie ons alsjeblieft kunnen helpen?
verlenging niet okay
Ik heb op 14 februari 2025 gebeld, mijn internet abonnement is in januari gestopt. Nu was de internet prijs 36, 12 euro peer maand erg duur. Nu wilde ik een nieuwe verlenging contact met aanbieding. Ik kreeg vis de verkoop medewerker de aanbieding : 25 euro voor 8 maanden daarnaar 30 euro voor 2 jaar abonnement vast. Ik zijde goed. Ze zijde ik stuur u de bevestiging naar u mail. Toen het gesprek afgelopen was had ik de mail , maar de afspraak was aanders dan telefonisch contact besproken! De aanbieding was 30 euro voor 8 maanden daarnaar 35 euro per maand.! Ik belde gelijk terug naar de service medewerker. Die snapte mij niet. Wilde het contract stop zetten. Ze zijde kan niet. Ik belde op nieuw, geen gehoor, ik belde op nieuw, zo ging het door toen zijde een medewerker ik zal u verzoek na vragen u hoort van ons, ik zal u terug bellen, ik wacht en wacht, nee niet terug gebeld. De volgende dag heb ik weer gebeld. Op nieuw uitleggen. De medewerker verbind mij door maar medewerker moest het eerst uitzoeken, geen gehoor, op nieuw 20 minuten wachten, verbinding verbroken. Weer bellen.verbinding okay mevrouw zou het uitzoeken ik bel u terug. Ik wachten woord niet terug gebeld. Ik bel terug. Mevr . Weer op nieuw uitleggen niet Niet geholpen. Verbinding verbroken ! Nu schrijf ik hier. Ik wil mijn afspraak verlenging stop zetten. Ik hoorde dat het niet kan ? Nee het kan wel wettelijke regeling. Via Radar. Ik wil mijn verlenging waar ik niet mee eens ben stop zetten . Heb 14 dagen bedenktijd. Ben jahren van af 2019 lied gewest. Maar dat.was niet okay. Ben teleurgesteld! Ik zoek een aander bedrijf, als mijn contact niet aangepast woord. Ga ik hooger opzoeken. Ik had telefonisch contact die afspraak is niet op papier alleen mondeling. Denk dat ze de verkoper verkeerd zijn aanbieding aan mij gegeven heeft mondeling. Een ik nu met een hoog internet kosten zit 2 jaar lang. Ook de hulp de service medewerker had ik tot heden geen hulp. Alleen 2 dagen bellen. Wil de manager spreken. Met vriendelijke groet Isabella weigl

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen